ПРОБЛЕМА ПЕРІОДИЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ РОЗВИТКУ ШКІЛЬНОЇ ГЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2006.187118Анотація
В статті розглядаються питання періодизації процесу розвитку шкільної географічної освіти. Вона пов’язана із загальною періодизацією історико-педагогічного процесу, але має і своє коло специфічних особливостей, які наближають її до періодизації як історичної, так і географічної та педагогічної науки. Ми виділяємо в розвитку шкільної географічної освіти наступні періоди: І період – ХVІІІ ст.; ІІ період – ХІХ ст.; ІІІ період – 1905-1920 рр.; ІV період – 1920-1991 рр.; V – сучасний період.
The questions of periodization of the process of development of school geographical education are scrutinized in the article. It is connected with the general periodization of the historical-pedagogical process, but in the same time it has its own number of specific peculiarities which make it closer to periodization of historical, geographical and pedagogical science. We distinguish the following periods in the development of school geographical education: I period – XVIII c.; II period – XIX c.; III period – 1905-1920.; IV period – 1920-1991.; V – the modern period.
Посилання
Борисенко В.Й. Курс української історії: з найдавніших часів до ХХ століття. – К., 1996. – 251 с.
Гупан Н.М. Історіографія розвитку історико-педагогічної науки в Україні. – К.: Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2000. – 222 с.
Константинов Н.А. К вопросу периодизации истории школы и педагогики // Советская педагогика . – 1958. – № 1. – С. 101-106.
Нечкина М.В. Очерки истории исторической науки в СССР. – Т. 4. – М.: Наука, 1966. – 160 с.
Сірополко С. Історія освіти в Україні. – К.: Наукова думка, 2001. – 912 с.
Струминський В.Я. О некоторых вопросах периодизации истории школы и педагогики // Советская педагогика. – 1958. – № 2. – С. 112-115.
Сухомлинська О.В. Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем. – К.: АПН, 2003. – 68 с.