АГРЕСІЯ ПІДЛІТКІВ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.219105Ключові слова:
підлітки, підлітковий вік, агресія, агресивна поведінка, особистість спрямованість особистості, мотиви агресії, базові потреби підлітків.Анотація
На основі аналізу відповідної психологічної літератури установлено методологічні засади проблеми агресії. Визначено провокативні фактори та ситуації, що зумовлюють агресивні прояви у дітей. Встановлено причини загострення девіантної поведінки у підлітковому віці. За визначеними нами критеріями та показниками проведено діагностику агресивності дітей підліткового віку у двох загальноосвітніх закладах: районному та міському. Результати порівняльної характеристики отриманих даних дали підстави стверджувати, що у підлітків міської школи наявний більш високий рівень агресивності у порівнянні з їх однолітками районної школи.Посилання
Bandura A., Uolters R. (2000). Podrostkovaya agressiya: Izucheniye vliyaniya vospitaniya i semeynykh otnosheniy. M.: Eksmo-Press [in Russian].
Bass A. G. (1967). Psikhologiya agressii. Voprosy psihologii, 3, 60–67 [in Russian].
Berkovits L. (2009). Agressiya: prichiny, posledstviya i kontrol'. SPb.: Praym – YEVROZNAK [in Russian].
Matsenko V. F. (2007). Índivídual'niy rozvitok ditini. K.: Glavnik [in Ukrainian].
Podolyak L. G. (2006). Osnovi víkovoí̈ psikhologíí̈. K.: Glavnik [in Ukrainian].
Rubinshteyn S. L. (1989). Osnovy obshchey psikhologii (Vol. 1‒2); Vol. 1. M.: Pedagogika [in Russian].
Semenyuk L. M. (1996). Psikhologicheskiye osobennosti agresivnogo povedeniya podrostkov i usloviya yego korrektsii. M.: Pedagogika [in Russian].
Uznadze D. N. (2004). Obshchaya psikhologiya. SPb.: Piter [in Russian].
Zillmann D. (1979). Hostility and Aggression. Taylor & Francis Group.