ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ПІДРУЧНИКІВ З ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ У ГАЛИЧИНІ (1867–1890 рр.)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219094

Ключові слова:

підручники, хрестоматія, Галичина, французька мова, граматико-перекладний метод, методика навчання французької мови, метод, вправи.

Анотація

Розглянуто підручники з французької мови, які використовувалися у школах та гімназіях Галичини (1867–1890 рр.). Окреслено історичні та освітні передумови, які вплинули на методику навчання французької мови у Галичині. Під час вказаного хронологічного періоду в галицьких школах використовували три типи підручників: граматичні довідники, хрестоматії та власне підручники. Книги проаналізовано за критеріями, створеними Н. Ф. Бориско для аналізу навчально-методичних комплексів. Установлено, що всі проаналізовані підручники були рекомендовані до використання у галицьких школах та гімназіях Крайовою шкільною радою. Доведено, що в обраний відрізок часу для навчання французької мови використовували граматико-перекладний метод.

Біографія автора

Антон Іващук, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.

Аспірант кафедри педагогіки та методики початкової освіти.

Посилання

Borysko, N. F. (1999). Kryterii analiza y ocenky uchebno-metodycheskyh kompleksov (UMK) po ynostrannym jazykam [Criteria of analysis and evaluation of foreign language educational and methodical complexes]. Inozemni movy, issue 1, 22–25 [in Russian].

Labins'ka, B. I. (2013). Istorychni narysy z metodyky navchannja inozemnyh mov na zahidnoukrai'ns'kyh zemljah (druga polovyna XIX – persha polovyna XX st.). Kyi'v: Vydavnychyj centr KNLU [in Ukrainian].

Stuparyk, B. (1994). Shkil'nyctvo Galychyny (1772–1939 rr.). Ivano-Frankivs'k: Akord [in Ukrainian].

Shhukyn, A. N. (2008). Lyngvodydaktycheskyj encyklopedycheskyj slovar': bolee 2000 edynyc. Moskva: Astrel'; AST: Hranytel' [in Russian].

Amborsky, J. (1875). Gramatyka języka francuskiego. Lwów: Gubrynowicz i Schmidt [in Polish].

Amborsky, J. (1876). Wypisy francuskie. Lwów: Gubrynowicz i Schmidt [in French].

Amborsky, J. (1876). Wypisy francuskie. Wiek XIX. Lwów: Gubrynowicz i Schmidt [in French].

Choppin, A. (2008). Le manuel scolaire, une fausse évidence historique [The school textbook, a false historical evidence.]. Histoire de l’éducation – History of education, issue 117. URL: http://journals. openedition.org/histoire-education/565 [in French].

Lebrun, J. (2002). Les modèles d’intervention éducative véhiculés par la documentation officielle et les manuels scolaires approuvés concernant l’enseignement – apprentissage des sciences humaines au troisième cycle du primaire. Sherbrooke: Université de Sherbrooke [in French].

Rada szkolna krajowa (1872). Sprawozdanie c.k. Rady szkolnej krajowéj o stanie wychowania publicznego w kraju w latach szkolnych 1870 i 1871. Lwów: Drukarnia E. Winiarza [in Polish].

Switkowsky, A. (1880). Gramatyka francuzka do użytku młodzieży polskiej. Kraków: I. M. Himmelblau [in Polish].

Wechslerowa, S. (1880). Kurs praktyczny jezyka francuskiego. Lwów: Seyfarth i Czajkowski [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Іващук, А. (2020). ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ПІДРУЧНИКІВ З ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ У ГАЛИЧИНІ (1867–1890 рр.). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 73–81. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219094

Номер

Розділ

Статті