РЕЦЕПЦІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ВИШІВСЬКОЇ ТРАДИЦІЇ, ВІДТВОРЕНОЇ НА СТОРІНКАХ ПОВІСТІ І. НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬОГО «ХМАРИ»
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2022.256202Анотація
Розглянуто функціонування вищої освіти в Україні. Зокрема, увагу зосереджено на історіографії Києво-Могилянської академії, традиції якої відтворено в документальному ілюстративному джерелі І. Нечуя-Левицького – повісті «Хмари». Проаналізовано персоносферу тексту старшого (Степан Воздвиженський, Василь Дашкович) та молодшого (Павло Радюк, Ольга Дашкович) поколінь, виявлено розбіжності їхнього виховання. Розкрито специфіку української жіночої вищої освіти. Орієнтуючись на повість «Хмари», досліджено методику проведення екзамену. Виявлено, що для будь-якого покоління іспит водночас залишається випробуванням, стимулом для навчання і фундатором необхідних знань.
Ключові слова: І. Нечуй-Левицький; повість «Хмари»; Степан Воздвиженський; Василь Дашкович; Павло Радюк; Ольга Дашкович; університет; вища освіта в Україні; жіноча освіта; методика проведення екзамену.