МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208177

Ключові слова:

компетентність, соціальна компетентність, соціалізація, майбутні фахівці дошкільної освіти, методологічні підходи, професійна підготовка, вихователь, заклади дошкільної освіти.

Анотація

У статті представлено результати теоретичного дослідження поняття «соціальна компетентність» у психолого-педагогічній літературі, а також проаналізовано методологічні підходи до формування соціальної компетентності. Доведено, що соціальна компетентність є результатом професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти, яка проявляється у готовності творчо вирішувати професійні завдання, соціальною відповідальністю за результати своєї діяльності та повноцінного виконання соціальних функцій.

Біографія автора

Неля Кравчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри психології та педагогіки розвитку дитини.

Посилання

Avramenko, O. O., Karnaukh, L. P. (2019). Teoretychni zasady sotsialnoho rozvytku osobystosti doshkilnyka v umovakh suchasnoho suspilstva. Problemy osvity. Vinnytsia, 192−195 [in Ukrainian].

Vasylenko, N. (2011). Sotsialna kompetentnist: sutnist, struktura, rozvytok. Nova ped. Dumka, 63−65 [in Ukrainian].

Datsenko, N. (2012). Pro strukturu sotsialnoi kompetentnosti uchniv. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Psykholohiia. Pedahohika. Sotsialna robota. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/vknuppcr_2012_6_4 [in Ukrainian].

Doshkilna osvita: slovnyk-dovidnyk: ponad 1000 terminiv, poniat ta nazv. (2010). K. L. Krutii, O. O. Funtikova (Ed.). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Doktorovych, M. O. (2007). Formuvannia sotsialnoi kompetentnosti starshoho pidlitka z nepovnoi sim’i. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Zarubinska, I. B. (2010). Formuvannia sotsialnoi kompetentnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv (teoretyko-metodychnyi aspekt). Kyiv [in Ukrainian].

Kononko, O. (2014). Prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku «Ia u sviti»: kontseptualni zasady. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu, 14–23 [in Ukrainian].

Matviienko, S. I. (2014). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do formuvannia sotsialnoi kompetentnosti u ditei doshkilnoho viku. Naukovi zapysky [Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia]. Psykholoho-pedahohichni nauky, 166−170. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2014_4_34 [in Ukrainian].

Moskovchuk, O. S. (2016). Sotsialna kompetentnist yak psykholoho-pedahohichnyi fenomen. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, 83−89. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_pp_2016_48_19 [in Ukrainian].

Mudrik, A. V. (2013). Social'naja pedagogika. Moskva [in Russian].

Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy. 4200 sliv: dlia studentiv vyshch. ta sered. navch. zakladiv. (Vols. 1‒4). (1999). V. Yaremenko, O. Slipushko (Eds.). Kyiv: AKONIT [in Ukrainian].

Ponimanska, T. I. (2006). Doshkilna pedahohika. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Sakhno, I. P., Sakhno, M. M. (1999). Slovnyk spoluchuvanosti sliv ukrainskoi movy (naiuzhyvanisha leksyka). Dnipropetrovsk: Vyd-vo Dnipropetr. un-tu [in Ukrainian].

Kovalchuk, V. (2002). Sotsialna kompetentnist vchytelia yak skladova profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti. Sotsializatsiia osobystosti. A. Y. Kapskа (Ed.). (Vol. XVIII). Kyiv: Lohos, 70−76 [in Ukrainian].

Shapar, V. B. (2004). Psykholohichnyi tlumachnyi slovnyk. Kharkiv: Prapor [in Ukrainian].

Shakhrai, V. (2008). Sotsialna kompetentnist osobystosti u naukovii literaturi. Sotsialni vymiry suspilstva Kyiv: IS NAN Ukrainy, 352‒362. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/28811/31-Shahray.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Кравчук, Н. (2020). МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 105–112. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208177

Номер

Розділ

Статті