АКТУАЛЬНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ СУБ’ЄКТНУ ПОЗИЦІЮ УЧНІВ, У ПРАКТИЦІ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188026Ключові слова:
Моральне виховання, авторитарний підхід, особистісний підхід, суб’єктна позиція, методи організованої взаємодії дітей із середовищем, методи організації виховної діяльності, емоційно-когнітивного усвідомлення власної діяльності.Анотація
У статті розглядаються особливості авторитарного та особистісного підходів у практиці морального виховання, обґрунтовується актуальність використання методів, що забезпечують суб’єктну позицію учнів у виховному процесі у початковій школі.
Статья посвящена анализу особенностей авторитарного и личностного подходов в практике нравственного воспитания, обосновывается актуальность использования комплекса методов, который обеспечивает позицию воспитанника как субъекта процесса воспитания, в начальной школе.
The article deals with the problem of junior pupils’ moral development and the role of the methods which guarantee the subject position of the pupils in that process.
Посилання
Белухин Д.А. Личностно ориентированная педагогика / Д.А. Белухин. – М. : Московский психолого-социальный институт, 2005. – 448 с.
Борытко Н.М. Педагогическая ситуация в структуре воспитательного процесса / Под. ред. Н.К. Сергеева, Н.М. Борытко // Педагогические проблемы становлення субъектности школьника, студента, педагога в системе непрерывного образования : Сб. науч. и метод. тр. – Вып. 3. – Волгоград, 2001. – С. 14–21.
Гончаренко С. Український педагогічний словник / Семен Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
Подласый И.П. Педагогика начальной школы / И.П. Подласый. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2008. – 463 с.
Сухомлинська О.В. Духовно-моральне виховання дітей та молоді в координатах педагогічної науки та практики / Ольга Василівна Сухомлинська // Шлях освіти. – 2006. – № 1. – С. 2–8.