ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ВИКЛАДАННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ ГРАФІЧНИХ ОРГАНІЗАТОРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219081Ключові слова:
графічні організатори, візуальні засоби навчання, психологічні механізми розуміння, метод «Інсерт», «6 W», метод «Дерево рішень», кластер, «картинна галерея», таблиця «Що? Де? Як? У чому?», метод «М-таблиця», професійна підготовка майбутніх вихователів.Анотація
Статтю присвячено проблемі оптимізації фахової підготовки майбутніх педагогів дошкільної освіти засобами використання графічних організаторів у процесі викладання фахових дисциплін. Проведений теоретичний аналіз щодо візуальних засобів навчання дав змогу відібрати найбільш ефективні з наявних класифікацій графічних організаторів. У статті представлено результати проведеного локального дослідження зі студентами двох університетів, що засвідчують позитивний вплив застосування візуальних засобів на вмотивованість майбутніх вихователів і рівень їх теоретичних знань.Посилання
Borh, Dzh. (2020). Mystetstvo hovoryty. Taiemnytsi efektyvnoho spilkuvannia. Kharkiv: Ranok: Fabula [in Ukrainian].
B'yuzen, T. (2018). Intellekt-karty. Polnoe rukovodstvo po moshchnomu instrumentu myshleniya. Moskva: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].
Havrysh, N., Zhelanova, V. (2009). Zrozumity Inshoho, shchob nablyzytysia do sebe. Vykhovatel-metodyst. 6, 7–14 [in Ukrainian].
Goncharov, S. (2005). Germenevtika kak kul'turno-filosofskaya problema sovremennogo universitetskogo obrazovaniya. Aktual'nye voprosy sovremennogo universitetskogo obrazovaniya: proceedings of the Scientific and Practical Conference. SPb.: Izd-vo RGPU im. A. I. Gertsena [in Russian].
Dulama, M. E. (2005). Rozvytok krytychnoho myslennia zasobamy vykorystannia tablyts. Peremena, 6, 2 [in Russian].
Zair-Bek, S. I., Mushtavinskaya, I. V. (2011). Razvitie kriticheskogo myshleniya na uroke. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].
Ziaziun, I. (2001). Tekhnolohizatsiia osvity yak istorychna neperervnist. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. Naukovo-metodychnyi zhurnal, 1, 73–85 [in Ukrainian].
John, H. Clarke (1991). Using visual organizers to focus on thinking. Journal of Reading, April, 526–534.
Kremen, V. (2013). Innovatsiina liudyna yak meta suchasnoi osvity. Filosofiia osvity – Education philosophy, 1, 7–22 [in Ukrainian].
Thomas, W. Phelan, PhD. (2018). 1-2-3 Magic in the Classroom Effective Discipline for Pre-K through Grade. 8. URL: https://www.123magic.com/positive-parenting-solutions/1-2-3-magic-in-the-classroom.html.
Perkins, D. (2011). Psikhonavigatsiya. Puteshestviya vo vremeni. Psychonavigation: Technique for Travel Beyond Time. M.: IG «Ves'» [in Russian].
Fonarev, A. R. (2004). Razvitie lichnosti v protsesse professionalizatsii. Voprosy psikhologii, 6, 72–83 [in Russian].
Furman, A. V., Shandruk S. K. (2014). Orhanizatsiino-diialnisni ihry u vyshchii shkoli. Ternopil: TNEU [in Ukrainian].
Halpern D. (2000). Psihologiya kriticheskogo myshleniya. SPb.: Piter [in Russian].
E-Learning Uchebnik po vizualizatsii dlya kommunikatsiy, inzhenerii i biznesa Visual-literacy.org. URL: https://sites.google.com/site/mkiktkm/sistematizacia-metodov-vizualizacii
Shcherbakova K. Y., Brezhnieva O. H. (2019). Teoriia i metodyka lohiko-matematychnoho rozvytku ditei doshkilnoho viku. Melitopol: Vydavnychyi budynok Melitopolskoi miskoi drukarni [in Ukrainian].