СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ГЕОГРАФІЯ: РЕГІОНИ І КРАЇНИ»

Автор(и)

  • Оксана Герасименко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-0127-0953

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212051

Ключові слова:

педагогічні технології, технології програмованого навчання, технології комунікативно-діалогової діяльності, технології ігрової діяльності, технології проектної діяльності, застосування графічних сигналів, технології диференційованого навчання, технології перспективно-випереджувального навчання.

Анотація

Розглянуто актуальне питання сучасної дидактики. Виокремлено сучасні педагогічні технології при вивченні курсу «Географія: регіони і країни». Дослідження проведено серед слухачів курсів післядипломної освіти спеціальності «Середня освіта (Географія)» методом абстрагування, анкетного опитування, інтерв’ю. Детально проаналізовано дефініції «навчання», «педагогічні технології». Основними результатами роботи визначено педагогічні технології, які в сучасних умовах слугують основою міцних знань старшокласників із географії, стають підґрунтям у формуванні професійного потенціалу вчителя.

Біографія автора

Оксана Герасименко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії та методики її навчання.

Посилання

Braslavska, O. V., Herasymenko, O. V. (2018). Vyperedzhuvalne navchannia – neobkhidna umova dlia formuvannia predmetnykh heohrafichnykh kompetentnostei uchniv. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Heohrafichni nauky. Issue 9, 259–265 [in Ukrainian].

Vishnikina, L. P. (2007). Novi navchalni tekhnolohii v heohrafii. Kraieznavstvo. Heohrafiia. Turyzm, 1, 7-10 [in Ukrainian].

Honcharenko, S. U. (1997) Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Ihrovi tekhnolohii na urokakh. URL: https://osvita.ua/school/method/technol/759/ [in Ukrainian].

Kobernyk, S. H. (2015). Osoblyvosti vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u protsesi navchannia heohrafii v zahalnoosvitnii shkoli. Komp’iuterni tekhnolohii navchannia, 2, 36–39 [in Ukrainian].

Kolisnyk, L. V. (2011). Tekhnolohii interaktyvnoho navchannia na zaniattiakh z pedahohiky: metodychnyi posibnyk. Uman: PP Zhovtyi [in Ukrainian].

Komar, O. A. (2008). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii. Teoretyko-metodychni aspekty. Uman: PP Zhovtyi [in Ukrainian].

Lysenkova, S. N. (1988). Metodom operezhayushchego obucheniya: kn. dlya uchitelya: іz opyta raboty. Moskva: Prosveshcheniye [in Russian].

Nazarova, T. S. (1997). Pedagogicheskiye tekhnologii: novyy etap revolyutsii. Pedagogika, 3, 21–27 [in Russian].

Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednioi shkoly. URL: https://mon.gov. ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Osvitni tekhnolohii. (2003). O. M. Piekhoty (Ed). Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Padalka, O. S., Nisimchuk, I. O., Smoliuk, I. O., Shpak, T. O. (1995). Pedahohichni tekhnolohii. Kyiv: Prosvita [in Ukrainian].

Pedahohichnyi slovnyk. (2001). M. D. Yarmachenka (Ed.). Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Pometun, O., Pyrozhenko, L. (2004). Interaktyvne navchannia, yak sukupnist tekhnolohii. Silska shkola Ukrainy, 16–17, 24–31 [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/1060-12 [in Ukrainian].

Pro Tsili staloho rozvytku Ukrainy na period do 2030 roku: Ukaz Prezydenta Ukrainy № 722/2019. URL: https://www.president.gov.ua/documents/7222019-29825 [in Ukrainian].

Selevko, H. K. (1998). Sovremennyye obrazovatelnyye tekhnologii. Moskva: Narodnoye obrazovaniye [in Russian].

Tekhnolohiia prohramovoho navchannia, ii sut ta osoblyvosti. URL: http://ifreestore.net/4756/21/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Герасименко, О. (2020). СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ГЕОГРАФІЯ: РЕГІОНИ І КРАЇНИ». Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 36–44. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212051

Номер

Розділ

Статті