СТРУКТУРА СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208199Ключові слова:
соціальна компетентність, майбутні фахівці соціономічних спеціальностей, структура соціальної компетентності, когнітивний компонент соціальної компетентності, діяльнісно-комунікативний компонент соціальної компетентності, мотиваційно-ціннісний компонент соціальної компетентності,Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз наукових теорій і концепцій, який дозволив визначити структуру соціальної компетентності майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей, яку складають когнітивний, діяльнісно-комунікативний, мотиваційно-ціннісний і рефлексивний компоненти. Доведено, що особистісна складова соціальної компетентності специфічно представлена в змісті кожного із зазначених компонентів. Показано, що їхній зміст ґрунтується на головних цілях професійної освіти, структурному поданні соціального досвіду і досвіду особистості, а також основних видах діяльності.Посилання
Andreeva, G. M. (2013). Social'noe poznanie i social'nye problemy. Nacional'nyj psihologicheskij zhurnal – National Psychological Journal, Issue 1(9), 39–49 [in Russian].
Asmolov, A. G. (2010). Psihologija lichnosti: kul'turno-istoricheskoe ponimanie razvitija cheloveka. Moskva: Smysl; Akademija [in Russian].
Zimnjaja, I. A. (2008). Edinaja social'no-professional'naja kompetentnost' vypusknika universiteta: ponjatie, podhody k formirovaniju i ocenke: razdatochnyj material dlja provedenija zanjatij. Moskva [in Russian]
Kriukova, O. V. (2012). Sotsialna refleksiia yak skladova sotsialnoho rozvytku osobystosti [Social reflection as a component of social development of the individual]. Problemy suchasnoi psykholohii – Problems of modern psychology, Issue 16, 636–647 [in Ukrainian].
Kunicyna, V. N. (1995). Social'naja kompetentnost' i social'nyj intellekt: struktura, funkcii, vzaimootnoshenie [Social competence and social intelligence: structure, functions, relationships]. Teoreticheskie i prikladnye voprosy psihologii ‒ Theoretical and applied questions of psychology, Issue 1, 48–61 [in Russian].
Kurinna, L. (2019). Struktura sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. [Structure of socio-cultural competence of future social workers]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini –Pedagogical sciences: theory, history, innovative tekhnolohii, Issue 6(90), 86–96 [in Ukrainian].
Leont'ev, A. N. (1981). Problemy razvitija psihiki. Moskva: Izdatel'stvo Moskovskogo universiteta [in Russian].
Melibruda, E. (1986). Ja – Ty – My: Psihologicheskie vozmozhnosti uluchshenija obshhenija. Moskva: Progress [in Russian].
Rubinshtejn, S. L. (2000). Osnovy obshhej psihologii. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].
Fel'dshtejn, D. I. (1997). Social'noe razvitie v prostranstve vremeni detstva. Moskva [in Russian].
Fel'dshtejn, D. I. (1985). Psihologicheskie zakonomernosti social'nogo razvitija lichnosti v ontogeneze. Voprosy psiholog, Issue 6. URL: http://www.voppsy.ru/issues/1985/856/856026.htm [in Russian].
H'ell, L., Zigler, D. (2008). Teorii lichnosti. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].
Cantor, N., Kihlstrom, J. (1987). Personality and social intelligence. New Jersey.
Hiebsch, H., Vorverg, M. (1979). Sozialpsychologie. Berlin: Deutscher Verlag der Wissenschaften [in English].
Schneider, B. H. (1993). Children’s Social Competence in Context: The Contributions of Family, School and Culture. Pergamon Press [in English].