ДО ПИТАННЯ ОСВІТИ В ЗВО Й ОДНОЧАСНОГО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2021.241563Анотація
Статтю присвячено психолого-педагогічному обґрунтуванню доцільності вивчення іноземних мов під час навчання у закладі вищої освіти. Відзначено, що проблематика психологічних труднощів, пов’язаних із вивченням іноземних мов, широко представлена з точки зору педагогічної психології, методології вищої школи у загальних дослідженнях. З’ясовано, що водночас проблематиці психолого-педагогічних труднощів паралельного опанування обов’язкової програми закладу вищої освіти та вивчення іноземної мови студентами присвячено зовсім мало уваги. Авторами проаналізовано сучасний навчальний процес у закладі вищої освіти та визначено найважливіші фактори, які впливають на формування майбутніх кваліфікованих спеціалістів, а також встановлено роль знання іноземної мови в кожному з цих факторів. Виявлено, що процес навчання може бути надзвичайно інтенсифікований завдяки вивченню іноземної мови. Вивчення іноземної мови забезпечує розвиток тієї частини мозку, яка відповідає за аналітичні здібності. Управління проєктами, написання звітів, рішення технічних проблем і комунікативні навички ‒ лише мала частина тих сфер, де потрібні аналітичні здібності. Зокрема, показано, що англійська мова стає студентам у пригоді в таких видах аналітичної діяльності, як пошук інформації, її збір, обробка та передача. Знання іноземної мови (а ще краще – декількох) значно збільшує шанси майбутніх фахівців на працевлаштування в престижних компаніях, так само як позитивно впливає на професіональну конкурентоспроможність між спеціалістами різних галузей. Сучасна політична та соціально-економічна ситуація вимагає від студентів вищих навчальних закладів не лише знань іноземних мов, а й сприяє збільшенню вимог до рівня їхньої мовної підготовки, і тому вивчення іноземних мов є рекомендоване для студентів протягом їхнього навчання у закладі вищої освіти. У результаті дослідження виявлено, що вивчення іноземних мов підвищує здатність людини до навчання та інтелектуального розвитку.
Ключові слова: педагогічна психологія; ЗВО; іноземна мова; англійська мова; інтенсифікація навчання; мотивація; управління інформацією; збір інформації; обробка інформації.