СТАН ПІДГОТОВКИ І ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ РОБІТНИЧИХ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167987Ключові слова:
Підготовка, підвищення кваліфікації, робітничі та педагогічні кадри, Україна, освіта дорослих, неперервне навчання фахівців, види неперервного професійного навчання, освіта упродовж життя.Анотація
Метою статті є розгляд стану підготовки і підвищення кваліфікації робітничих та педагогічних кадрів в Україні, для порівняння з Великою Британією. Використано методи дослідження: теоретичні (аналіз філософської, педагогічної, психологічної літератури); інтерпретаційно-аналітичний метод; метод порівняльно-історичного аналізу. Визначено та коротко схарактеризовано види неперервного професійного навчання робітничих та педагогічних кадрів в Україні: первинна професійна підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації. Система післядипломної освіти педагогічних працівників, представлена інститутами післядипломної освіти педагогічних працівників, не забезпечує потенціалу, який закладений у системі навчання протягом життя (LLL) у тому числі неформальної і інформальної освіти. Підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних кадрів здійснює і заочна ланка університетів. Стоїть питання про створення в університетах різноманітних програм для освіти дорослих, на що буде наголошено у подальшій нашій роботі.Посилання
Mishchenko, S. O. (2010). Zarubizhnyy dosvid ta vitchyznyani aktualitety orhanizatsiyi neperervnoyi osvity. Ridna shkola. Vyp. 11, 9–16 [in Ukrainian].
Kembrydzhskyy universytet. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ [in English].
An introduction to coaching. URL: http://www.ice.cam.ac.uk/course/introduction-coaching-3 [in English].
Ostrovskyy, K. S. (2002) Pidhotovka fakhivtsiv v Ukrayini: problemy, perspektyvy na porozi tretoho tysyacholittya. Khmelnytskyy [in Ukrainian].
Kremen, V. (2003) Osvita i nauka Ukrayiny: shlyakhy modernizatsiyi (Fakty, rozdumy, perspektyvy). K.: Hramota [in Ukrainian].
Osvita doroslykh: teoretychni i metodolohichni zasady: [monohrafiya] / avt. kol.: Lukyanova L. B., Sihayeva L. YE., Anishchenko O. V., Zinchenko S. V., Banit O. V., Lapayenko S. V., Vasylenko O. V. K.: Pedahohichna dumka, 2012 [in Ukrainian].
Oliynyk V. V. (2002) Upravlinnya rozvytkom systemy pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv profesiyno-tekhnichnoyi osvity: nauk.-metod. posibnyk. K.: TSIPPO [in Ukrainian].
Turko F. M. (2001) Osoblyvosti dystantsiynoho navchannya v haluzi pidvyshchennya kvalifikatsiyi kadriv. Sotsialno-ekonomichni doslidzhennya v perekhidnyy period. Dystantsiyne navchannya u KHKHI stolitti (Shchorichnyk naukovykh prats). Vyp. 27. S. 69–74 [in Ukrainian].
Yakubenko V., Berlinh R. (2011) Problemy ta perspektyvy rozvytku osvity doroslykh v Ukrayini. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, 2, 135–140 [in Ukrainian].
Kontseptsiya osvity doroslykh v Ukrayini / ukl.: L. B. Lukyanova. Nizhyn: PP Lysenko M. M., 2011 [in Ukrainian].