ПРОФЕСІОГРАМА ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ В АСПЕКТІ АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216639

Ключові слова:

професіограма, учитель іноземних мов, аспект, акмеологія, акмеологічний підхід, професіоналізм, професійна компетенція, компетентність.

Анотація

У статті проаналізовано проблеми теоретичних засад професіограми учителя іноземних мов в аспекті акмеологічного підходу, термін «професіограма» та визначено роль професіограми крізь призму фахового становлення вчителя іноземних мов. Розкрито місце педагогічної акмеології в системі прикладної акмеології. Охарактеризовано значення терміну «професійна компетенція вчителя іноземної мови» в системі фахової підготовки майбутнього вчителя в закладі вищої освіти. Проаналізовано особистісні якості вчителів: об’єктивні, суб’єктивні.

Біографії авторів

Юлія Казак, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Старший викладач кафедри теорії та практики іноземних мов.

Ігор Гурський, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Викладач-стажист кафедри теорії та практики іноземних мов.

Посилання

Derkach, A. & Zazykin, V. (2003). Akmeologiya. SPb.: Piter [in Russian].

Yermolenko, A. O. (2015). Profesiohrama i profesiinyi portret suchasnoho vchytelia istorii. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky, (124), 78–81 [in Ukrainian].

Zimnyaya, I. A. Klyuchevyye kompetencii – novaya paradigma rezultata obrazovaniya. URL: http://www. rsuh.ru/article.html?id=50758 [in Russian].

Kapterev, P. F. (1982). Izbrannyye pedagogicheskiye sochineniya. M.: Pedagogika [in Russian].

Kotenko, O. V. (2011). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv inozemnoi movy v umovakh polikulturnoho seredovyshcha. Liudski tsinnosti i tolerantnist u suchasnomu sviti: mizhkontynentalnyi dialoh intelektualiv: proceedings of the Scientific and Practical Conference, 211–213 [in Ukrainian].

Kosharna, N. V. Akmeolohichnyi pidkhid u stanovlenni profesiinoi kompetentnosti maibutnioho vchytelia. URL: http://www.psyh.kiev.ua [in Ukrainian].

Krushelnytska, Ya. V. (2003). Fiziolohiia i psykholohiia pratsi: pidruchnyk. K.: KNEU [in Ukrainian].

Nikolaieva, S. Yu. (1999). (Eds.). Metodyka navchannia inozemnykh mov u serednikh navchalnykh zakladakh. K.: Lenvit [in Ukrainian].

Nosovets, N. M. (2013). Teoretychni osnovy pedahohichnoi akmeolohii v pidhotovtsi maibutnioho vchytelia. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky, (108.1), 97–100 [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O. A. & Ivanchenko, A. V. (1996). (Eds.). Praktykum z pedahohiky. K.: ISDO [in Ukrainian].

Prykhodko, O. Yu. (2019). Profesiohrama vchytelia ukrainskoi movy i literatury v konteksti Novoi ukrainskoi shkoly. Dyvoslovo, (2(743)), 15–21 [in Ukrainian].

Shovkun, V. V. Profesiohrama suchasnoho vchytelia informatyky. URL: http://www.sworld.com.ua/ konfer43/132.pdf [in Ukrainian].

Shchedrolosieva, K. O. (2010). Profesiohrama vchytelia muzyky i khudozhnioi kultury. Visnyk KhDPU, (2), 332–337 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Казак, Ю., & Гурський, І. (2020). ПРОФЕСІОГРАМА ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ В АСПЕКТІ АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 79–85. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216639

Номер

Розділ

Статті