СТАН СІЛЬСЬКОЇ ШКОЛИ США В СЕРЕДИНІ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.187234Анотація
У статті розглядається система шкільної освіти сільських районів Америки середини ХХ століття. Висвітлено питання чисельності учнівського складу, стану будівель та шкільного обладнання, кваліфікації вчителів, забезпечення освітніми засобам та навчальними програмами. Окреслено переваги та недоліки освітнього процесу в сільській школі США.
The article is devoted to the problems of American rural school education in the middle of the XX-th century. The scope of schoolchildren, buildings and school equipment conditions, teachers’ qualifications, providing educational means and curriculums are analyzed. Advantages and disadvantages of the educational process in rural schools of the USA are distinguished.
Посилання
Сільська початкова школа у контексті реформування системи освіти в Україні: Монографія / Біда О.А., Волошина Г.П., Коберник О.М. та ін.; За заг. ред. В.Г.Кузя. – К.: Наук.світ, 2002. – 220 с.
A Policy for Rural Education in the United States, a Report of the Committee on Program and Policy, National Education Association of the United States, Department of Rural Education. – Washington, D.C. – 1940. – Р.2-3.
Fox L.K. The Rural Community and Its School. – N.Y. – 1950. – Р.11-15.
Fulmer H.L. An Analytical Study of a Rural School Area // South Carolina Agricultural Experiment Station of Clemson Agricultural College Bull. – Clemson. – 1959. – Р.23-27.
Gaumnitz W.H. Salary and Education of Rural School Personnel. – Washington Government Printing Office. – Washington. – 1955. – 28р.
Goodykoontz B. Elementary Education: Is It All Settled? // School Life № 12. – 1954. – Р.7-9.
Works G.A., Lesser S.O. Rural America Today: Its Schools and Community Life. – The University of Chicago Press. – Chicago. – 1942. – 270р.