ГУМАНІЗАЦІЯ ВИХОВАННЯ ЯК КЛЮЧОВИЙ ЕЛЕМЕНТ НОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2006.187061Анотація
У статті розглянуто сутність поняття гуманізації освіти, охарактеризовано сучасні виховні системи, сформульовано істотні суперечності процесу виховання особистості дитини, виділено головні риси гуманістичної педагогіки, а також зроблено акцент на переорієнтацію мети, завдань та змісту гуманізації у виховному процесі школи.
The meaning of humanization of education is presented in the article. The main upbringing systems of up-to-date are proposed. The substantial contradictions in upbringing process of a child’s personality are analysed. The main features of humane education are pointed out. Great attention is paid to the improvement of the aim, tasks and context of humanization in upbringing process at school.
Посилання
Амонашвили Ш.А. Школа жизни: Трактат о начальной ступени образования, основанной на принципах гуманно-личностной педагогики. - М.: Изд. дом Амонашвили, 1998. – 80 с.
Асмолов А.Г. Психология личности. – М.: Московский университет, 1990. – 367 с.
Бех І. Особистісно-зорієнтоване виховання: Науково метод. посібник. – К.: ІЗМН, 1998. – 204 с.
Бех І.Д. Концепція виховання особистості // Радянська школа. – 1991. – № 5. – С. 40-47.
Даль В.И. Толковый словарь живого великорусского языка. – Л., 1962.
Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття). – К., 1994. – Розділ «Зміст освіти». – С. 11-14.
Концепція національного виховання // Освіта. – 1996. – 7 серпня.
Національна доктрина розвитку освіти // Освіта України. – 2002. – 23 квітня.
Основи націнального виховання: Концептуальні положення / За заг. ред. В.Г. Кузя, Ю.Д. Руденка, З.О. Сергійчук. – Умань, 1993. – 112 с.
Философский энциклопедический словарь / Редкол. С.С. Аверинцев, Э.А. Араб-Оглы, Л.Ф. Ильичев. – 2е изд. – М.: Сов. энциклопедия, 1989. – 815 с.