СТРУКТУРА ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

Автор(и)

  • Оксана Колесникова Директор Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 38 Харківської міської ради Харківської області, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187869

Ключові слова:

Соціальна психолого-педагогічна служба, структурний підхід, social psichology-pedagogical service, structural approach, социальная психолого-педагогическая служба, структурный подход.

Анотація

У статті здійснено аналіз системи діяльності шкільної соціальної психолого-педагогічної служби з позиції структурного підходу. Виокремлено та охарактеризовано основні її елементи: місію, мету, суб’єкта та об’єкта діяльності служби, їх роль, функції та зміст. Належну увагу приділено характеристиці процесу взаємодії учасників шкільної соціальної психолого-педагогічної служби. В публікації представлено схематичне зображення структури діяльності шкільної соціально-психологічної служби, запропоноване автором.

В статье осуществлен анализ системы деятельности школьной социальной психолого-педагогической службы с позиции структурного подхода. Выделены и охарактеризованы основные ее элементы: миссию, цель, субъекта и объекта деятельности службы, их роль, функции и содержание. Особое внимание уделено характеристике процесса взаимодействия участников школьной социальной психолого-педагогической службы. В публикации представлено схематическое изображение структуры деятельности школьной социальнопсихологической службы, предложенное автором.

In the article the analysis of the system of activity of school social psichologypedagogical service is carried out from position of structural approach. Her basic elements are distinguished and described: mission, sweep, subject and object of activity of service, their role, functions and maintenance. The proper attention is spared to description of process of co-operation of participants of school social psichology-pedagogical service. The schematic image of structure of activity of school socialpsychological service, offered by an author, is presented in a publication.

Біографія автора

Оксана Колесникова, Директор Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 38 Харківської міської ради Харківської області

Здобувач кафедри загальної педагогіки ХНПУ ім. Г.С. Сковороди

Посилання

Бугаєць Н.А. Теорія і практика взаємодії сім’ї та школи : [навч. посібник] / Н.А. Бугаєць, І.М. Трубавіна. – Х. : ХДПУ, 2001. – 102 с.

Колесникова О.В. Моделювання в процесі прийняття управлінських рішень / О.В. Колесникова // Майстерня гуманності: Вісник Київського районного управління освіти м. Харкова. – 2005. – С. 62–65.

Колесникова О.В. Соціальний педагог в школі / О.В.Колесникова // Виховна робота в школі : наук.-метод. журнал. – 2007 – № 1(27). – Січень – С. 27–29.

Колесникова О.В. Соціально-педагогічний патронаж у загальноосвітньому навчальному закладі / О.В. Колесникова // Ідея опіки дітей і молоді в історико-педагогічній науці : збірник наукових праць. Матеріали Міжнародної наукової конференції 24–25 листопада 2005 р., м. Івано-Франківськ / Івано-Франківськ, 2005. – С. 225–229.

Колесникова О.В. Шкільна соціальна психолого-педагогічна служба, її роль в роботі з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування // Науковий вісник Ужгородського національного університету. – Педагогіка. Соціальна робота. – Матеріали Міжнародної практичної конференції 22–23 вересня 2005 року, м. Ужгород / УжНУ, 2005. Вип. 9. – С. 46–48.

Колесникова О.В. Щодо проблем організації соціально-педагогічної роботи в загальноосвітній школі / О.В. Колесникова // Соціальна робота в Україні: теорія і практика : науково-методичний журнал – 2005. – № 3 (11). – Липень-вересень – С. 58–67.

Колесникова О.В. Щодо проблем управління соціально-педагогічною роботою в загальноосвітньому навчальному закладі // Управління школою : наук.-метод. журнал. Матеріали Всеукраїнської науково-практичноїконференції, 12 травня 2005 року, м. Харків. – 2005. – № 19–21 (103–105). – Липень. – С. 67–70.

Логіка : підручник для студентів вищих навчальних закладів / [заг. ред. проф. В.Д. Титова]. – Х. : Право, 2005. – 208 с.

Моделирование и познание / [под ред В.А. Штофф]. – Минск : Наука и техника, 1974. – 210 с.

Мустаева Ф.А. Основы социальной педагогіки : [учебник для студентов педагогических вузов] / Ф.А. Мустаева. – М., 2003. – 389 с.

Оре О. Теория графов / О. Оре. – [2-е изд.] – М. : Наука, 1980. – 336 с.

Подласый И.П. Педагогика. Новый курс : [учебник для студ. пед. вузов] : в 2 кн. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999 – 576 с. Кн. 1: Общие основы. Процесс обучения. – 1999. – С. 44–48.

Сидоров В.Н. Деятельность социального работника: роли, функции, умения / В.Н. Сидоров. – М. : СТИ МГУС, 2000. – 90 с.

Словарь иностранных слов. – [11-е изд., стереотип.] – М. : Рус. яз., 1984. – 608 с.

Сорока Г.І. Сучасні виховні системи та технології : навчально-методичний посібник для керівників шкіл, учителів, класних керівників, вихователів, слухачів ІПО / Г.І. Сорока. – Х. : Веста : Видавництво «Ранок», 2002. – 128 с.

Соціальна робота: Менеджмент соціальної роботи : [навчальний посібник]. – К. : ДЦССМ, 2003 // Соціальна робота. – Книга 7. – 278 с.

Управление качеством образования : [практикоориентированная монографія и методическое пособие] / [под ред. М.М. Поташника]. – М. : Педагогическое общество России, 2006. – 448 с.

Управління навчальним закладом : [навчально-методичний посібник] : у двох частинах / О.І. Мармаза, О.М. Касьянова, В.В. Григораш та ін. – Х. : Веста : Видавництво «Ранок», 2003. Ч. 2. Ключ до професійного успіху. – 2003. – 152 с.

Шпалінський В.В. Психологія управління : [навчальний посібник для керівників навчальних закладів, практичних психологів, вчителів і вихователів] / В.В. Шпалінський, К.А. Помазан. – Х. : Веста : Видав. «Ранок», 2002. – 128 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Колесникова, О. (2019). СТРУКТУРА ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНОЇ СЛУЖБИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187869

Номер

Розділ

Статті