ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЦІННІСНОГО ПІДХОДУ ДО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Мирослава Ткачук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-6456-6730

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200192

Ключові слова:

Цінність, ціннісні орієнтації, ціннісне ставлення, система цінностей, предметні цінності, суб’єктні цінності, цінності морально-етичні, цінності соціально-правові, цінності особистісно зорієнтовані.

Анотація

У статті, на основі аналізу наукових праць провідних учених, здійснено узагальнення теоретичних основ ціннісного підходу до виховання в умовах трансформації українського суспільства. Розкрито сутність феномена «цінності», поділ цінностей на первинні, базові та інструментальні. З’ясовано структуру поняття «ціннісні орієнтації». Встановлено спільність та відмінність у розумінні сутності понять «цінності» та «ціннісні орієнтації». Охарактеризовано категорію «ціннісне ставлення». Визначено фактори, які впливають на зміст цінностей. Розглянуто цінності як важливий елемент соціального замовлення освіті.

Біографія автора

Мирослава Ткачук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.

Посилання

Aleksandrova, O. F. (2012). Rol i mistse tsinnisnykh oriientatsii u suchasnii teorii vykhovannia. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, 1(17), 92–95. URL: http://web.znu.edu.ua/herald/issues/2012/ ped-1-2012/092-95.pdf [in Ukrainian].

Bodalev, A. A. (1988). Psikhologiya o lichnosti. Moskva: MGU [in Russian].

Busel, V. T. (2004). (Eds.). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Kyiv; Irpin: Perun [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (2008). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Zdravomyslov, A. (1986). Potrebnosti. Interesy. Cennosti. Moskva: Politizdat [in Russian].

Kremen, V. (2008). Filosofiia liudynotsentryzmu v stratehiiakh osvitnioho prostoru. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Kichuk, A. (2006). Tsinnisne stavlennia yak psykholohichnyi fenomen Psykholohiia i suspilstvo, 3, 80–84. URL: http://journals.uran.ua/index.php/1810-2131/article/view/124752 [in Ukrainian].

Maslou, A. G. (1999). Motivaciya i lichnost. SPb.: Evraziya [in Russian].

Olport, G. (1998). Lichnost v psihologi. Moskva: KSP+; SPb.: Juventa [in Russian].

Radchenko, O. V. (2009). Tsinnisna systema suspilstva yak mekhanizm demokratychnoho derzhavotvorennia. Kharkiv: Mahistr [in Ukrainian].

Tkachova, N. O. (2004). Istoriia rozvytku tsinnostei v osviti. Kharkiv: Vydavnychyi tsentr KhNU im. V. N. Karazina [in Ukrainian].

Ilichev, L. F. & Fedoseev, P. N. (Eds.). (1983). Filosofskiy enciklopedicheskiy slovar. Moskva : Sov. Enciklopediya [in Russian].

Frankl, V. Desyat tezisov o lichnosti. E. Patyaevoy, D. Leonteva (Eds). URL: http://psylib.org.ua/ books/_franv02.htm [in Russian].

Rokeach, M. (1973). The Nature of Human Values. New York: Free Press [in English].

Wartosci w procesie wychowania mlodziezi. (1992). Krakov [in Poland].

##submission.downloads##

Як цитувати

Ткачук, М. (2019). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЦІННІСНОГО ПІДХОДУ ДО ВИХОВАННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 144–149. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200192

Номер

Розділ

Статті