СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ГЕОГРАФІЯ: РЕГІОНИ І КРАЇНИ»
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212051Ключові слова:
педагогічні технології, технології програмованого навчання, технології комунікативно-діалогової діяльності, технології ігрової діяльності, технології проектної діяльності, застосування графічних сигналів, технології диференційованого навчання, технології перспективно-випереджувального навчання.Анотація
Розглянуто актуальне питання сучасної дидактики. Виокремлено сучасні педагогічні технології при вивченні курсу «Географія: регіони і країни». Дослідження проведено серед слухачів курсів післядипломної освіти спеціальності «Середня освіта (Географія)» методом абстрагування, анкетного опитування, інтерв’ю. Детально проаналізовано дефініції «навчання», «педагогічні технології». Основними результатами роботи визначено педагогічні технології, які в сучасних умовах слугують основою міцних знань старшокласників із географії, стають підґрунтям у формуванні професійного потенціалу вчителя.Посилання
Braslavska, O. V., Herasymenko, O. V. (2018). Vyperedzhuvalne navchannia – neobkhidna umova dlia formuvannia predmetnykh heohrafichnykh kompetentnostei uchniv. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Heohrafichni nauky. Issue 9, 259–265 [in Ukrainian].
Vishnikina, L. P. (2007). Novi navchalni tekhnolohii v heohrafii. Kraieznavstvo. Heohrafiia. Turyzm, 1, 7-10 [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (1997) Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Ihrovi tekhnolohii na urokakh. URL: https://osvita.ua/school/method/technol/759/ [in Ukrainian].
Kobernyk, S. H. (2015). Osoblyvosti vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u protsesi navchannia heohrafii v zahalnoosvitnii shkoli. Komp’iuterni tekhnolohii navchannia, 2, 36–39 [in Ukrainian].
Kolisnyk, L. V. (2011). Tekhnolohii interaktyvnoho navchannia na zaniattiakh z pedahohiky: metodychnyi posibnyk. Uman: PP Zhovtyi [in Ukrainian].
Komar, O. A. (2008). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii. Teoretyko-metodychni aspekty. Uman: PP Zhovtyi [in Ukrainian].
Lysenkova, S. N. (1988). Metodom operezhayushchego obucheniya: kn. dlya uchitelya: іz opyta raboty. Moskva: Prosveshcheniye [in Russian].
Nazarova, T. S. (1997). Pedagogicheskiye tekhnologii: novyy etap revolyutsii. Pedagogika, 3, 21–27 [in Russian].
Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednioi shkoly. URL: https://mon.gov. ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Osvitni tekhnolohii. (2003). O. M. Piekhoty (Ed). Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
Padalka, O. S., Nisimchuk, I. O., Smoliuk, I. O., Shpak, T. O. (1995). Pedahohichni tekhnolohii. Kyiv: Prosvita [in Ukrainian].
Pedahohichnyi slovnyk. (2001). M. D. Yarmachenka (Ed.). Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Pometun, O., Pyrozhenko, L. (2004). Interaktyvne navchannia, yak sukupnist tekhnolohii. Silska shkola Ukrainy, 16–17, 24–31 [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/1060-12 [in Ukrainian].
Pro Tsili staloho rozvytku Ukrainy na period do 2030 roku: Ukaz Prezydenta Ukrainy № 722/2019. URL: https://www.president.gov.ua/documents/7222019-29825 [in Ukrainian].
Selevko, H. K. (1998). Sovremennyye obrazovatelnyye tekhnologii. Moskva: Narodnoye obrazovaniye [in Russian].
Tekhnolohiia prohramovoho navchannia, ii sut ta osoblyvosti. URL: http://ifreestore.net/4756/21/ [in Ukrainian].