ОСОБЛИВОСТІ ВІДКРИТОГО НАВЧАННЯ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208143Ключові слова:
інновації, методи та форми роботи, випереджальне навчання, інформаційно-комунікаційні технології, коннективізм, освіта, освітні ресурси, програмне забезпечення.Анотація
У статті висвітлюються основні тенденції відкритого навчання як інноваційного напряму в сучасній освіті. Метою роботи стало визначення особливостей упровадження відкритого навчання. Доведено, що однією з дієвих форм відкритого навчання є проєктне навчання, як набуття практичного досвіду в поєднанні урочної та позаурочної діяльності з опорою на природний інтерес дітей. Результатами роботи є звернення уваги широкої спільноти на інтеграцію, проєктні технології, дослідницькі, інтерактивні методи, засобами яких випереджальне навчання визначається ефективною інновацією в освіті.Посилання
Andrieiev, O. O., Buhaichuk, K. L., Kalinenko, N. O. ta in. (2013). Pedahohichni aspekty vidkrytoho dystantsiinoho navchannia. O. O. Andrieieva, V. M. Kukharenka (Eds). Kharkiv: Miskdruk [in Ukrainian].
Vidkryta osvita: kolektyvnyi rozvytok osvity cherez vidkryti tekhnolohii, vidkrytyi kontent i vidkryti znannia (2009). Toru Iiiosi, M. S. Vidzhaia Kumara (Eds.); perekl. z anhl. A. Ishchenka, O. Nasyka. Kyiv: Nauka [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (2008). Fundamentalizatsiia osvity yak dydaktychnyi pryntsyp. Shliakh osvity, Issue 1, 2–6 [in Ukrainian].
Grinshkun, V. V., Levchenko, I. V. (2011). Osobennosti fundamentalizatsii obrazovaniya na sovremennom etape ego razvitiya. Vestnik RUDN, Seriya: Informatizatsiya obrazovaniya. Issue 1. URL: http://imp. rudn.ru/vestnik.aspx?id=2011_1 [in Russian].
Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.092017 r. № 2145-19. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Kalinina, L. N., Petrovskiy, S. S. (2015). Analiz i perspektivyi ispolzovaniya oblachnyih tehnologiy v protsesse upravleniya obscheobrazovatelnyimi uchebnyimi zavedeniyami. Ukraїnskiy pedagogіchniy jurnal, Issue 2, 44–64 [in Russian].
Kremen, V. H., Bykov, V. Yu. (2013). Katehorii «Prostir» i «seredovyshche»: osoblyvosti modelnoho podannia ta osvitnoho zastosuvannia. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. Kyiv, Issue 2, 3–16 [in Russian].
Kuhai, N. V. (2015). Porivnialnyi analiz pidhotovky maibutnikh uchyteliv matematyky u Polshchi ta Ukraini. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, Issue 2, 23–31 [in Ukrainian].
Matiash, N. Yu. (2017). Fundamentalizatsiia shkilnoi biolohichnoi osvity – osnova formuvannia predmetnoi kompetentnosti uchnia. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, Issue 1, 54–60 [in Ukrainian].
Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini. Nats. akad. ped. nauk Ukrainy. (2016). V. H. Kremen, V. I. Luhovyi, A. M. Hurzhii, O. Ia. Savchenko (Eds.). Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Proektni tekhnolohii v navchanni. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D1%96_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_%D0%B2_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%96 [in Ukrainian].
Romanovska, O. O., Romanovska, Yu. B., Romanovsyi, O. O. (2010). Dosvid vyshchoi osvity SShA kintsia XX – pochatku XXI stolittia. Vinnytsia: Nova Knyha [in Ukrainian].
Tadeeva, T. V. (2013). Model motyvatsiinoi shkoly Alana Maklina. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika. Ternopil, Issue 2, 183–190 [in Ukrainian].
Topuzov, M. O. (2017). Proektuvannia informatsiino-osvitnoho seredovyshcha navchalnykh zakladiv u suchasnomu suspilstvi. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, Issue 1, 26–36 [in Ukrainian].
Shymkiv, I. (2004). Monitorynh yakosti navchannia v systemi osobystisno oriientovanykh tekhnolohii u shkolakh Nimechchyny. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Ternopil, Issue 6,170–179 [in Ukrainian].
Bohl, T. (2001). Prufen und Bewerten im Offenen Unterricht. Neuwied; Kriftel: Luchterhand [in Ukrainian].
McQuarrie, L., McRae, P. (2010). Differentiated instruction provincial research review. Edmonton: Alberta Initiative for School Improvement. Journal of Applied Research on Learning, Vol. 3, 1–18. URL: https://www.academia.edu/9538525/A_provincial_perspective_on_differentiated_instruction_The_Alberta_Initiative_for_School_Improvement_AISI [in Ukrainian].