ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Вікторія Поберецька Інституту вищої освіти НАПН України, викладач Барського гуманітарно-педагогічного коледжу імені Михайла Грушевського., Україна https://orcid.org/0000-0002-9256-4270

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219103

Ключові слова:

інтегроване навчання, початкова освіта, класифікація, досвід, навчальна програма, компетентність, успішність, учні.

Анотація

У статті представлено особливості впровадження інтегрованого навчання учнів у закордонних закладах освіти. Визначено форми, методи його реалізації та взаємодії всіх суб’єктів педагогічного процесу. Розкрито особливості інтеграції у контексті розвитку початкової освіти в країнах Європейського Союзу. З’ясовано, що важливим аспектом розвитку стандартів змісту початкової освіти в країнах ЄС є перехід від структурування змісту навчальних програм навколо предметів до об’єднання дисциплін у модулі, інтегровані блоки, освітні галузі. З’ясовано досвід застосування та впровадження інтегрованого навчання у США. Проаналізовано Міжнародну стандартну класифікацію освіти.

Біографія автора

Вікторія Поберецька, Інституту вищої освіти НАПН України, викладач Барського гуманітарно-педагогічного коледжу імені Михайла Грушевського.

Аспірантка.

Посилання

Iarova, O. (2018). Dosvid rozvytku pochatkovoi osvity v krainakh YeS – dzherelo modernizatsii pochatkovoi osvity v Ukraini. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 1, 31–37 [in Ukrainian].

Bibik, N. (2011). Piznavalnyi interes yak umova subiektnosti navchannia molodshykh shkoliariv. Pedahohichnyi dyskurs, 10, 53–56. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2011_10_13 [in Ukrainian].

Huz, K. (2004). Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia v uchniv tsilisnosti znan pro pryrodu. Poltava: Dovkillia-K [in Ukrainian].

Ivanchuk, M. (2004). Intehrovanyi urok yak spetsyfichna forma orhanizatsii navchannia. Pochatkova shkola, 5, 10–13 [in Ukrainian].

Ilchenko, V. (2015). Kompetentnisna model osvitnoi haluzi yak neobkhidna umova efektyvnoi osvity. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 1, 163−171 [in Ukrainian].

Bibik, N., Koval, N. (1990). Pryntsypy pobudovy intehrovanoho kursu «Liudyna i svit». Pochatkova shkola, 7, 2–8 [in Ukrainian].

Revedzhuk, H. (2013). Intehrovani uroky z movy yak zasib zbahachennia movlennia uchniv pochatkovykh klasiv. Naukovyi visnyk. Drohobych: Posvit, 180–185 [in Ukrainian].

Savchenko, O. (1991). Suchasnyi urok u pochatkovykh klasakh. K.: Mahistr-S [in Ukrainian].

Fedorenko, V. (2009). Intehrovanyi ihrovyi kompleks «Syntez nauk». Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].

Osvita 4.0: Holovni osvitni trendy maibutnoho. URL: https://osvitoria.media/experience/osvita-4-0-golovni-osvitni-trendy-majbutnogo [in Ukrainian].

Karplas, R. (1982). Estestvennonauchnуe dystsyplynу v nachalnoi shkole. Perspektyvу, 1–2, 34–38 [in Russian].

Deutsche Schule Kiew (DSK). Schulen twicklungs programm. URL: https://deutscheschule.kiev.ua/ua/

Radnor Township School District URL: https://www.rtsd.org/cms/lib/PA01000218/Centricity/ Domain/918/integrated%20learning%20overview.pdf

Integrated Learning Strategies. URL: http://www.ilslearning.com/about-us/

Iarova, O. (2017). Pochatkova osvita v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu. Berdiansk: BDPU [in Ukrainian].

Prokopenko, N. Osnovni rezultaty mizhnarodnoho porivnialnoho doslidzhennia yakosti pryrodnycho-matematychnoi osvity TIMSS 2011. URL: http://education-ua.org/ua/analytics/68-osnovni-rezultati-mizhnarodnogo-porivnyalnogo-doslidzhennya-yakosti-prirodnicho-matematichnoji-osviti-timss-201119 [in Ukrainian].

International Standard Classification of Education. (2013). Montreal: UNESCO Institute for Statistics. URL: http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/isced-2011-ru.pdf [in Russian].

Sbruieva, A. (2005). Tendentsii reformuvannia serednoi osvity rozvynenykh anhlomovnykh krain v konteksti hlobalizatsii (90-ti rr. KhKh – pochatok KhKhI st.). Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Iarova, O. (2018). Tendentsii rozvytku pochatkovoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu (kinets ХХ – pochatok ХХI st.). Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Pedahohichna Konstytutsiia Yevropy. URL: https://svitovid6.webnode.com.ua/news/pedagogichna-konstitutsiya-jevropi/ [in Ukrainian].

Fil, H. (2015). Intehrovane vyvchennia predmetiv humanitarnoho tsyklu za haluziamy znan yak vazhlyva peredumova rozvytku suchasnoi nauky. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 11, 310–315 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Поберецька, В. (2020). ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 125–132. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219103

Номер

Розділ

Статті