ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ВИКЛАДАННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ ГРАФІЧНИХ ОРГАНІЗАТОРІВ

Автор(и)

  • Олена Брежнєва Маріупольський державний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-4387-4851
  • Наталія Гавриш Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди., Україна https://orcid.org/0000-0002-9254-558X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219081

Ключові слова:

графічні організатори, візуальні засоби навчання, психологічні механізми розуміння, метод «Інсерт», «6 W», метод «Дерево рішень», кластер, «картинна галерея», таблиця «Що? Де? Як? У чому?», метод «М-таблиця», професійна підготовка майбутніх вихователів.

Анотація

Статтю присвячено проблемі оптимізації фахової підготовки майбутніх педагогів дошкільної освіти засобами використання графічних організаторів у процесі викладання фахових дисциплін. Проведений теоретичний аналіз щодо візуальних засобів навчання дав змогу відібрати найбільш ефективні з наявних класифікацій графічних організаторів. У статті представлено результати проведеного локального дослідження зі студентами двох університетів, що засвідчують позитивний вплив застосування візуальних засобів на вмотивованість майбутніх вихователів і рівень їх теоретичних знань.

Біографії авторів

Олена Брежнєва, Маріупольський державний університет

Доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри дошкільної освіти.

Наталія Гавриш, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди.

Доктор педагогічних наук, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти.

Посилання

Borh, Dzh. (2020). Mystetstvo hovoryty. Taiemnytsi efektyvnoho spilkuvannia. Kharkiv: Ranok: Fabula [in Ukrainian].

B'yuzen, T. (2018). Intellekt-karty. Polnoe rukovodstvo po moshchnomu instrumentu myshleniya. Moskva: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].

Havrysh, N., Zhelanova, V. (2009). Zrozumity Inshoho, shchob nablyzytysia do sebe. Vykhovatel-metodyst. 6, 7–14 [in Ukrainian].

Goncharov, S. (2005). Germenevtika kak kul'turno-filosofskaya problema sovremennogo universitetskogo obrazovaniya. Aktual'nye voprosy sovremennogo universitetskogo obrazovaniya: proceedings of the Scientific and Practical Conference. SPb.: Izd-vo RGPU im. A. I. Gertsena [in Russian].

Dulama, M. E. (2005). Rozvytok krytychnoho myslennia zasobamy vykorystannia tablyts. Peremena, 6, 2 [in Russian].

Zair-Bek, S. I., Mushtavinskaya, I. V. (2011). Razvitie kriticheskogo myshleniya na uroke. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Ziaziun, I. (2001). Tekhnolohizatsiia osvity yak istorychna neperervnist. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. Naukovo-metodychnyi zhurnal, 1, 73–85 [in Ukrainian].

John, H. Clarke (1991). Using visual organizers to focus on thinking. Journal of Reading, April, 526–534.

Kremen, V. (2013). Innovatsiina liudyna yak meta suchasnoi osvity. Filosofiia osvity – Education philosophy, 1, 7–22 [in Ukrainian].

Thomas, W. Phelan, PhD. (2018). 1-2-3 Magic in the Classroom Effective Discipline for Pre-K through Grade. 8. URL: https://www.123magic.com/positive-parenting-solutions/1-2-3-magic-in-the-classroom.html.

Perkins, D. (2011). Psikhonavigatsiya. Puteshestviya vo vremeni. Psychonavigation: Technique for Travel Beyond Time. M.: IG «Ves'» [in Russian].

Fonarev, A. R. (2004). Razvitie lichnosti v protsesse professionalizatsii. Voprosy psikhologii, 6, 72–83 [in Russian].

Furman, A. V., Shandruk S. K. (2014). Orhanizatsiino-diialnisni ihry u vyshchii shkoli. Ternopil: TNEU [in Ukrainian].

Halpern D. (2000). Psihologiya kriticheskogo myshleniya. SPb.: Piter [in Russian].

E-Learning Uchebnik po vizualizatsii dlya kommunikatsiy, inzhenerii i biznesa Visual-literacy.org. URL: https://sites.google.com/site/mkiktkm/sistematizacia-metodov-vizualizacii

Shcherbakova K. Y., Brezhnieva O. H. (2019). Teoriia i metodyka lohiko-matematychnoho rozvytku ditei doshkilnoho viku. Melitopol: Vydavnychyi budynok Melitopolskoi miskoi drukarni [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Брежнєва, О., & Гавриш, Н. (2020). ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ВИКЛАДАННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ ГРАФІЧНИХ ОРГАНІЗАТОРІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 15–24. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219081

Номер

Розділ

Статті