ІЄРАРХІЯ ПОНЯТЬ «ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ», «ЗДОРОВИЙ СТИЛЬ ЖИТТЯ»

Автор(и)

  • Юлія Танасійчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-7772-1509

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208193

Ключові слова:

ієрархія, здоровий спосіб життя, здоровий стиль життя, здоров’я, уклад життя, рівень життя, здоров’я людини, фізичне здоров’я.

Анотація

У статті розкрито ієрархія понять «здоровий спосіб життя», «здоровий стиль життя». Встановлено, що найбільш повний взаємозв’язок між здоровим способом життя і здоровим стилем життя виражається в їх порівнянні. Розкрито відмінність здорового способу життя від здорового стилю життя, яка полягає в питомій вазі індивідуального в них. Здоровий стиль життя виступає не складовою частиною здорового способу життя, а втіленням останнього на рівні особистості, включаючи в себе світоглядну, поведінкову і діяльнісну складові.

Біографія автора

Юлія Танасійчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Викладач кафедри медико-біологічних основ фізичної культури.

Посилання

Bajkalova, L. V. (2004). Podgotovka uchitelja fizicheskoj kul'tury k formirovaniju zdorovogo obraza zhizni shkol'nikov sredstvami podvizhnyh i sportivnyh igr. Candidateʼs thesis. Barnaul [in Russian].

Bal'sevich, V. K. (2002). Osnovnye polozhenija Koncepcii innovacionnogo preobrazovanija nacional'noj sistemy fizkul'turno-sportivnogo vospitanija detej, podrostkov i molodezhi Rossii. Teorija i praktika fizicheskoj kul'tury, issue 3, 44–46 [in Russian].

Bal'sevich, V. K. (2000). Ontokineziologija cheloveka. Moskva: Teorija i praktika fizicheskoj kul'tury [in Ukraine].

Bashavets, N. A. (2008). Zdorov’ia – zaporuka yakisnoi pidhotovky studentiv. Nauka i osvita, issue 1–2, 19–22 [in Ukraine].

Brehman, I. I. (1990). Vvedenie v valeologiju – nauku o zdorov'e. Moskva: Fizkul'tura i sport [in Russian].

Vorob'eva, I. N. (2014). Formirovanie motivacionno-cennostnogo otnoshenija podrostkov k zdorovomu obrazu zhizni sredstvami fizicheskoj kul'tury. Candidateʼs thesis. Vladikavkaz [in Russian].

Dilts, R., Hallban, T., Smit, S. (1994). Ubezhdenija: puti k zdorov'ju i blagopoluchiju. Ekaterinburg: JEKONJENROF [in Russian].

Dribinskij, P. L. (2009). Pedagogicheskie uslovija formirovanija cennostnogo otnoshenija k zdorov'ju u detej mladshego i srednego shkol'nogo vozrasta. Candidateʼs thesis. Smolensk [in Russian].

Dubohai, O. D. (2006). Fizkultura yak skladova zdorov’ia ta uspishnoho navchannia dytyny. Shkilnyi svit [in Ukraine].

Yezhova, O. O. (2013). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia tsinnisnoho stavlennia do zdorov’ia v uchniv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. Extended abstract of doctorʼs thesis. Kyiv [in Ukraine].

Ivanova, L. I. (2013). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do roboty z uchniamy z vidkhylenniamy u stani zdorov’ia: teoriia ta metodyka. Kyiv: NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukraine].

Luk’ianchenko, M. I. (2012). Pedahohika zdorov’ia: teoriia i praktyka. Drohobych: Redaktsiino-vydavnychyi viddil DDPU imeni I. Franka [in Ukraine].

Melnychuk, I. M. (2012). Aktualnist problemy formuvannia kultury zdorov’iazberezhennia u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, issue 24, 101–104 [in Ukraine].

Mykhno, L. S. (2012). Innovatsii yak chynnyk pidvyshchennia efektyvnosti navchalno-vykhovnoi ta fizkulturno-ozdorovchoi roboty vchytelia : stretchynh; fizkultkhvylynka. Fizychne vykhovannia v suchasnii shkoli, issue 5,

–18 [in Ukraine].

Okolelova, V. A. (2005). Zdorovyj obraz zhizni. Samara: SGPU [in Russian].

Palichuk, Yu. I., Vilihorskyi, O. M., Horiachyi, V. H. (2018). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do rozvytku kultury zdorov’ia uchniv. Molodyi vchenyi, Issue 3.3, 108–112 [in Ukraine].

Pashin, A. A. (2011). Formirovanie cennostnogo otnoshenija k zdorov'ju v fizicheskom vospitanii uchashhejsja molodezhi. Doctorʼs thesis. Moskva [in Russian].

Popova, N. G. (2015). Formirovanie cennostnogo otnoshenija uchashhihsja k zdorovomu obrazu zhizni v obrazovatel'nom processe sovremennoj shkoly. Candidateʼs thesis. Velikij Novgorod [in Russian].

Sentizova, M. I. (2008). Pedagogicheskoe obespechenie podgotovki budushhih uchitelej k zdorov'esberegajushhej dejatel'nosti. Candidateʼs thesis. Jakutsk [in Russian].

Smirnov, N. K. (2003). Zdorov'esberegajushhie obrazovatel'nye tehnologii v rabote uchitelja i shkoly. Moskva: ARKTI [in Russian].

Tsaruk, V. P. (2018). Riznomanitnist naukovykh pidkhodiv do problemy formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia uchniv. Molodyi vchenyi, Issue 4.2, 85–90 [in Ukraine].

Shved, L. V. (2007). Podhotovka studentov pedvuza k formyrovanyiu zdorovoho obraza zhyzny u shkolnykov. Candidateʼs thesis. Cheboksary [in Russian].

Shvydkaja, N. S. (2013). Informacionnye tehnologii kak sredstvo formirovanija cennostnogo otnoshenija uchashhihsja srednego shkol'nogo vozrasta k zanjatijam fizicheskoj kul'turoj. Candidateʼs thesis. Kursks [in Russian].

Yachniuk, I., Yachniuk, Yu. (2016). Osoblyvosti pidhotovky suchasnoho fakhivtsia u haluzi fizychnoi kultury i sportu. Aktualni problemy rozvytku sportu dlia vsikh: dosvid, dosiahnennia, tendentsii: Proceedings of the 5th All- Ukrainian Scientific and Practical Conference. Ternopil: TNPU, 130–136 [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Танасійчук, Ю. (2020). ІЄРАРХІЯ ПОНЯТЬ «ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ», «ЗДОРОВИЙ СТИЛЬ ЖИТТЯ». Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 168–175. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208193

Номер

Розділ

Статті