АГРЕСІЯ ПІДЛІТКІВ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Наталія Савінова Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського., Україна https://orcid.org/0000-0003-2617-8221
  • Ніна Стельмах Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського., Україна https://orcid.org/0000-0002-8088-0612
  • Марія Берегова Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського., Україна https://orcid.org/0000-0003-4784-4465
  • Тетяна Іванова Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського., Україна https://orcid.org/0000-0001-7321-0883

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.219105

Ключові слова:

підлітки, підлітковий вік, агресія, агресивна поведінка, особистість спрямованість особистості, мотиви агресії, базові потреби підлітків.

Анотація

На основі аналізу відповідної психологічної літератури установлено методологічні засади проблеми агресії. Визначено провокативні фактори та ситуації, що зумовлюють агресивні прояви у дітей. Встановлено причини загострення девіантної поведінки у підлітковому віці. За визначеними нами критеріями та показниками проведено діагностику агресивності дітей підліткового віку у двох загальноосвітніх закладах: районному та міському. Результати порівняльної характеристики отриманих даних дали підстави стверджувати, що у підлітків міської школи наявний більш високий рівень агресивності у порівнянні з їх однолітками районної школи.

Біографії авторів

Наталія Савінова, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри спеціальної освіти.

Ніна Стельмах, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри спеціальної освіти.

Марія Берегова, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Кандидат педагогічних наук, викладач кафедри спеціальної освіти.

Тетяна Іванова, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Викладач кафедри спеціальної освіти.

Посилання

Bandura A., Uolters R. (2000). Podrostkovaya agressiya: Izucheniye vliyaniya vospitaniya i semeynykh otnosheniy. M.: Eksmo-Press [in Russian].

Bass A. G. (1967). Psikhologiya agressii. Voprosy psihologii, 3, 60–67 [in Russian].

Berkovits L. (2009). Agressiya: prichiny, posledstviya i kontrol'. SPb.: Praym – YEVROZNAK [in Russian].

Matsenko V. F. (2007). Índivídual'niy rozvitok ditini. K.: Glavnik [in Ukrainian].

Podolyak L. G. (2006). Osnovi víkovoí̈ psikhologíí̈. K.: Glavnik [in Ukrainian].

Rubinshteyn S. L. (1989). Osnovy obshchey psikhologii (Vol. 1‒2); Vol. 1. M.: Pedagogika [in Russian].

Semenyuk L. M. (1996). Psikhologicheskiye osobennosti agresivnogo povedeniya podrostkov i usloviya yego korrektsii. M.: Pedagogika [in Russian].

Uznadze D. N. (2004). Obshchaya psikhologiya. SPb.: Piter [in Russian].

Zillmann D. (1979). Hostility and Aggression. Taylor & Francis Group.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Савінова, Н., Стельмах, Н., Берегова, М., & Іванова, Т. (2020). АГРЕСІЯ ПІДЛІТКІВ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.219105

Номер

Розділ

Статті