ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОДУКТИВНОЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД ЧАС РОБОТИ З ДИДАКТИЧНИМИ МАТЕРІАЛАМИ ПІДРУЧНИКА З ФІЗИКИ ДЛЯ 9-ГО КЛАСУ ЗАСОБАМИ ФУНКЦІОНАЛЬНО ПІДІБРАНИХ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСІБНИКІВ ЯК МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Михайло Мартинюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-1608-9148
  • Сергій Декарчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-7589-203X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212068

Ключові слова:

продуктивна навчально-пізнавальна діяльність учнів, дидактична функція підручника, електронний посібник, апарат організації засвоєння, активізація самостійної роботи учнів, інформаційно-комунікаційні технології, сучасний освітній процес, навчальна книга на друкованій основі.

Анотація

У статті визначено та розкрито сутність організації продуктивної навчально-пізнавальної діяльності учнів під час роботи з дидактичними матеріалами підручника фізики засобами функціонально підібраних електронних посібників. Виокремлено особливості структурних елементів шкільного підручника фізики та їх дидактичні функції в організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Як приклад представлено методику організації продуктивної навчально-пізнавальної діяльності учнів під час роботи з окремими дидактичними матеріалами підручника з фізики для 9 класу засобами авторського електронного посібника.

Біографії авторів

Михайло Мартинюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих дисциплін.

Сергій Декарчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Викладач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих дисциплін.

Посилання

Bielchev, P. V., Surzhenko, V. Ye. (2019). Interaktyvni prohramni zasoby navchannia ta yikh rol v protsesi navchannia uchniv fizyky. Osobystisno-profesiinyi rozvytok uchytelia Novoi ukrainskoi shkoly: svitovi osvitni praktyky, ukrainskyi kontekst: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Melitopol: FOP Odnoroh T. V., 45–50 [in Ukrainian].

Bilousova, L. I., Hryzun, L. E. (2012). Naukovo-praktychni aspekty stvorennia i vprovadzhennia elektronnoho pidruchnyka dlia vyshchoi shkoly. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 2(28) [in Ukrainian].

Blahodarenko, L. Yu. (2008). Metodychni pidkhody do roboty uchniv osnovnoi shkoly z pidruchnykom fizyky. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, Ch. 2, 57–64 [in Ukrainian].

Madzihon, V. M., (2010). Dydaktychni vymohy do elektronnykh pidruchnykiv. Problemy suchasnoho pidruchnyka. Kyiv, Issue 10, 4–7 [in Ukrainian].

Myslovska, S. K. (2007). Metodyka vykorystannia elektronnykh dodatkiv do pidruchnykiv fizyky v osnovnii shkoli. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukraine].

Novykov, A. M. (2005). Metodologiya uchebnoi deyatelnosti. Moskva: Evges [in Russian].

Salnyk, I. V. (2011). Metodychni aspekty pobudovy ta vykorystannia elektronnoho pidruchnyka u navchanni fizyky. Naukovi zapysky KDPU. Ser.: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, Issue 2, 126–131 [in Ukrainian].

Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: zatverdzhena Nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 07.06.2017, 804, 4–10 [in Ukrainian].

Fizyka 9: pidruchnyk dlia 9-ho kl. zahalnoosvit. navch. zakl. (2017). M. I. Shut, M. T. Martyniuk, L. Yu. Blahodarenko. K.; Irpin: Perun [in Ukrainian].

Yakymanska, I. (1999). Osobystisno oriientovana systema navchannia. Zavuch, 7, 22 [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi serednioi osvity. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Мартинюк, М., & Декарчук, С. (2020). ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОДУКТИВНОЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД ЧАС РОБОТИ З ДИДАКТИЧНИМИ МАТЕРІАЛАМИ ПІДРУЧНИКА З ФІЗИКИ ДЛЯ 9-ГО КЛАСУ ЗАСОБАМИ ФУНКЦІОНАЛЬНО ПІДІБРАНИХ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСІБНИКІВ ЯК МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 93–105. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212068

Номер

Розділ

Статті