РЕСУРСИ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ У ДИДАКТИЧНОМУ АРСЕНАЛІ ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216200Ключові слова:
мережа Інтернет, дидактичні електронні ресурси, інформаційно-комунікаційні технології, онлайн-середовище, інформаційна компетентність, інформаційні засоби навчання, особисті бази знань, смарт-освіта.Анотація
У статті проаналізовано можливості використання різноманітних за призначенням та рівнем складності ресурсів мережі Інтернет, необхідних для успішної реалізації інформаційної компетентності суб’єктів навчання на уроках історії. Здійснено загальний огляд онлайн-середовищ, що уможливлюють поглиблення змісту навчання історії, надання йому нових характеристик, формування практичних навичок роботи з електронними джерелами, створення особистих баз знань учителя. Розкрито особливості інформаційного наповнення запропонованих інтернет-ресурсів та виокремлено тематичні розділи, зміст яких можна імплементувати в процес навчання історії.Посилання
Antybura, Yu. (2017). Mediakontent na urokakh istorii v zahalnoosvitnikh shkolakh Ukrainy: perspektyvy ta ryzyky vykorystannia. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 5(4), 78–88 [in Ukrainian].
Antsibor, I. M. (2016). Vykorystannia Internet-merezhi na urokakh istorii dlia pidvyshchennia yakosti znan studentiv. Tavriiskyi visnyk osvity, 1, 66–70 [in Ukrainian].
Dementiievska, N. P., Morze N. V. (1999). Telekomunikatsiini proekty: stan ta perspektyvy. Kompiuter v shkoli ta simi, 4, 12–19 [in Ukrainian].
Desiatov, D. L. (2012). Vykorystannia merezhevykh tekhnolohii u protsesi navchannia istorii v shkoli. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. “Istoriia ta heohrafiia”, 46, 123–127 [in Ukrainian].
Desiatov, D. L. (2013). Vykorystannia merezhevykh tekhnolohii yak zasobu orhanizatsii kooperatyvnoi diialnosti uchniv v protsesi navchannia. Istoriia ta pravoznavstvo, 28, 2–5 [in Ukrainian].
Myna, Zh. V., Peleshchyshyn, A. M. (2014). Internet-resursy istorii Ukrainy v hlobalnii kompiuternii merezhi: informatsiine napovnennia. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. Derzhava ta armiia, 809, 104‒109. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ [in Ukrainian].
Myroshnychenko, V. O. (2015). Vykorystannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii: formuvannia multymediinoi kompetentnosti (dlia spetsialnosti – Istoriia). Bakhanova K. O. (Ed.). Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
Mokrohuz, O. P. (2009). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u vykladanni istorii. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu. Mykolaiv: MDU, Issue, 24, 76–87 [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. V. (2018) Tsyfrova pedahohika v pidhotovtsi vchytelia XXI stolittia. Tsyfrova kompetentnist suchasnoho vchytelia novoi ukrainskoi shkoly: proceedings of the Scientific and Practical Conference. K.: Instytut informatsiinykh tekhnolohii i zasobiv navchannia NAPN Ukrainy, 50–53 [in Ukrainian].
Olefirenko, N. V. (2014). Dydaktychni elektronni resursy u systemi suchasnykh zasobiv navchannia. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota, 33, 129–133. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2014_33_39 [in Ukrainian].
Podobied, O. (2012). Virtualni navchalni ekskursii istorychnymy prostoramy Ukrainy ta zarubizhnykh krain. Istoriia v suchasnii shkoli, 6, 27–29 [in Ukrainian].
Ponezha, N. O. (2019). Praktychna mediaosvita: tvorchi zavdannia dlia roboty z vizualnymy ta audiovizualnymy mediaproduktamy na urokakh istorii. Pershotravensk. URL: http://www.aup. com.ua/ml/Praktichna_mediaosvita_Poneja_N.pdf [in Ukrainian].