ВПРОВАДЖЕННЯ УРОКУ-ТРЕНІНГУ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ УРАЗЛИВИХ КАТЕГОРІЙ З ФОРМУВАННЯ ПРОСОЦІАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ

Автор(и)

  • Тетяна Федорченко Інститут проблем виховання НАПН України., Україна https://orcid.org/0000-0003-1927-0396
  • Ірина Топчій Директор гімназії № 9 імені О. М. Луценка Черкаської міської ради Черкаської області., Україна https://orcid.org/0000-0002-7756-0968

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.168034

Ключові слова:

Урок тренінг, підлітки уразливих категорій, просоціальна поведінка, формування просоціальної поведінки.

Анотація

Стаття присвячена розгляду актуальних питань, спрямованих на впровадження уроків тренінгів з формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій у закладах загальної середньої освіти. Визначено переваги інтерактивних методів навчання, охарактеризовано типи уроків, представлено орієнтовну структуру уроку, мету, завдання, очікувані результати, які базуються на формуванні у підлітків свідомого ставлення до людських чеснот, які сприяють розвитку якостей просоціальної особистості, вміння вирішувати групові суперечності, виховують почуття довіри один до одного, відповідальності за свої вчинки та дії, формують навички співпраці, засад толерантності, терпимості і поваги до інших людей, уміння спільного прийняття групового рішення. Проаналізовано приклади мозкового штурму, вправ, притч, які вчили підлітків порівнювати, аналізувати, аргументувати, висловлювати власне ставлення до дій і вчинків, розвивати уміння розуміти почуття інших людей, співчувати і співпереживати.

Біографії авторів

Тетяна Федорченко, Інститут проблем виховання НАПН України.

Доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя

Ірина Топчій, Директор гімназії № 9 імені О. М. Луценка Черкаської міської ради Черкаської області.

Кандидат педагогічних наук

Посилання

Vygotsky, L. S. (1984). Collected Works: 6 vols. Moscow: Pedagogics, Vol. 4. S. 27 [in Russian].

Kirichenko, V. I., Necherda, V. B., Tarasova T. V. (2017). Formation of prosocial behavior of adolescents of vulnerable categories in general educational institutions: to the problem of research. Psychological-pedagogical problems of rural school, Issue 56, 167–174 [in Ukrainian].

Kirichenko, V. I., Ezhova, O. O., Necherda, V. B., Tarasova, T. V., & Khomich, O. L. (2016). Formation of students' prosocial behavior in conditions of preventive educational environment of a comprehensive educational institution. Ternopil: Terno-Graf [in Ukrainian].

Concept of a new Ukrainian school. (2016). Ministry of Education and Science of Ukraine. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/ [in Ukrainian].

Orzhehovskaya, V., Fedorchenko, T. (2016). Technologies of forming prosocial behavior of students in conditions of preventive educational environment. Cherkasy: Chbanenko Yu [in Ukrainian].

Pometun, O., Pyrozhenko, L. (2005). Contemporary Lesson, Integrative Learning Technology. Kiev: A.С.К [in Ukrainian].

Fedorchenko, T. Y. (2017). Training technology as the basis of corrective work with minors with deviant behavior. Psychological pedagogical problems of rural school. Uman, Issue 57, 215 223 [in Ukrainian].

Fedorchuk, V. M. (2014). Training of personal growth. Kyiv: Center for Educational Literature [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Федорченко, Т., & Топчій, І. (2019). ВПРОВАДЖЕННЯ УРОКУ-ТРЕНІНГУ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ УРАЗЛИВИХ КАТЕГОРІЙ З ФОРМУВАННЯ ПРОСОЦІАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 138–146. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.168034

Номер

Розділ

Статті