РОБОТОТЕХНІКА ЯК ОБ’ЄКТ ВИВЧЕННЯ МАЙБУТНІМИ УЧИТЕЛЯМИ ФІЗИКИ В МЕЖАХ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ СУЧАСНОЇ ЕЛЕКТРОНІКИ»
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208173Ключові слова:
робототехніка, технічна та цифрова компетентності, навчання фізики, сучасна електроніка, STEM-освіта, робототехнічні системи, мікроелектроніка, вчитель фізики.Анотація
У статті розглядаються інноваційні тенденції розвитку сучасної техносфери, зв’язок робототехніки з фізикою, інформатикою, сучасною електронікою. Визначається роль і місце робототехніки як об’єкта вивчення майбутніми учителями фізики в курсі «Основи сучасної електроніки». Показано, що існує проблема змісту підготовки вчителя фізики в галузі робототехніки. Вказуються основні фактори, що визначають її вирішення. Розглядаються особливості вивчення робототехніки в межах дисципліни «Основи сучасної електроніки». Сформульовано цілі та визначено основні питання навчальної програми, а також теми курсу «Основи сучасної електроніки» для вивчення робототехнічних систем майбутніми учителями фізики.Посилання
Zadorozhna, O. V., Kovalov, Yu. H. (2016). Osvitnia robototekhnika u navchanni fizyky. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka, 9(2), 120–125 [in Ukrainian].
Ilnitska, K. (2016). Do pytannia pro formuvannia tekhnichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizyky u protsesi zastosuvannia zasobiv suchasnoi elektroniky y komp’iuternoi tekhniky v navchalnomu fizychnomu eksperymenti. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. 10(2), 52–56 [in Ukrainian].
Kit, I. V., Kit, O. H. (2015). Metodychni osoblyvosti kursu «Tekhnolohiia stvorennia robototekhnichnykh system». Kompiuter u shkoli ta simi, 8, 45–46 [in Ukrainian].
Martyniuk O. S. (2014). Osoblyvosti metodyky navchannia studentiv (maibutnikh uchyteliv fizyky ta zahalnotekhnichnykh dystsyplin) osnov mikroelektroniky ta osvitnoi robototekhniky. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova, Issue 14, 50–58 [in Ukrainian].
Morze, N. V., Strutynska, O. V., Umryk, M. A. (2018). Osvitnia robototekhnika yak perspektyvnyi napriam rozvytku STEM-osvity. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu, Issue 5, 178–187. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ [in Ukrainian].
Proekt Kontseptsii STEM-osvity v Ukraini. URL: http://mk-kor.at.ua/STEM/STEM_2017.pdf [in Ukrainian].
Somenko, D. V., Somenko, O. O. (2016). Vykorystannia mozhlyvostei aparatno-obchysliuvalnoi platformy Arduino v laboratornomu praktykumi z fizyky. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka, Issue 9(1), 173–184 [in Ukrainian].
Bers, M. (2002). Teachers as Designers: Integrating Robotics in early Childhood education. Information Technology in Childhood Education, 123–145.
Carberry, A. R., McKenna, A. F. (2014). Exploring students’ conceptions of modeling and modeling uses in en-gineering design. Journal of Engineering Education. Vol. 103, 1, 77–91.
Jonassen, D. H. (2006). Computers as mindtools for schools. Prentice Hall.
Keisner, A., Raffo, J., Wunsch-Vincent, S. Robotics (2016). Breakthrough Technologies, Innovation, Intellectual Property. Foresight and STI Governance, Vol. 10, 2, 7–27.
Miller, B., Atkinson, R. D. (2016). Are Robots Taking Our Jobs, or Making Them? The Information Technology and Innovation Foundation, Vol. 10, 2. URL: https://foresight-journal.hse.ru/data/2017/ 01/20/1116151283/2-2016.pdf
Framework for 21st Century Learning, 2010. URL: http://www.p21.org/index.php?option=com_ content&task=view&id=254&Itemid=119