ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МІЖОСОБИСТІСНОГО СПІЛКУВАННЯ УЧНІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212110Ключові слова:
освіта, навчання, реформа загальної середньої школи, Нова українська школа, педагогіка партнерства, міжособистісне спілкування, комунікативні навички, молодші школярі.Анотація
У статті розглянуто особливості міжособистісного спілкування учнів молодших класів в умовах Нової української школи. Визначено, що провідною педагогічною технологією сучасної освіти є педагогіка партнерства. З’ясовано роль міжособистісного спілкування у навчанні молодших школярів. Виокремлено чинники, що впливають на оптимальне формування міжособистісних відносин в інклюзивному колективі. Обґрунтовано, що застосування цілісного та комплексного підходу до навчально-виховного процесу з використанням передових педагогічних технологій сприяє формуванню високих комунікативних навичок у молодших школярівПосилання
Bibik, N. M., Sofii, N. Z., Onopriienko, O. V. (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia. N. M. Bibik (Ed.). Kyiv: Litera LTD. [in Ukrainian].
Voronova, N. (2019). Tsyfrovi osvitni resursy v teorii i praktytsi suchasnoi zarubizhnoi osvity. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty, 9, 37-47 [in Ukrainian].
Ievrointehratsiinyi portal. Osnovnyi zmist ta zoboviazannia Ukrainy. Ievrointehratsiinyi portal. URL: https://eu-ua.org/yevrointehratsiia/osvita [in Ukrainian].
Kuzava, I. B. (2012). Rol inkliuzyvnoho seredovyshcha u formuvanni osobystosti doshkilnykiv, iaki potrebuiut korektsii psykhofizychnoho rozvytku. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka, 11, 315‒318 [in Ukrainian].
Myronova, S. P. (2017). Rozvytok inkliuzyvnoi osvity: vid Salamanky do Ukrainy. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu “Ukraina”, 14, 138–142 [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly (2016). Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [in Ukrainian].
Inkliuzyvna osvita dlia ditei z osoblyvymy potrebamy v Ukraini. Osvitnii portal Lvivshchyny. URL: http://www.osvitportal.lviv.ua/inklyuzyvna_osvita_dlya_ditey_z_osoblyvymy_potrebamy_v_ukraini [in Ukrainian].
Inkliuzyvne navchannia. Ofitsiina storinka Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. URL: https://mon. gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya [in Ukrainian].
Psykholoh u NUSh: radisno ta vpevneno rush! Putivnyk psykholoha v Novii ukrainskii shkoli / Ye. V. Afonina, O. O. Zaritskyi, N. V. Mishchenko (Ed.) (2018). Kramatorsk: Vytoky [in Ukrainian].
Svyrydenko, H. V., Shevchenko, Yu. M. (2015). Kineziolohiia iak chynnyk rozvytku rozumovykh zdibnostei i fizychnoho zdorovia ditei molodshoho shkilnoho viku. Suchasnyi vymir psykholohii ta pedahohiky: Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. Lviv, 47–52 [in Ukrainian].
Typova prohrama pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv dlia roboty v umovakh inkliuzyvnoho navchannia v zakladakh zahalnoi serednioi osvity «Profesiina diialnist asystenta vchytelia v inkliuzyvnomu osvitniomu seredovyshchi»: Nakaz vid 18.10.2019 r. № 1310. URL: https://imzo.gov.ua/2019/10/21/nakaz-mon-vid-18-10-2019-1310-pro-zatverdzhennia-typovoi-prohramy-pidvyshchennia-kvalifikatsii-pedahohichnykh-pratsivnykiv-dlia-roboty-v-umovakh-inkliuzyvnoho-navchannia-v-zakladakh-zahal-noi-seredn-o/ [in Ukrainian].
Shevchenko, Yu. M. (2016). Vykorystannia interaktyvnoi hry v umovakh navchannia ditei z osoblyvymy potrebamy v pochatkovii shkoli. Osvita ditei z osoblyvymy potrebamy: vid instytualizatsii do inkliuzii. N. I. Lazarenko (Ed.) et al. Vinnytsia: Planer, 360–363 [in Ukrainian].