ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Вікторія Макарчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-1383-121X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216657

Ключові слова:

самоосвіта, компетентність, самоосвітня компетентність, самовиховання, особливість, структурний компонент, майбутній учитель початкової школи, професійний саморозвиток, компетентнісний підхід, формування.

Анотація

У статті розкрито зміст та особливості формування самоосвітньої компетентності майбутніх учителів початкової школи. Досліджено формування самоосвітньої компетентності майбутніх учителів початкової школи як сучасну педагогічну проблему. Представлено результати наукових розвідок вітчизняних та зарубіжних учених, що обґрунтовують різні підходи до визначення сутності понять «самоосвіта», «самоосвітня компетентність». Здійснено аналіз теоретико-методологічних аспектів формування самоосвітньої компетентності студентів. Обґрунтовано, що самоосвітня діяльність виступає складовою професійної компетентності фахівців. Визначено основні характерні ознаки самоосвіти та структуру самоосвітньої компетентності. Доведено, що формування самоосвітньої компетентності майбутніх учителів початкової школи доцільно розглядати крізь призму психолого-педагогічної та методичної готовності до професійної діяльності.

Біографія автора

Вікторія Макарчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри виховних технологій та педагогічної творчості.

Посилання

Burluka, O. V. (2005). Samoosvita osobystosti yak sotsiokulturne yavyshche. Extended abstract of candidate’s thesis. Kh. [in Ukrainian].

Bukhlova, N. V. (2006). Navchaiemo vchytysia: diahnostyka i formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti uchniv. Kyiv: Vyd. L. Halitsyna [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Vyd. Lybid [in Ukrainian].

Kljucharev, G. A., Pahomova, E. I., Kofanova, E. N. (2003). Samoobrazovanie vzroslyh. Obshhestvennye nauki i sovremennost', 4, 37–46 [in Russian].

Mosia, I. (2013). Pedahohichni umovy formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv. Humanitarnyi visnyk Derzhavnoho vyshchoho navchalnoho zakladu «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni H. S. Skovorody». Pedahohika. Psykholohiia. Filosofiia, Issue 28(1), 204–209. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2013_28_1_41 [in Ukrainian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u XXI stolitti. https://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/347/2002 [in Ukrainian].

Perkatyi, R. (2016). Sutnist, zmist ta struktura samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv natsionalnoi politsii. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: Pedahohichni nauky, 4, 183–193. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnadpcpn_2016_4_19 [in Ukrainian].

Pometun, O. (2004). Dyskusiia ukrainskykh pedahohiv navkolo pytan zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v ukrainskii osviti. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky. O. V. Ovcharuk (Ed.). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Rodyhina, I. (2004). Diialnisnyi pidkhid do formuvannia bazovykh kompetentnostei uchniv. Biolohiia i khimiia v shkoli, 1, 34–36 [in Ukrainian].

Selevko, G. (2004). Kompetentnosti i ih klassifikacija. Narodnoe obrazovanie, 4, 138–143 [in Russian].

Sebalo, L. I. (2016). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv do samoosvitnoi diialnosti. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Макарчук, В. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 120–125. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216657

Номер

Розділ

Статті