ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ В АМЕРИКАНСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219087Ключові слова:
освіта, модель підготовки, вчитель-філолог, альтернативні освітні програми, фахова підготовка, загальносвітові тенденціїАнотація
У статті розкрито особливості американської професійної підготовки вчителів-філологів. Визначено проблемні питання міждисциплінарної підготовки учителів-філологів інтегративного типу для розширення можливостей професійної реалізації на сучасному ринку праці. Вказано на відсутність в США єдиного розуміння поняття модель підготовки педагогів, а також ототожнення концептів моделей і підходів до підготовки учителів-філологів. Окреслено науково-методичні рекомендації для вдосконалення професійної підготовки учителів-філологів в Україні на основі теоретичних, організаційних та дидактичних моделей професійної підготовки в США.Посилання
Day, R. (2008). Models and the Knowledge Base of Second Language Teacher Education. University of Hawaii Working Papers in ESL, 2, 1–13.
Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-Century Teacher Education. Journal of Teacher Education, 57(3), 300–314.
Latham, N., Mertens, S. & Hamann, K. (2015). A Comparison of Teacher Preparation Models and Implications for Teacher Attrition: Evidence from a 14-Year Longitudinal Study. School-University Partnerships, 8(2), 79–89.
Richards, J. C. (2002). Theories of Teaching in Language Teaching. Methodology in Language Teaching. J. C. Richards, W. A Renanyda (Eds.). New York: Cambridge University Press. Pp. 39–45.
Russell, T., McPherson, S. & Martin, A. (2001). Coherence and Collaboration in Teacher Education Reform. Canadian Journal of Education, 26(1), 37–55.
Sachs, J. (2003). Teacher professional standards: Controlling or developing teaching? Teachers and Teaching: Theory and Practice, 9(2), 175–186.
Sfard, A. (1998). On Two Metaphors for Learning and the Dangers of Choosing Just One. Educational Researcher, 27(2), 4–13.
Schön, D. (1987). Educating the reflective practitioner. Oxford: Jossey-Bass Inc. Publishers.
Wallace, M. J. (1991). Training foreign language teachers: A reflective approach. New York: Cambridge University Press.
Musanti, S. & Pence, L. (2010). Collaboration and Teacher Development: Unpacking Resistance, Constructing Knowledge, and Navigating Identities. Teacher Education Quarterly, 37(1), 73–89.
Cochran-Smith, M. (2006). Teacher education and the need for public intellectuals. The New Educator, 2, 181–206.
Deyrich, M. & Stunnel, K. (2014). Language education models: New issues and challenges. English as a foreign language teacher education: Current perspectives and challenges. J. de D. Martínez Agudo (Ed.). Leiden, the Netherlands: Brill. P. 83–106.
Johnson, K. E. (2009). Second language teacher education: A sociocultural perspective. New York: Routledge.
Norton, B. (2005). Towards a model of critical language teacher education. Language Issues, 17(1), 12–17.
Kolb, A. & Kolb, D. (2005). Learning Styles and Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning in Higher Education. Academy of Management Learning & Education, 4(2), 193–212.
Judge, H. (1982). American Graduate Schools of Education. A View from Abroad. New York: Ford Foundation.
Koshmanova, T. (1999). Rozvytok pedagogichnoi' osvity u SShA (1960–1998). [The Development of Teacher Education in USA (1960–1998)]. L'viv: Svit [in Ukrainian].