ПЕДАГОГІЧНІ ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ CONTEMPORARY DANCE: ДОСВІД КАРОЛІН КАРЛСОН
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212124Ключові слова:
contemporary dance, педагогічний прийом, хореографічний твір, композиція танцю, балетмейстер, хореограф, Каролін Карлсон, педагогіка хореографії, хореографічна освіта.Анотація
У статті проаналізовано професійну діяльність К. Карлсон та узагальнено педагогічні прийоми, які хореограф використовує на заняттях із композиції contemporary dance. Застосування історико-хронологічного підходу, методів термінологічного аналізу, синтезу, систематизації та узагальнення дало змогу простежити вплив різних концепцій руху, авторських технік на формування індивідуального стилю хореографа. Дослідження балетмейстерського та педагогічного досвіду К. Калсон дозволив визначити такі педагогічні прийоми: внутрішня концентрація над якістю виконання руху; медитація; імпровізаційний початок; варіативний розподіл простору, часу, енергії та ваги; дихання як музикальний елемент; зовнішній та внутрішній погляд; зміна емоцій; поєднання голосу і руху.Посилання
Kaplinskyi, V. V. (2015). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli. Vinnytsia: Niland [in Ukrainian].
Krasnova, L. (2015). Bravo, Carolin! Muztsentrum – Music Center, issue 10. URL: http://www. muzcentrum.ru/news/2015/10/17727-bravo-karolin [in Russian].
Naborshchikova, S. (2007). Сarolin Сarlson: Svit rukhaietsia po kolu [Carolin Carlson world moves on]. Balet – Ballet, issue 1, 34‒35 [in Russian].
Nikitin, V. Yu. (2014). Sovremennyi tanets vo Frantsii. Istoriya i tendentsii [Contemporary dance in France. History and Perspectives]. Teatr. Zhivopis. Kino. Muzyka – Theatre. Art. Movie. Music, issue 1, 58‒86 [in Russian].
Khendryk, O. Yu. (2017). Poniattia contemporary dance ta kompozytsii yoho khoreohrafichnoho tekstu [The concept of contemporary dance and composition of its choreographic text]. Visnyk NAKKKiM – National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, issue 3, 128‒132 [in Ukrainian].
Shabalina, O. M. (2010). Vid tantsiu ekspresyvnoho do tantsiu intelektualnoho [From dance expressiveness to dance intellectual]. Visnyk KhDADM. Mystetstvoznavstvo. Arkhitektura – Kharkiv State Academy of Design and Arts Herald. Art. Architecture, issue 1, 242–246 [in Ukrainian].
Boisseau, R. (2006). Panorama de la dance contemporain: 90 choreographes. Paris: Textuel [in French].
La danseuse Carolyn Carlson au théâtre National de Chailllot – Entrée libre. URL: https://www. youtube.com/watch?v=zHx4LG6sgCQ [in French].
Hahn, T. (2015). “All that falls” & “Poetry Event” de Carolyn Carlson. Danser. Canal historique. URL: http://carolyn-carlson.com/wp-content/uploads/2015/04/Poetry-in-Montion-190618-in-dansercanalhistorique.pdf [in French].
Kisselgoff, A. (1985). Dance: Carolyn Carlson performs a solo work, “Blue Lady”. The New York Times. Oct. 27, Section 1, P. 74 URL: https://www.nytimes.com/1985/10/27/arts/dance-carolyn-carlson-performs-a-solo-work-blue-lady.html [in English].
Louppe, L. (1997). Poétique de la danse contemporaine. La Pensée du mouvement. B.: Contredanse [in French].
Carolyn Carlson Company: Repertoire. Inanna. URL: http://carolyn-carlson.com/creations/repertoire-2/inanna/ [in French].
Reales, М. (2010). Poesia visual: notas del taller de Carolyn Carlson. URL: https://www.academia. edu/5750150/Poes%C3%ADa_Visual_master_class_con_Carolyn_Carlson [in Spanish].