ІННОВАЦІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ЗАСОБАМИ STEAM-ПРОЄКТУВАННЯ

Автор(и)

  • Віктор Соловей Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0003-0373-6008
  • Віталій Глуханюк Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0001-6126-9546
  • Ірина Шимкова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0003-0652-9557

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212119

Ключові слова:

учитель трудового навчання та технологій, інноваційне навчання, інтеграція, STEАM-проєктування, загальні й фахові компетентності, творчі проєкти, технологічні процеси, набір шахів.

Анотація

У статті розглянуто актуальну проблему сучасної педагогічної освіти – напрацювання інноваційного напряму підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій засобами STEAM-проєктування. Метою статті є обґрунтування інноваційної підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій засобами STEАM-проєктування. Встановлено, що в студентські проєкти відображають завдання інтеграції змісту різних предметних галузей для опису системи перетворювальної діяльності і реалізують обґрунтовані конструктивно-технологічні рішення виробів або технологічних процесів.

Біографії авторів

Віктор Соловей, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри технологічної освіти, економіки і безпеки життєдіяльності.

Віталій Глуханюк, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри технологічної освіти,економіки і безпеки життєдіяльності.

Ірина Шимкова, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри технологічної освіти, економіки і безпеки життєдіяльності.

Посилання

5 skills future teachers will need. The Global Education and Skills Forum. (2018). URL: https://www.educationandskillsforum.org/news-blogs/5-skills-future-teachers-will-need

Honcharova, N. O. (2015). Profesiina kompetentnist vchytelia u systemi navchannia STEM [Teacher professional competence in the STEM education system]. Naukovi zapysky Maloi akademii nauk Ukrainy ‒ Scientific notes Minor Academy of Sciences of Ukraine, 7, 141‒147 [in Ukrainian].

Irtlach, K. (2017). Tom Perrault: «Vremia STEM podoshlo k kontsu, teper IT-kompaniyam nuzhny STEAM-spetsialisty». URL: https://itc.ua/blogs/tom-perro-vremya-stem-podoshlo-k-kontsu-teper-it-kompaniyam-nuzhnyi-steam-spetsialistyi [in Russian].

Zasoby ta obladnannia STEM [STEM tools and equipment]. URL: https://imzo.gov.ua/stemosvita/zasobi-ta-obladnannya-stem [in Ukrainian].

Kontseptsiia «Nova Ukrainska shkola» [«New Ukrainian School» Concept]. (2016). URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia STEM-osvity u zahalnoosvitnikh ta pozashkilnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy na 2017/2018 navchalnyi rik [Guideline for the implementation of STEM-education in secondary and extracurricular educational institutions of Ukraine for the 2017/2018 academic year]. (2017). URL: https://drive.google.com/open?id=0B3m2TqBM0APKekwtZFdhWXJuODg [in Ukrainian].

Proekt kontseptsii STEM-osvity v Ukraini [Draft concept of STEM education in Ukraine] (2017). URL: http://mk-kor.at.ua/STEM/STEM_2017.pdf [in Ukrainian].

Polikhun, N. I., Slipukhina, I. A., Chernetskyi, I. S. (2017). Pedahohichna tekhnolohiia STEM iak zasib reformuvannia osvitnioi systemy Ukrainy [STEM pedagogical technology as a means of reforming Ukraine's education system]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti ‒ Education and Development of Gifted Personality, 3(58), 5–9 [in Ukrainian].

Solovei, V. V. (2008). Obiekty proektnoi diialnosti v praktychnii pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv trudovoho navchannia [Objects of project activity in practical training of future teachers of vocational training]. Trudova pidhotovka v zakladakh osvity ‒ Work training in educational institutions, 4(56), 46–49 [in Ukrainian].

Shymkova, I. V., Tsvilyk, S. D., Harkushevskyi, V. S. (2019). Modernizatsiia profesiinoi i tekhnolohichnoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv u konteksti rozvytku STEAM-osvity [Modernization of professional and technology training for intending teachers in the context of STEM-education development]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia ‒ Problems of Modern Teacher Training, 1(19), 152‒159 [in Ukrainian].

Shulikin, D. (2015). STEM-osvita: hotuvaty do innovatsii [STEM Education: Prepare for Innovation]. Osvita Ukrainy ‒ Education of Ukraine, 26(1437), 8–9. URL: http://lib.pedpresa.ua/wp-content/ uploads/2015/08/26-2015_osvita_ukr-inet.pdf [in Ukrainian].

Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM Education: A 2020 Vision. Technology and Engineering Teacher, 70, 30‒35.

Moye, J. J. (2009). Technology education teacher supply and demand – A critical situation. The Technology Teacher, 69(2), 30‒36. URL: https://www.iteea.org/File.aspx?id=85468&v=6815d335

Sanders, M. (2009). STEM, STEM education, STEMmania. The Technology Teacher, 68(4), 20–26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Соловей, В., Глуханюк, В., & Шимкова, І. (2020). ІННОВАЦІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ЗАСОБАМИ STEAM-ПРОЄКТУВАННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 143–152. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212119

Номер

Розділ

Статті