ЗНАННЯ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200218

Ключові слова:

Знання, інтелектуальна власність, авторське право, патентне право, правова культура, підготовка вчителів, програма, критерії оцінювання.

Анотація

У статті обґрунтована необхідність формування базових знань з інтелектуальної власності як необхідної складової формування правової культури педагогів, що обумовлено тісним зв’язком діяльності фахівців цієї галузі у науковому та навчальному процесі із застосуванням знань в сфері патентознавства, авторського та суміжних прав. Аналіз психолого-педагогічної літератури щодо особливостей структури і змісту знань з інтелектуальної власності студентів вищих педагогічних навчальних закладів дав можливість розробити методичні засади формування базових знань з патентознавства, авторських та суміжних прав з метою підготовки їх до майбутньої професійної діяльності, забезпечивши поглибленими інтегрованими знаннями й навичками їх практичного застосування.
Представлені методичні засади формування базових знань з інтелектуальної власності та правової культури знайшли конкретне втілення в програмі навчальної дисципліни «Основи інтелектуальної власності». А також подані основні елементи цієї програми. Очікуваними результатами навчанням є оволодіння такими фаховими компетентностями як знання основних понять системи правової охорони інтелектуальної власності; складових системи інтелектуальної власності в Україні; знання системи інтелектуальної власності в нормах загального законодавства України; знання об’єктів та суб’єктів права інтелектуальної власності. Майбутній педагог повинен вміти визначати алгоритм правової охорони об’єктів патентного права; вміти визначати алгоритм правової охорони об’єктів авторського права; вміти визначати права та обов’язки власників охоронних документів на об’єкти права інтелектуальної власності; вміти визначати вартість предмета ліцензійного договору про передачу прав на використання об’єктів права інтелектуальної власності вміти визначати процедуру захисту прав інтелектуальної власності у разі їх порушення тощо. Таким чином, дана методика дозволить реалізувати технологію формування професійних знань з авторських і суміжних прав, патентознавства та, загалом, дозволить реалізувати технологію формування професійних знань правової культури майбутніх вчителів.

Біографія автора

Oleh Avramenko, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор.

Посилання

Horodyskyi, M. I. (2000). Shliakhy formuvannia pravovoi kultury. Teoriia i praktyka formuvannia pravovoi kompetentnosti subiektiv ped.protsesu. Kharkiv, 17‒24 [in Ukrainian].

Ishchenko, D. V. (2010). Formuvannia pravovoi kultury: teoretychni zasady. Pedahohichni nauky, 47, ch. II, 15‒18 [in Ukrainian].

Kokhanovska, O. (2011). Osnovni teorii prava intelektualnoi vlasnosti ta ikh vplyv na rozvytok suchasnoho zakonodavstva v Ukraini. Pravo Ukrainy, 5, 52‒59 [in Ukrainian].

Myronenko, N. (2011). Zakhyst prav na torhovelni marky: ukrainska praktyka ta yevropeiskyi dosvid. Pravo Ukraina, 3, 30–39 [in Ukrainian].

Paladii, M. (2010). Udoskonalennia derzhavnoi systemy pravovoi okhorony intelektualnoi vlasnosti – vazhlyva skladova innovatsiinoho rozvytku Ukrainy. Intelektualna vlasnist, 4, 9–21 [in Ukrainian].

Podberezskyi, M. K. (1997). Pravova kultura maibutnioho vchytelia (teoretyko-metodolohichnyi aspect). I. F. Prokopenko (Ed.). Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Poliakov, S. Yu., Kurtov A. I., Nikitiuk O. B., Zmiivskyi H. A. (2010). Deiaki aspekty ta pryntsypy upravlinnia intelektualnoiu vlasnistiu v Ukraini. Visnyk NTU “KHPI”, 60, 72–83 [in Ukrainian].

Pravova kultura yak osnova rozvytku maibutnikh inzheneriv-pedahohiv. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytety imeni T. H. Shevchenka. URL: http://bo0k.net/index.php?p= achapter&bid=15119&chapter=1 [in Ukrainian].

Sokolova, S. V. (2016). Formuvannia pravovoi kultury maibutnikh inzheneriv-pedahohiv u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Avramenko, O. (2019). ЗНАННЯ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 204–210. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200218

Номер

Розділ

Статті