ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ (ТЕХНОЛОГІЙ)

Автор(и)

  • Майя Кадемія Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188053

Ключові слова:

Компетентність, компетентний учитель, компетентнісний підхід, інформаційно-технологічна компетентність, професійна педагогічна компетентність, competency, competent teacher, competence approach, informational-technological competency, professional pedagogical competency.

Анотація

У статті розглядаються підходи щодо визначення понять «компетенції», «компетентність», «компетентнісний підхід», «інформаційно-технологічна компетентність». На їх основі мотивується необхідність вирішення питань інформаційно-технологічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання шляхом її реалізації у вищих педагогічних навчальних закладах, а також виділяється професійна компетентність і умови, необхідні для її формування в учителів трудового навчання в умовах інформаційного суспільства.

В статье рассмотрены подходы к определению понятий «компетенции», «компететентность», «компетентностный подход», «информационно-технологическая компетентность». На их основе мотивируется необходимость решения вопросов информационно-технологической компетенции будущих учителей трудового обучения путем ее реализации в высших педагогических учебных заведениях, а также выделяется профессиональная компетентность и условия, необходимые для ее формирования в учителей трудового обучения в условиях информационного общества.

In the article we considered the approaches to definition of such notions as «competence», «competency», «competent approach», «informational-technological competence» and on their basis we motivated the necessity of decision of problem of informational-technological competence of future labour-training teachers by means of its realization in higher pedagogical educational institutions and determined professional competency and conditions which are necessary for its formation in conditions of informational society.

Біографія автора

Майя Кадемія, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті

Посилання

Безрукова В.С. Педагогика. Проектная педагогика : учебное пособие для инженерно-педагогических институтов и индустриально-педагогических техникумов / В.С. Безрукова. – Екатеринбург : Деловая книга, 1996. – 344 с.

Воронина Т.П. Образование в эпоху новых информационных технологий (методологические аспекты). [Текст] / Т.П. Воронина [и др.]. – М. : «Информатика», 1995. – 220 с.

Демин В.А. Профессиональная компетентность специалиста: понятие и виды / В.А. Демин // Мониторинг образовательного процесса. – 2000. – № 4. – С. 35–37.

Зайцева О.Б. Информационная компетентность учителя образовательной области «Технология» / О.Б. Зайцева // Педагогика. – № 4. – 2004. – С. 17–23.

Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И.А. Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.

Кадемія М.Ю. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: термінологічний словник / [уклад. М.Ю. Кадемія]. – Львів : Вид-во «СПОЛОМ», 2009. – 260 с.

Морозова Н.А. Информационно-технологическая компетентность студентов в контексте качества подготовки специалистов и ее отражение в ГОС ВПО. Проблемы качества образования. Книга 2. Ключевые социальные компетентности студента / Материалы ХIV Всероссийского совещания. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 101 с.

Пометун О.І. Компетентнісний підхід до оцінювання рівнів досягнень учнів / О.І. Пометун. – К.: Презентація на нараді Центру тестових технологій, 2004. – 10 с.

Тархан Л.З. Дидактическая компетентность инженера-педагога: теоретические и методические аспекты : монография / Л.З. Тархан. – Симферополь : КРП «Издательство» Крымучпедгиз», 2008. – 424 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кадемія, М. (2019). ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ (ТЕХНОЛОГІЙ). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188053

Номер

Розділ

Статті