ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОСВІДОМОСТІ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ТЕХНІЧНОГО КОЛЕДЖУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208181Ключові слова:
професійна самосвідомість, технічний коледж, професійна освіта, фахові компетенції, навчальний процес, професійне самопізнання, соціальне середовище, освітнє середовище.Анотація
Проблема формування професійної самосвідомості студентів технічного коледжу є однією з найважливіших проблем професійної педагогіки, які потребують якнайшвидшого вирішення. Актуальність даної проблеми визначається соціально-економічними змінами, які зумовили виникнення об’єктивної суперечності між необхідністю дослідження проблеми формування професійної самосвідомості студентів технічного коледжу, і недостатньою розробленістю змістовного і технологічного аспекту освітнього процесу. Встановлено, що недостатньо наближений зміст професійної освіти веде до слабкої орієнтації студентів на освоєння професійних компетенцій.Посилання
Oleksyuk, O. N. (2014). Сompetence paradigm in higher art education. Modern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. 5, Р. 278–285.
Zadorozhna, O. M. (2018). Formuvannia svitohliadnykh perekonan studentiv u pryrodookhoronnii diialnosti. Uman: VPT «Vizavi» [in Ukrainian].
Ziaziun, I. (2000). Rol pidsvidomosti u rozvytku osobystosti. Profesiina osvita: pedahohika i psykholohiia – Vocational education: pedagogy and psychology. T. Levovytskoho, I. Vilsh, I. Ziaziuna, N. Nychkalo (Ed.), 183‒215 [in Ukrainian].
Kliuchova, L. (2014). Profesiina samosvidomist pedahohichnykh pratsivnykiv: etychnyi pidkhid do vyrishennia problemy. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia – Problems of modern teacher preparation, 9, 177‒182 [in Ukrainian].
Kobchenko, V. I., Onkovych, H. V., Divinska, N. O. (2014). Problema optymizatsii tsyklu sotsialno-humanitarnykh dystsyplin u doslidzhenniakh naukovtsiv Instytutu vyshchoi osvity NAPN Ukrainy. Vyshcha osvita Ukrainy: Teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys – Higher education of Ukraine: Theoretical and scientific-methodological journal, 1, 97–102 [in Ukrainian].
Rymar, L. V. (1999). Formuvannia profesiinoi samosvidomosti maibutnikh uchyteliv u protsesi vyvchennia pedahohichnykh dystsyplin. Candidate’s thesis. Vinnytsia [in Ukrainian].
Severina, T. M. (2012). Tsinnisna determinatsiia osobystisnoho samovdoskonalennia studentiv u navchalno-vykhovnomu protsesi vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv. Candidate’s thesis. Uman [in Ukrainian].
Shenderuk, O. B. (2014). Analiz vyshchoi osvity Ukrainy kintsia XX – pochatku XXI stolittia. [Scientific journal of Mycola Dragomanov National Pedagogical University] Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova, Issue, 18, 70–76 [in Ukrainian].
Shenderuk, O. (2015). Innovatsii v systemi suchasnoi vitchyznianoi vyshchoi osvity. [Humanitarian Bulletin of the Pereyaslav-Khmelnitsky State Pedagogical University named after Grigory Skovoroda] Humanitarnyi visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody», Issue 36, 533–542 [in Ukrainian].
Shcherbakova, O. A. (2014). Rytoryka u vyshchii osviti: vitchyzniani tradytsii, svitovyi dosvid ta yevropeiski oriientyry. Kyiv: In-t vyshch. osvity NAPN Ukrainy [in Ukrainian].