ОСОБЛИВОСТІ ВІДКРИТОГО НАВЧАННЯ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • Оксана Браславська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-0852-686X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208143

Ключові слова:

інновації, методи та форми роботи, випереджальне навчання, інформаційно-комунікаційні технології, коннективізм, освіта, освітні ресурси, програмне забезпечення.

Анотація

У статті висвітлюються основні тенденції відкритого навчання як інноваційного напряму в сучасній освіті. Метою роботи стало визначення особливостей упровадження відкритого навчання. Доведено, що однією з дієвих форм відкритого навчання є проєктне навчання, як набуття практичного досвіду в поєднанні урочної та позаурочної діяльності з опорою на природний інтерес дітей. Результатами роботи є звернення уваги широкої спільноти на інтеграцію, проєктні технології, дослідницькі, інтерактивні методи, засобами яких випереджальне навчання визначається ефективною інновацією в освіті.

Біографія автора

Оксана Браславська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри географії та методики її навчання.

Посилання

Andrieiev, O. O., Buhaichuk, K. L., Kalinenko, N. O. ta in. (2013). Pedahohichni aspekty vidkrytoho dystantsiinoho navchannia. O. O. Andrieieva, V. M. Kukharenka (Eds). Kharkiv: Miskdruk [in Ukrainian].

Vidkryta osvita: kolektyvnyi rozvytok osvity cherez vidkryti tekhnolohii, vidkrytyi kontent i vidkryti znannia (2009). Toru Iiiosi, M. S. Vidzhaia Kumara (Eds.); perekl. z anhl. A. Ishchenka, O. Nasyka. Kyiv: Nauka [in Ukrainian].

Honcharenko, S. U. (2008). Fundamentalizatsiia osvity yak dydaktychnyi pryntsyp. Shliakh osvity, Issue 1, 2–6 [in Ukrainian].

Grinshkun, V. V., Levchenko, I. V. (2011). Osobennosti fundamentalizatsii obrazovaniya na sovremennom etape ego razvitiya. Vestnik RUDN, Seriya: Informatizatsiya obrazovaniya. Issue 1. URL: http://imp. rudn.ru/vestnik.aspx?id=2011_1 [in Russian].

Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.092017 r. № 2145-19. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Kalinina, L. N., Petrovskiy, S. S. (2015). Analiz i perspektivyi ispolzovaniya oblachnyih tehnologiy v protsesse upravleniya obscheobrazovatelnyimi uchebnyimi zavedeniyami. Ukraїnskiy pedagogіchniy jurnal, Issue 2, 44–64 [in Russian].

Kremen, V. H., Bykov, V. Yu. (2013). Katehorii «Prostir» i «seredovyshche»: osoblyvosti modelnoho podannia ta osvitnoho zastosuvannia. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. Kyiv, Issue 2, 3–16 [in Russian].

Kuhai, N. V. (2015). Porivnialnyi analiz pidhotovky maibutnikh uchyteliv matematyky u Polshchi ta Ukraini. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, Issue 2, 23–31 [in Ukrainian].

Matiash, N. Yu. (2017). Fundamentalizatsiia shkilnoi biolohichnoi osvity – osnova formuvannia predmetnoi kompetentnosti uchnia. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, Issue 1, 54–60 [in Ukrainian].

Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini. Nats. akad. ped. nauk Ukrainy. (2016). V. H. Kremen, V. I. Luhovyi, A. M. Hurzhii, O. Ia. Savchenko (Eds.). Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Proektni tekhnolohii v navchanni. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D1%96_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_%D0%B2_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%96 [in Ukrainian].

Romanovska, O. O., Romanovska, Yu. B., Romanovsyi, O. O. (2010). Dosvid vyshchoi osvity SShA kintsia XX – pochatku XXI stolittia. Vinnytsia: Nova Knyha [in Ukrainian].

Tadeeva, T. V. (2013). Model motyvatsiinoi shkoly Alana Maklina. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika. Ternopil, Issue 2, 183–190 [in Ukrainian].

Topuzov, M. O. (2017). Proektuvannia informatsiino-osvitnoho seredovyshcha navchalnykh zakladiv u suchasnomu suspilstvi. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, Issue 1, 26–36 [in Ukrainian].

Shymkiv, I. (2004). Monitorynh yakosti navchannia v systemi osobystisno oriientovanykh tekhnolohii u shkolakh Nimechchyny. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Ternopil, Issue 6,170–179 [in Ukrainian].

Bohl, T. (2001). Prufen und Bewerten im Offenen Unterricht. Neuwied; Kriftel: Luchterhand [in Ukrainian].

McQuarrie, L., McRae, P. (2010). Differentiated instruction provincial research review. Edmonton: Alberta Initiative for School Improvement. Journal of Applied Research on Learning, Vol. 3, 1–18. URL: https://www.academia.edu/9538525/A_provincial_perspective_on_differentiated_instruction_The_Alberta_Initiative_for_School_Improvement_AISI [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Браславська, О. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ВІДКРИТОГО НАВЧАННЯ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 30–37. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208143

Номер

Розділ

Статті