ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ MOODLE ТА ОНЛАЙН ДОДАТКА MYENGLISHLAB В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ.
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219113Ключові слова:
дистанційна освіта, платформа дистанційного навчання, онлайн-сервіс, онлайн-додаток, синхронне навчання, асинхронне навчання, електронний навчальний курс, віртуальне навчальне середовище.Анотація
У статті розглянуто онлайн-платформи, за допомогою яких відбувається змішане навчання в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини на прикладі дисципліни «Іноземна мова» спеціальності Психологія. Визначено, що використання онлайн-додатка MyEnglishLab забезпечує викладача автоматичним звітом про роботу студентів. Розглянуто формати створення електронних навчальних курсів у системі інформаційного середовища Moodle. Визначено, що для досягнення поставлених результатів важлива технічно-комп’ютерна підготовка як викладачів, так і студентів.Посилання
Bakhmat, L. V., Babakina, O. O. (2014). Using the Moodle platform to learn English. Scientific notes of the department of pedagogy, 38, 43–50 [in Ukrainian].
Derba, T. (2009). Distance learning of schoolchildren. Information technologies and teaching aids, 5(13), 1–14. URL: http://www.ime.edu-ua.net/em.html [in Ukrainian].
Information and educational environment for full-time and part-time (distance) students. URL: https://dls.udpu.edu.ua [in Ukrainian].
Kushmar, L., Kolot, L. (2019). Myenglishlab as one of the innovative blended learning platforms. Bulletin of VN Karazin KhNU. Series: Foreign Philology. Methods of teaching foreign languages, 89, 52–58. URL: https://doi.org/10.26565/2227-8877-2019-89-08 [in Ukrainian].
New opportunities in learning English in Blended Learning format! URL: http://www.dinternal. com.ua/news/myenglishlab/ [in Ukrainian].
Tryus, YU. V, Herasymenko I. V., Franchuk V. M. (2013). MOODLE-based university e-learning system. Cherkasy: ChDTU [in Ukrainian].
A modern electronic resource for MyEnglishLab as part of a traditional paper textbook in English. URL: https://oxanakhomyshak.blogspot.com/2017/12/t-t.html [in Ukrainian].
Modern electronic resource for learning English “MyEnglishLab”. URL: http://www.dut.edu.ua/ua/news-1-525-6812-suchasniy-elektronniy-resurs-dlya-navchannya-angliyskoi-movi-my-english-lab [in Ukrainian].
Ismayil Fayyed. Moodle as a Supporting VLE in ESL Secondary Education. URL: http://elexforum.hbmeu.ac.ae/Moodle.pdf.2
Kazunori Nozava. To Moodle or not to Moodle: Can It Be an Ideal e-Learning Environment? URL: http://www.ps.ritsumei.ac.jp/assoc/policy_science/183/183_19_nozawa.pdf
Osman, Z. Barnavi. Use Your Noodle to Learn Moodle. URL: http://www.itdl.org/Journal/Dec_ 09/article05.htm
Sabat, S. (2020). MyEnglishlab as an effective component of blended learning approach in English language teaching. Young scientist, 3(79), 158–162. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-3-79-35
Vymetalkova, D., Milkova, E. (2019). Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab. URL: https://www.mdpi.com/journal/sustainability