РЕСУРСИ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ У ДИДАКТИЧНОМУ АРСЕНАЛІ ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ

Автор(и)

  • Зоя Возна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-3242-3214
  • Сергій Куценко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-8020-2141

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216200

Ключові слова:

мережа Інтернет, дидактичні електронні ресурси, інформаційно-комунікаційні технології, онлайн-середовище, інформаційна компетентність, інформаційні засоби навчання, особисті бази знань, смарт-освіта.

Анотація

У статті проаналізовано можливості використання різноманітних за призначенням та рівнем складності ресурсів мережі Інтернет, необхідних для успішної реалізації інформаційної компетентності суб’єктів навчання на уроках історії. Здійснено загальний огляд онлайн-середовищ, що уможливлюють поглиблення змісту навчання історії, надання йому нових характеристик, формування практичних навичок роботи з електронними джерелами, створення особистих баз знань учителя. Розкрито особливості інформаційного наповнення запропонованих інтернет-ресурсів та виокремлено тематичні розділи, зміст яких можна імплементувати в процес навчання історії.

Біографії авторів

Зоя Возна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри всесвітньої історії та методик навчання.

Сергій Куценко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат історичних наук, викладач кафедри всесвітньої історії та методик навчання.

Посилання

Antybura, Yu. (2017). Mediakontent na urokakh istorii v zahalnoosvitnikh shkolakh Ukrainy: perspektyvy ta ryzyky vykorystannia. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 5(4), 78–88 [in Ukrainian].

Antsibor, I. M. (2016). Vykorystannia Internet-merezhi na urokakh istorii dlia pidvyshchennia yakosti znan studentiv. Tavriiskyi visnyk osvity, 1, 66–70 [in Ukrainian].

Dementiievska, N. P., Morze N. V. (1999). Telekomunikatsiini proekty: stan ta perspektyvy. Kompiuter v shkoli ta simi, 4, 12–19 [in Ukrainian].

Desiatov, D. L. (2012). Vykorystannia merezhevykh tekhnolohii u protsesi navchannia istorii v shkoli. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. “Istoriia ta heohrafiia”, 46, 123–127 [in Ukrainian].

Desiatov, D. L. (2013). Vykorystannia merezhevykh tekhnolohii yak zasobu orhanizatsii kooperatyvnoi diialnosti uchniv v protsesi navchannia. Istoriia ta pravoznavstvo, 28, 2–5 [in Ukrainian].

Myna, Zh. V., Peleshchyshyn, A. M. (2014). Internet-resursy istorii Ukrainy v hlobalnii kompiuternii merezhi: informatsiine napovnennia. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. Derzhava ta armiia, 809, 104‒109. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ [in Ukrainian].

Myroshnychenko, V. O. (2015). Vykorystannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii: formuvannia multymediinoi kompetentnosti (dlia spetsialnosti – Istoriia). Bakhanova K. O. (Ed.). Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Mokrohuz, O. P. (2009). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u vykladanni istorii. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu. Mykolaiv: MDU, Issue, 24, 76–87 [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (2018) Tsyfrova pedahohika v pidhotovtsi vchytelia XXI stolittia. Tsyfrova kompetentnist suchasnoho vchytelia novoi ukrainskoi shkoly: proceedings of the Scientific and Practical Conference. K.: Instytut informatsiinykh tekhnolohii i zasobiv navchannia NAPN Ukrainy, 50–53 [in Ukrainian].

Olefirenko, N. V. (2014). Dydaktychni elektronni resursy u systemi suchasnykh zasobiv navchannia. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota, 33, 129–133. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2014_33_39 [in Ukrainian].

Podobied, O. (2012). Virtualni navchalni ekskursii istorychnymy prostoramy Ukrainy ta zarubizhnykh krain. Istoriia v suchasnii shkoli, 6, 27–29 [in Ukrainian].

Ponezha, N. O. (2019). Praktychna mediaosvita: tvorchi zavdannia dlia roboty z vizualnymy ta audiovizualnymy mediaproduktamy na urokakh istorii. Pershotravensk. URL: http://www.aup. com.ua/ml/Praktichna_mediaosvita_Poneja_N.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Возна, З., & Куценко, С. (2020). РЕСУРСИ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ У ДИДАКТИЧНОМУ АРСЕНАЛІ ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 32–41. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216200

Номер

Розділ

Статті