ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187902Ключові слова:
Громадянська культура, формування громадянської культури, діалог, взаємонавчання, civic culture, the formation of civic culture, dialogue, interteaching, гражданская культура, формирование гражданской культуры, диалог, взаимообучение.Анотація
Статтю присвячено розгляду питань формування громадянської культури студентів. Висвітлено різні підходи до розгляду цієї проблеми у науково – педагогічній літературі і на цій основі визначено поняття громадянська культура студентів у контексті загального значення поняття культури, розкрито шляхи її формування як особистісного психічного новоутворення, що формується у процесі навчання у ВНЗ. Виокремлено необхідні для ефективного розв’язання завдання форми і методи навчання.
Статья посвящена рассмотрению вопросов формирования гражданской культуры студентов. Раскрыто разные подходы к рассмотрению этой проблемы в научно – педагогической литературе и на этой основе определено понятие гражданская культура студентов в контексте общего понятия культуры, раскрыто пути ее формирования как личностного психического новообразования, которое формируется в процессе обучения в ВУЗе. Выделено необходимые для эффективного решения задачи формы и методы обучения.
The article presents theoretic generalization and new approaches to the process of formation of university students’ civic culture as an independent pedagogical problem. It includes the analysis of the problem in science literature. The ways of development of such culture of students are outlined and characterized.
Посилання
Боришевський М. Духовні цінності як детермінанта громадянського виховання особистості / М. Боришевський // Цінності освіти і виховання : наук.-метод. зб. – К., 1997. – С. 21–25.
Кресіна І. Українська національна свідомість і сучасні політичні процеси (етнополітичний аналіз). / І. Кресіна – К.,1998. – 365 с.
Мостяєв О. Молоде покоління у пошуках стабілізуючих цінностей сучасного українського суспільства / О. Мостяєв // Матеріали методологічного семінару Академії педагогічних наук України «Психолого-педагогічна наука і суспільна ідеологія» (12 листопада 1998 р., Київ). – К. : Гнозис, 1998. – С. 513–519.
Чудновский В. О некоторых прикладных аспектах проблемы смысла жизни / В. Чудновский // Мир психологии. – 2001. – № 2. – С. 82–89.
Шимановський М.М. Виховання громадянської толерантності як цінності / М.М. Шимановський // Цінності освіти і виховання : наук.-метод. зб. – К., 1997. – С. 214–215.
Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української держави : Проект // Освіта України. – 2000. – 9 серпня. – С. 6–7.
Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ)». – К. : Райдуга, 1994. – 62 с.
Степанишин Б. Викладання української літератури в школі : методичний посібник для вчителя / Б. Степанишин – К.: Просвіта, 1995. – 254 с.
Кларин М. Инновации в мировой педагогике / М. Кларин. – М., 1998. – 180 с.