ПРОЄКТНА КУЛЬТУРА МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ ЯК КЛЮЧОВИЙ ЧИННИК ЇХНЬОГО ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ

Автор(и)

  • Леонід Оршанський Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка., Україна https://orcid.org/0000-0001-9197-2953
  • Ірина Котик Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка., Україна https://orcid.org/0000-0002-4490-4998

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2022.256207

Анотація

У статті розглянуто дизайн як феномен культури, що формує суспільство загалом і людину зокрема, та як вид творчої професійної діяльності. Виділено низку особливостей, що визначають роль і становище дизайну в сучасному соціокультурному просторі. Розглянуто феномен «проєктна культура» як особливий тип дизайнерського мислення та вид проєктно-перетворювальної діяльності. Проєктну культуру дизайнера визначено як професійно значущу якість особистості, що містить систему ціннісних орієнтацій, художньо-проєктних знань, умінь, компетентностей, здібностей, досвіду й індивідуально-творчої спрямованості на творчу проєктно-перетворювальну діяльність. Представлено методичні засади професійної підготовки майбутніх дизайнерів, що ґрунтуються на принципах формування проєктної культури, та визначені основні педагогічні умови їх реалізації.

Ключові слова: дизайн; філософія культури; проєктна культура; проєктно-перетворювальна діяльність; методика; педагогічні умови; професійна підготовка дизайнера; творчість.

Біографії авторів

Леонід Оршанський, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної та професійної освіти, заслужений професор.

Ірина Котик, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка.

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної та професійної освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-17

Як цитувати

Оршанський, Л., & Котик, І. (2022). ПРОЄКТНА КУЛЬТУРА МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ ЯК КЛЮЧОВИЙ ЧИННИК ЇХНЬОГО ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 152–159. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2022.256207

Номер

Розділ

Статті