ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОДУКТИВНОЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД ЧАС РОБОТИ З ДИДАКТИЧНИМИ МАТЕРІАЛАМИ ПІДРУЧНИКА З ФІЗИКИ ДЛЯ 9-ГО КЛАСУ ЗАСОБАМИ ФУНКЦІОНАЛЬНО ПІДІБРАНИХ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСІБНИКІВ ЯК МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212068Ключові слова:
продуктивна навчально-пізнавальна діяльність учнів, дидактична функція підручника, електронний посібник, апарат організації засвоєння, активізація самостійної роботи учнів, інформаційно-комунікаційні технології, сучасний освітній процес, навчальна книга на друкованій основі.Анотація
У статті визначено та розкрито сутність організації продуктивної навчально-пізнавальної діяльності учнів під час роботи з дидактичними матеріалами підручника фізики засобами функціонально підібраних електронних посібників. Виокремлено особливості структурних елементів шкільного підручника фізики та їх дидактичні функції в організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Як приклад представлено методику організації продуктивної навчально-пізнавальної діяльності учнів під час роботи з окремими дидактичними матеріалами підручника з фізики для 9 класу засобами авторського електронного посібника.Посилання
Bielchev, P. V., Surzhenko, V. Ye. (2019). Interaktyvni prohramni zasoby navchannia ta yikh rol v protsesi navchannia uchniv fizyky. Osobystisno-profesiinyi rozvytok uchytelia Novoi ukrainskoi shkoly: svitovi osvitni praktyky, ukrainskyi kontekst: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Melitopol: FOP Odnoroh T. V., 45–50 [in Ukrainian].
Bilousova, L. I., Hryzun, L. E. (2012). Naukovo-praktychni aspekty stvorennia i vprovadzhennia elektronnoho pidruchnyka dlia vyshchoi shkoly. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 2(28) [in Ukrainian].
Blahodarenko, L. Yu. (2008). Metodychni pidkhody do roboty uchniv osnovnoi shkoly z pidruchnykom fizyky. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, Ch. 2, 57–64 [in Ukrainian].
Madzihon, V. M., (2010). Dydaktychni vymohy do elektronnykh pidruchnykiv. Problemy suchasnoho pidruchnyka. Kyiv, Issue 10, 4–7 [in Ukrainian].
Myslovska, S. K. (2007). Metodyka vykorystannia elektronnykh dodatkiv do pidruchnykiv fizyky v osnovnii shkoli. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukraine].
Novykov, A. M. (2005). Metodologiya uchebnoi deyatelnosti. Moskva: Evges [in Russian].
Salnyk, I. V. (2011). Metodychni aspekty pobudovy ta vykorystannia elektronnoho pidruchnyka u navchanni fizyky. Naukovi zapysky KDPU. Ser.: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, Issue 2, 126–131 [in Ukrainian].
Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: zatverdzhena Nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 07.06.2017, 804, 4–10 [in Ukrainian].
Fizyka 9: pidruchnyk dlia 9-ho kl. zahalnoosvit. navch. zakl. (2017). M. I. Shut, M. T. Martyniuk, L. Yu. Blahodarenko. K.; Irpin: Perun [in Ukrainian].
Yakymanska, I. (1999). Osobystisno oriientovana systema navchannia. Zavuch, 7, 22 [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi serednioi osvity. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF [in Ukrainian].