МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ДО ДОСЛІДНИЦЬКО-ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212069

Ключові слова:

методологічні підходи, загальнонаукові принципи, дидактичні принципи, доктор філософії, підготовка до дослідницько-інноваційної діяльності, професійна освіта, аспірантура, модель підготовки.

Анотація

У статті розкрито методологічні засади підготовки майбутніх докторів філософії до дослідницько-інноваційної діяльності, що включають на філософському рівні: загальні положення теорії пізнання, теорії діяльності та її зв’язку зі свідомістю та особистістю, філософські трактування творчості та рефлексивності, філософський зв’язок теорії та практики; на рівні загальнонаукової методології: системний та синергетичний підходи; на рівні конкректнонаукової методології: діяльнісний, особистісно-орієнтований, компетентнісний, акмеологічний, аксіологічний та проєктно-технологічний підходи; на технологічному рівні: андрагогічний, контекстний, середовищний, соціокультурний, креативний та рефлексивний підходи, а також низку пов’язаних з ними діалектичних, загальнопедагогічних та специфічних дидактичних принципів.

Біографія автора

Вікторія Меняйло, Запорізький національний університет.

Кандидат фізико-математичних наук, докторант кафедри педагогіки і психології освітньої діяльності.

Посилання

Adol'f, V. A., Il'ina, N. F. (2007). Innovacionnaya deyatelnost' pedagoga v processe ego professional'nogo stanovleniya. Krasnoyarsk: Polikom [in Russian].

Alekseeva, M. B., Vetrenko, P. P. (2016). Analiz innovacionnoy deyatel'nosti: uchebnik i praktikum dlya bakalavriata i magistratury. M.: Yurayt [in Russian].

Aleksiuk, A. M. (1998). Pedahohika vyshchoi osvity Ukrainy. Istoriia. Teoriia. K.: Lybid [in Ukranian].

Andreeva, E. A. (2014). Metodologicheskiye podhody v formirovanii psikhologicheskoy gotovnosti budushchikh specialistov socialnoy sfery k innovacionnoy deyatelnosti. Nauka i sovremennost, 30, 103–107 [in Russian].

Andrieiev, A. M. (2019). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnioho vchytelia fizyky do orhanizatsii innovatsiinoi diialnosti uchniv u navchalnomu protsesi. Doctor’s thesis. Zaporizhzhia [in Ukranian].

Artiushyna, M. V. (2014). Innovatsiina diialnist u profesiino-tekhnichnii osviti: poniattia, pidkhody, tekhnolohii. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problem, 37, 133–137 [in Ukranian].

Bolshakova, O. N. (2014). Konceptualnaya model sistemy podgotovki studentov vuza k nauchno-issledovatelskoy deyatelnosti. Vyssheye obrazovaniye segodnya, 10, 82–87 [in Russian].

Burhun, I. V. (2014). Rozvytok zahalnonavchalnykh umin uchniv osnovnoi shkoly v konteksti kompetentnisnoho pidkhodu do navchannia fizyky. Kherson: Hrin D. S. [in Ukranian].

Verbickiy, A. A. (2010). Kategoriya «kontekst» v psihologii i pedagogike. M.: Logos, 2010 [in Russian].

Vitvytska, S. (2019). Innovatsiinist u pidhotovtsi doktoriv filosofii. Innovatsiinyi rozvytok vyshchoi osvity: hlobalnyi, yevropeiskyi ta natsionalnyi vymiry zmin: proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka, Vol. 1, 101–104 [in Ukranian].

Havrysh, I. V. (2006). Teoretyko-metodolohichni osnovy formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv do innovatsiinoi profesiinoi diialnosti. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukranian].

Kasavin, I. T. (2009). Enciklopediya epistemologii i filosofii nauki. M: «Kanon +» ROOI «Reabilitaciya» [in Russian]. 13. Klimova, H. P. (2012). Kontseptualni osnovy innovatsiinoho rozvytku vyshchoi osvity Ukrainy. «Aktualni pytannia intelektualnoi vlasnosti ta innovatsiinoho rozvytku»: proceedings of the All-Ukrainian Scientific andPractical Conference. Kh.: NDI PZIR NAPrN Ukrainy, 45–48 [in Ukranian].

Kolomiiets, S. S., Synekop, O. S. (2014). Kontseptsiia stvorennia osvitno-naukovoi prohramy pidhotovky za osvitnio-naukovym rivnem – doktor filosofii (PhD). Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka, 3–4, 5–11[in Ukranian].

Leontyev, A. N. (1975). Deyatelnost. Soznaniye. Lichnost. M.: Politizdat [in Russian].

Liniova, I. O. (2016). Pidhotovka ta rozvytok molodykh doslidnykiv v universyteti na osnovi paradyhmy liderstva: navchalnyi posibnyk. K.: DP «NVTs «Priorytety» [in Ukranian].

Mikhailichenko, M. V., Rudyk, Ya. M. (2016). Osvitni tekhnolohii: navchalnyi posibnyk. K.: KOMPRYNT [in Ukranian].

Mosiiuk, O. O. (2015). Pidhotovka maibutnioho vchytelia matematyky do innovatsiino-doslidnytskoi diialnosti zasobamy kompiuternykh tekhnolohii. Candidate’s thesis. Zhytomyr [in Ukranian].

Prokofieva, M. (2011). Systemnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnioho pedahoha do realizatsii dyferentsiiovanoho navchannia. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 4(2), 315–322 [in Ukranian].

Profesiina pedahohichna osvita: akme-synerhetychnyi pidkhid. O. A. Dubaseniuk (Ed.). (2011). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukranian].

Reheilo, I. Yu. (2015). Tendentsii pidhotovky naukovykh i naukovo-pedahohichnykh kadriv vyshchoi kvalifikatsii v Ukraini u XX ‒ na pochatku XXI stolittia. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukranian]

Sagdullaev, I. I., Zhorabekova, A. N. (2018). Metodologicheskiye podhody k issledovaniyu problemy formirovanya akme-kreativnykh kachestv u budushhikh uchiteley angliyskogo yazyka. Vestnik ZKGU, 2(70), 17–26 [in Russian].

Sysoieva, S. O., Sokolova, I. V. (2016). Teoriia i praktyka vyshchoi osvity. Kyiv-Mariupol: Mariupolskyi derzhavnyi universytet, Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka [in Ukranian].

Stenina, T. L. (2011). Proektnaya kultura studentov: aksiologicheskiy aspekt. Innovatika i aksiologiya v universitetskom obrazovanii. Proceedings of the Scientific and Methodical Conference. Vserossiyskaya nauchno-metodicheskaya konferenciya, 2613–2618 [in Russian].

Govrina, A. S. (2004). Proektirovanie processa formirovaniya gotovnosti specialista k innovacionnoy deyatelnosti v usloviyakh sistemy srednego pedagogicheskogo obrazovaniya. Candidate’s thesis. Tambov [in Russian].

Shapran, O. (2013). Realizatsiia kompetentnisnoho pidkhodu v systemi neperervnoi osvity. Humanitarnyi visnyk Derzhavnoho vyshchoho navchalnoho zakladu «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni H. S. Skovorody». Pedahohika. Psykholohiia. Filosofiia, 28(1), 319–324 [in Ukranian].

Shapran, O. I. (2008). Systema innovatsiinoi pidhotovky maibutnioho vchytelia v umovakh navchalno-naukovo-pedahohichnykh kompleksiv. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukranian]

Yaroshenko, O. (2018). Teoretychni osnovy rozvytku doslidnytskoi kompetentnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv v umovakh intehratsii vyshchoi osvity i nauky. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Universytety i liderstvo», 1(5), 26–36 [in Ukranian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Меняйло, В. (2020). МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ДО ДОСЛІДНИЦЬКО-ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 106–120. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212069

Номер

Розділ

Статті