ТЕХНІЧНІ ЯВИЩА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ ГРАМОТНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Анатолій Іванчук Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0002-6996-1403
  • Анатолій Матвійчук Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0002-0410-2405

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219091

Ключові слова:

технічні явища, механічні передачі, механічний рух, наратив, гуманітарний потенціал технічного знання, технічна картину світу, техносфера, технічна грамотність.

Анотація

У статті обґрунтовано доцільність використання наративів про технічні явища в механічних передачах у профільному навчанні учнів старшої школи як засобу формування технічної грамотності. На основі методології діяльнісного підходу та наративного способу інтерпретації технічних знань з’ясовано, що оперування смисловою інформацією технічного змісту є основною умовою її сприйняття і розуміння школярами; виявлено, що стимулювання смислоутворення сприяє активізації гуманітарного потенціалу технічного знання

Біографії авторів

Анатолій Іванчук, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної освіти, економіки і безпеки життєдіяльності.

Анатолій Матвійчук, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної освіти, економіки і безпеки життєдіяльності.

Посилання

Afanas'ev A. I., Cofnas A. Ju. (2011). Nauchnyj status gumanitarnogo znanija [Scientific status of humanitarian knowledge]. Naukovy`j visny`k Chernivecz`kogo universy`tetu. Filosofiya, issue 561–562, 3–8 [in Russian].

Zuev P. V., Koshheeva E. S. (2016). Razvitie inzhenernogo myshlenija uchashhihsja v processe obuchenija [Development of engineering thinking of students in the learning process]. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii, 6, 44–48 [in Russian].

Ivanchuk A. V. (2018). Mashy`noznavcha skladova zagal`notexnichnoyi pidgotovky` majbutnix uchy`teliv texnologij v konteksti realizaciyi kul`turologichnoyi koncepciyi texnologichnoyi osvity` [Machine-building component of general technical training of future technology teachers in the context of realization of cultural concept of technological education]. Suchasni informacijni texnologiyi ta innovacijni metody`ky` navchannya v pidgotovci faxivciv: metodologiya, dosvid, problemy`. Ky`yiv-Vinny`cya, issue 50, 276–280 [in Ukrainian].

Ivanchuk A. V. (2018). Sy`stema navchal`ny`x texnichny`x zadach yak zasib formuvannya texnichnogo my`slennya majbutnix uchy`teliv texnologij [The system of educational technical tasks as a means of forming the technical thinking of future technology teachers]. Naukovi zapy`sky` Vinny`cz`kogo derzhavnogo pedagogichnogo universy`tetu imeni My`xajla Kocyuby`ns`kogo. Seriya: Pedagogika i psy`xologiya. Vinny`cya, issue 53, 91–95 [in Ukrainian].

Korecz` M. S. (2019). Metody`ka vy`kladannya texnichny`x navchal`ny`x dy`scy`plin: navchal`ny`j posibny`k. Ky`yiv: Vy`d-vo NPU imeni M. P. Dragomanova [in Ukrainian].

Kuly`k Ye. V. (2016). Konceptual`ni zminy` v kul`turologichnij pidgotovci majbutnix uchy`teliv texnologij [Conceptual changes in the cultural training of future technology teachers]. Profesionalizm pedagoga: teorety`chni j metody`chni aspekty`. Slov'yans`k, issue 4, 38–49 [in Ukrainian].

Machacha T. S., Yurzhenko V. V. (2017). Strategiyi rozvy`tku texnologichnoyi osvity` v serednij zagal`noosvitnij ukrayins`kij shkoli: naskriznist` zmistu i struktury` [Strategies of technological education development in secondary Ukrainian secondary school: the cross-cutting of content and structure]. Ukrayins`ky`j pedagogichny`j zhurnal, 2, 58–68 [in Ukrainian].

Mramornova E. A., Nepobednyj M. V., Sysoev A. P. (2017). Problemy i perespektivy prepodavanija obrazovatel'noj oblasti «Tehnologija» v srednih obshheobrazovatel'nyh shkolah [Problems and prospects of teaching the educational field “Technology” in secondary schools]. Uchenye zapiski. Jelektronnyj zhurnal. Kursk, 4, 150–155. URL: https://cyberleninka.ru/article/problemy-i-perspektivy-metodiki-prepodavaniya-obrazovatelnoy-oblasti-technologiya-v-srednich-obsche0brazovatelnyh-shkolah [in Russian].

Sy`dorenko V. K. (2013). Texnichni znannya yak vazhly`vy`j element profesijnoyi pidgotovky` faxivcya suchasnogo material`nogo j duxovnogo vy`robny`cztva [Technical knowledge as an important element of professional training of a specialist of modern material and spiritual production]. Bioresursy` i pry`rodokory`stuvannya, Vol. 5, 5–6, 155–164 [in Ukrainian].

Yurzhenko V. V. (2018). Osnovy` texniky`, texnologiyi ta ekonomiky` vy`robny`cztva: pidruchny`k. Pereyaslav-Xmel`ny`cz`ky`j: Dombrovs`ka Ya. M. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Іванчук, А., & Матвійчук, А. (2020). ТЕХНІЧНІ ЯВИЩА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ ГРАМОТНОСТІ ШКОЛЯРІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 64–72. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219091

Номер

Розділ

Статті