СТАН ПІДГОТОВКИ І ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ РОБІТНИЧИХ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167987

Ключові слова:

Підготовка, підвищення кваліфікації, робітничі та педагогічні кадри, Україна, освіта дорослих, неперервне навчання фахівців, види неперервного професійного навчання, освіта упродовж життя.

Анотація

Метою статті є розгляд стану підготовки і підвищення кваліфікації робітничих та педагогічних кадрів в Україні, для порівняння з Великою Британією. Використано методи дослідження: теоретичні (аналіз філософської, педагогічної, психологічної літератури); інтерпретаційно-аналітичний метод; метод порівняльно-історичного аналізу. Визначено та коротко схарактеризовано види неперервного професійного навчання робітничих та педагогічних кадрів в Україні: первинна професійна підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації. Система післядипломної освіти педагогічних працівників, представлена інститутами післядипломної освіти педагогічних працівників, не забезпечує потенціалу, який закладений у системі навчання протягом життя (LLL) у тому числі неформальної і інформальної освіти. Підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних кадрів здійснює і заочна ланка університетів. Стоїть питання про створення в університетах різноманітних програм для освіти дорослих, на що буде наголошено у подальшій нашій роботі.

Біографія автора

Ільдіко Орос, Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ.

Доктор філософії, ректор

Посилання

Mishchenko, S. O. (2010). Zarubizhnyy dosvid ta vitchyznyani aktualitety orhanizatsiyi neperervnoyi osvity. Ridna shkola. Vyp. 11, 9–16 [in Ukrainian].

Kembrydzhskyy universytet. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ [in English].

An introduction to coaching. URL: http://www.ice.cam.ac.uk/course/introduction-coaching-3 [in English].

Ostrovskyy, K. S. (2002) Pidhotovka fakhivtsiv v Ukrayini: problemy, perspektyvy na porozi tretoho tysyacholittya. Khmelnytskyy [in Ukrainian].

Kremen, V. (2003) Osvita i nauka Ukrayiny: shlyakhy modernizatsiyi (Fakty, rozdumy, perspektyvy). K.: Hramota [in Ukrainian].

Osvita doroslykh: teoretychni i metodolohichni zasady: [monohrafiya] / avt. kol.: Lukyanova L. B., Sihayeva L. YE., Anishchenko O. V., Zinchenko S. V., Banit O. V., Lapayenko S. V., Vasylenko O. V. K.: Pedahohichna dumka, 2012 [in Ukrainian].

Oliynyk V. V. (2002) Upravlinnya rozvytkom systemy pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv profesiyno-tekhnichnoyi osvity: nauk.-metod. posibnyk. K.: TSIPPO [in Ukrainian].

Turko F. M. (2001) Osoblyvosti dystantsiynoho navchannya v haluzi pidvyshchennya kvalifikatsiyi kadriv. Sotsialno-ekonomichni doslidzhennya v perekhidnyy period. Dystantsiyne navchannya u KHKHI stolitti (Shchorichnyk naukovykh prats). Vyp. 27. S. 69–74 [in Ukrainian].

Yakubenko V., Berlinh R. (2011) Problemy ta perspektyvy rozvytku osvity doroslykh v Ukrayini. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, 2, 135–140 [in Ukrainian].

Kontseptsiya osvity doroslykh v Ukrayini / ukl.: L. B. Lukyanova. Nizhyn: PP Lysenko M. M., 2011 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Орос, І. (2019). СТАН ПІДГОТОВКИ І ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ РОБІТНИЧИХ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ В УКРАЇНІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 100–105. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167987

Номер

Розділ

Статті