ДІАГНОСТИКА НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОЇ ВИХОВАНОСТІ УЧНІВ 5–6 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ

Автор(и)

  • Олена Федоренко Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького; керівник гуртка «Школа джур», Мелітопольський ліцей № 9., Україна https://orcid.org/0000-0002-0591-3138

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200199

Ключові слова:

Молодший підлітковий вік, національно-патріотичне виховання, національно-патріотична вихованість, критерії національно-патріотичної вихованості учнів, когнітивний критерій національно-патріотичної вихованості, емоційно-мотиваційний критерій національно-патріотичної вихованості.

Анотація

Стаття присвячена діагностиці сформованості національно-патріотичної вихованості учнів 5–6 класів загальноосвітніх шкіл на основі визначених критеріїв, показників і рівнів досліджуваного явища. Діагностичні методики, які ми використовували під час педагогічного експерименту, було спрямовано на виявлення сформованості в учнів 5–6 класів когнітивного, емоційно-мотиваційного та вчинково-діяльнісного критеріїв національно-патріотичної вихованості. Дослідження проводилося за допомогою опитування учнів, їхніх батьків та класних керівників стосовно рівня національно-патріотичної вихованості. На основі прояву означених критеріїв та їхніх показників охарактеризовано три рівні сформованості національно-патріотичної вихованості в учнів основної школи: високий, середній, низький.

Біографія автора

Олена Федоренко, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького; керівник гуртка «Школа джур», Мелітопольський ліцей № 9.

Начальник відділу наукової роботи студентів.

Посилання

The criteria for the formation of an active civic position of the individual. “Strategiczne pytania światowej nauki ‒ 2013”: proceedings of the Scientific and Practical Conference [in Ukrainian].

Bekh, I. (2008). Educating the personality: a textbook. Kiev: Lybid [in Ukrainian].

Bekh, I. (2012). Personality in the space of spiritual development. Kyiv: Akademvidav [in Ukrainian].

Boiko, A. (2004). Pedagogy. Integrated Theory and History Course (Part 1‒2). A. M. Boyko (Ed.). Kyiv: Vipol, Poltava: ASMI. Part 2 [in Ukrainian].

Bondarenko, G. (2004). Formation of universal moral values. Extended abstract of candidate’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].

Zubtsova, Yu. E. (2012). Formation of patriotic qualities of younger students in the interaction of school and family. Extended abstract of candidate’s thesis [in Ukrainian].

Korkishko, O. G. (2004). Upbringing of patriotism of younger students in extracurricular educational work. Extended abstract of candidate’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].

Kuzminskyi, A. I. (2006). Pedagogics in questions and answers. Knowledge [in Ukrainian].

Kachur, M. (2010). Patriotychne vykhovannia molodshykh shkoliariv zasobamy khudozhnoho kraieznavstva (teoretychnyi aspekt). URL: http://www.library.udpu.org.ua/library_files/psuh_pedagog_ probl_silsk_shkolu/1/visnuk_28.pdf [in Ukrainian].

Moiseiuk, N. (1999). Pedagogy. Kyiv [in Ukrainian].

Moskaliova, L. (2006). Diagnosis of the level of moral education of future teachers of the specialty “Social pedagogy”. Problems of modern pedagogical education. Series: Pedagogy and Psychology. Yalta, Issue 10, Ch. 1, 277–282 [in Ukrainian].

Prokolienko, L. Boryshevskyi, M., Mоliako, V. et al. (1991). Criteria and indicators of upbringing. Educational psychology. L. M. Prokolienko, D. F. Nikolenko (Eds.). Kyiv: Higher School [in Ukrainian].

Oryshko, S. (2010). Patriotic upbringing of high school students in the process of tourist and local lore activity of secondary schools. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].

Soichuk, R. (2016). Criteria, indicators, levels of formation and types of national self-affirmation of student youth. Theoretical and methodical problems of education of children and student youth, Issue 20(2), 197‒213 [in Ukrainian].

Soroka, G. (2002). Modern educational systems and technologies. Kharkiv: Vesta; Morning [in Ukrainian].

Shkilna, I. (2009). Diagnosis of patriotic upbringing of older adolescents in extracurricular activities. ‒342 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Федоренко, О. (2019). ДІАГНОСТИКА НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОЇ ВИХОВАНОСТІ УЧНІВ 5–6 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 156–169. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200199

Номер

Розділ

Статті