ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – КЛЮЧОВЕ ЗАВДАННЯ У ПОБУДОВІ ВЛАСНОЇ ТРАЄКТОРІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Ірина Демченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-4302-7564
  • Ольга Мельникова Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-6051-3372

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216207

Ключові слова:

формування, професійний розвиток, професійна підготовка, професійні компетентності, професіоналізм, курси підвищення кваліфікації, безперервна освіта, фахівці дошкільної освіти, заклад дошкільної освіти.

Анотація

У статті порушено питання важливості підвищення кваліфікації фахівців дошкільної освіти як центрального завдання у побудові власної траєкторії професійного розвитку. Виокремлено, проаналізовано погляди та узагальнено ідеї відомих дослідників про проблеми професійного розвитку, професіоналізму та формування професійного патріотизму у фахівців дошкільної освіти в системі післядипломної освіти. Проаналізовано курси підвищення кваліфікації в контексті модернізації української освіти. Визначено, що підвищення кваліфікації фахівців дошкільної освіти є необхідною компонентою самовдосконалення та саморозвитку, формування професійного патріотизму та професійної компетентності в умовах сучасної парадигми освіти.

Біографії авторів

Ірина Демченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти.

Ольга Мельникова, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини.

Посилання

Abdullina, O. A. (1990). Obshchepedagogicheskaya podgotovka uchitelya v sisteme vysshego pedagogicheskogo obrazovaniya: dlya pedagogicheskikh specialnostey vuzov. Moskva: Prosveshheniye [in Russian].

Avdiiants, H. (2006). Tvorchyi samorozvytok sub’iektiv osvitnioho protsesu yak osnova profesionalizmu maibutnioho vchytelia. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu – Humanization of the educational process, Issue 31, 3–10 [in Ukrainian].

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity Ukrainy (nova redaktsiia). URL: https://mon.gov.ua/storage/ app/media/doshkilna/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-na-sajt-ostatochnij.pdf [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (1999). Tse ne prosto profesiia, a zhyttievyi shliakh. Pedahohichna hazeta – Pedagogical newspaper, 8, 1 [in Ukrainian].

Deiaki pytannia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21.08.2019 r. № 800. (2019). URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/800-2019-%D0%BF [in Ukrainian].

Kidina, L. M. (2010). Formuvannia fakhovykh kompetentsii maibutnioho vykhovatelia doshkilnoho navchalnoho zakladu. Naukova skarbnytsia osvity Donechchyny – The Treasury of Education of Donetsk Region, 1, 69–75 [in Ukrainian].

Lung, T. A. (2016). Professional'noye razvitiye pedagoga v sisteme nepreryvnogo obrazovaniya. Poisk – Search, 3, 78–81 [in Russian]. 8. Mamedova, L. F., Tomilin, A. N. (2019). Sushhnostnyye polozheniya fenomena «professionalnyy patriotizm» [Essential provisions of the phenomenon “professional patriotism”]. Mir nauki, kul'tury, obrazovanija – The world of science, culture, education, issue 6, 105–107. doi: http://dx.doi.org/ 10.24411/1991-5497-2019-10045 [in Russian].

Mel'nikova, L. A., Suslonov, P. E. (2013). Professional'nyj patriotizm kak osnova patrioticheskogo vospitanija kursantov obrazovatel'nyh uchrezhdenij. Perspektivy nauki i obrazovanija – Perspectives of science and education, 5, 101–103 [in Russian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 17.04.2002 № 347/2002. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text

Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 25.06.2013 № 344/2013. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013

Polozhennia pro kursy pidvyshchennia kvalifikatsii (u sferi pisliadyplomnoi osvity dlia osib iz vyshchoiu osvitoiu). URL: https://udpu.edu.ua/navchannia/kpk#kursy-pidvyshchennia-kvalifikatsii-pedahohichnykh-pratsivnykiv [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556–VII. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/1556–18

Pro doshkilnu osvitu: Zakon Ukrainy vid 11.07.2001 № 2628–III. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/2628–14

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145–VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145–19

Pro okhoronu dytynstva: Zakon Ukrainy vid 26.04.2001 № 2402–III. URL: https://zakon.rada. gov.ua/laws/main/2402–14

Samsonova, O. O. (2015). Aktualni problemy rozvytku profesionalizmu pedahoha doshkilnoho navchalnoho zakladu. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh – Pedagogy of formation of creative personality in higher and secondary schools, 42, 276–285 [in Ukrainian].

Serheieva, V. F. (2014). Tekhnolohichnyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv. Problemy empirychnykh doslidzhen u psykholohii – Problems of empirical research in psychology, 31(3), 323–329 [in Ukrainian].

Slastenin, V. A., Isaev, I. F., Mishhenko, A. I., et. al. (2002). Pedagogika: Ucheb. posobiye dlya stud. pedagogicheskikh uchebnykh zavedeniy. Moskva [in Russian].

Friedman Andrew, Phillips Mary. (2004). Continuing professional development: Developing a vision. Journal of Education and Work, Vol. 17, No. 3, 361–376.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Демченко, І., & Мельникова, О. (2020). ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – КЛЮЧОВЕ ЗАВДАННЯ У ПОБУДОВІ ВЛАСНОЇ ТРАЄКТОРІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 49–58. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216207

Номер

Розділ

Статті