МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ У СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ США

Автор(и)

  • Вікторія Сліпенко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0123-4645
  • Олександр Коберник Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2842-0168

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208191

Ключові слова:

модель, підприємницька компетентність, учні середніх шкіл, США, цільовий, змістовий, організаційно-діяльнісний, оціночно-результативний блоки.

Анотація

У статті на основі аналізу теоретичних джерел та практичного американського досвіду запропонована структурно-функціональна модель формування підприємницької компетентності учнів середніх шкіл США. Обґрунтовано та охарактеризовано основні її блоки: цільовий, змістовий, організаційно-діяльнісний, оціночно-результативний. Докладно розглянуто їх компоненти: мету, завдання, мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісно-практичний, змістове наповнення, етапи, рівні й результат.

Біографії авторів

Вікторія Сліпенко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Аспірант.

Олександр Коберник, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.

Посилання

Honcharenko, L. A. (2013). Formuvannia pidpryiemnytskoi kompetentnosti uchnivskoi molodi v mezhakh realizatsii proektu “Shkilna akademiia pidpryiemnytstva” [Formation of entrepreneurial competence of student youth within the framework of the project “School Academy of Entrepreneurship”]. Tavriiskyi visnyk osvity – Taurian Journal of Education, Issue 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Tvo_2013_3_34 [in Ukrainian].

Zagvjazinskij, V. I. (2004). Modelirovanie v strukture socialno-pedagogicheskogo proektirovanija [Modeling in the structure of social and pedagogical project]. Permskij gosudarstvennyj pedagogicheskij universitet – Perm State Pedagogical University, Issue 9, 6–11 [in Russian].

Kobernyk, O. M. (1995). Proektuvannia navchalno-vykhovnoho protsesu v shkoli. Kyiv: Khreshchatyk [in Ukrainian].

Nazarenko, H. A. (2014). Formuvannia pidpryiemnytskoi kompetentnosti uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv u vidpovidnosti do vymoh novykh derzhavnykh standartiv. Cherkasy: ChOIPOPP [in Ukrainian].

Pryshchepa, S. M. (2019). Do problemy formuvannia pidpryiemnytskoi kompetentnosti uchniv: suchasni pidkhody [To the problem of students’ entrepreneurial competence formation: modern approaches]. Molodyi vchenyi – Young Scientist, issue 1 (2), 383–385. URL: from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ molv_2019_1(2)__32 [in Ukrainian].

Council for Economic Education. (2013). National standards for financial literacy. New York [in English].

Dearie, J., & Geduldig, C. (2013). Where The Jobs Are. New Jersey: Wiley [in English].

Indiana Department of Education. Academic Standards Course Framework. (2016, January). Entrepreneurship and New Ventures Capstone, 1–4 [in English].

Lambro, D. (1986). Land Of Opportunity: The entrepreneurial spirit in America (1st ed.). Washington: Little Brown & Co [in English].

Massachusetts Department of Education. (2003). Massachusetts History and Social Science Curriculum Framework, 1‒84 [in English].

National Business Education Association. (2013). National standards for business education: What America’s students should know and be able to do in business. Reston, 65‒76 [in English].

Oklahoma State Department of Education. (2013). Oklahoma academic standards for the social studies. Publications clearinghouse of the Oklahoma department of libraries. AUGUST 2013, 37‒40 [in English].

Program concentration: business & computer science career pathway: small business development course title: entrepreneurial ventures. (n.d.). URL: https://www.georgiastandards.org/standards/Georgia%20 Performance%20Standards%2 0CTAE/Entrepreneurial-Ventures.pdf [in English].

Reynolds, P. (2007). Entrepreneurship in the United States: the future is now. New York: Springer, 55 [in English].

South Dakota Department of Education and Cultural Affairs. (2006). South Dakota social studies content standard [in English].

Schweikart, L., & Doti, L. (2010). American Entrepreneur: the fascinating stories of the people who defined business in the United States. New York: American Management Association.

Strands & Standards ENTREPRENEURSHIP. (2016, July). Business and Marketing education. CTE. Learning that works for Utah, 1–5 [in English].

The State Education Department & The University of the State of New York. (2013). New York State K-8 Social Studies Framework [in English].

Welsch, H. (2004). Entrepreneurship: The way ahead. New York: Routledge [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Сліпенко, В., & Коберник, О. (2020). МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ У СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ США. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 159–167. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208191

Номер

Розділ

Статті