ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Ігор Каньковський Хмельницький національний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188056

Ключові слова:

Інженер-педагог, компетентність, професійна компетентність, структура професійної компетентності, engineer-teacher, competence, professional competence, structure of professional competence.

Анотація

Акцентується увага на необхідності виявлення джерела ключового визначення поняття «професійна компетентність». Аналізуються підходи до опису її структури професійної компетентності фахівця. Стверджується, що професійна компетентність є інтегративною властивістю особистості інженера-педагога, яка характеризує його глибоку обізнаність у педагогічному та виробничому процесах, професійні знання, уміння і навики, особистий досвід і освіченість фахівця, які спрямовані на перспективність у роботі, впевненість у собі та здатність досягати значимих результатів і якості у професійній діяльності. Обґрунтовується можлива реалізація професійної компетентності інженера-педагога через його функції. Визначені та охарактеризовані основні її складові: управлінська, дослідницька, проектувальна, організаційна, інкультураційна компетентності і компетентність контролю.

Акцентируется внимание на необходимости выявления источника ключового определения понятия «профессиональная компетентность». Анализируюттся подходы к описанию структуры профессиональной компетентности специалиста. Утверждается, что профессиональная компетентность есть интегративним свойством личности инженера-педагога, которая характеризует его глыбокую осведомленность в педагогическом и производственном процессах, профессиональные знания, умения и навыки, личный опит и образованость, которые направлены на перспективность в работе, уверенность в себе и способность достигать значительных результатов и качества в профессиональной деятельности. Обосновывается возможность реализации профессиональной компетентности інженера-педагога через его функции. Определены и охарактеризированы основные её состаляющие: управленческая, исследовательская, проектировочная, организационная, инкультаризационная компетентности и компетентность контроля.

Attention is accented on the necessity of exposure of source of key determination of concept «professional competence». Going is analysed near description of its structure of professional competence of specialist. It becomes firmly established that a professional competence is integrativnoy property of personality of engineer-teacher, which characterizes him deep knowledge in pedagogical and production processes, professional knowledges, abilities and skills, personal experience and formed of specialist, which are directed on perspective inprocess .Its basic constituents are certain and described: administrative, research, design, organizational, to the inkul’turaciyna competence and control competence.

Біографія автора

Ігор Каньковський, Хмельницький національний університет

Доцент кафедри теорії та методики трудового і професійного навчання

Посилання

Брюханова Н. Підходи до розуміння компетентності та компетенції в освіті // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2007. – № 4. – С. 40–49.

Брюханова Н.О. Про діяльнісний підхід до формування змісту підготовки інженерно-педагогічних кадрів // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : Збірник наукових праць. – Харків : УІПА, 2007. – С. 148–162.

Брюханова Н.О. Складові змісту педагогічної підготовки викладачів технічних дисциплін // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наукових праць. – Харків : УІПА, 2006. – С. 55–63.

Васильев И.Б. Методологические основы системно-компетентностного подхода в профобразовании. – Алматы : АГТУ, 2008. – 76 с.

Гетманская И.А. Педагогические условия развития профессиональной компетентности инженерно-педагогических работников : Автореф.дис. … канд. пед. наук. – Улан-Уде, 2006.

Зеер Е., Сыманюк Е. Компетентностный подход к модернизации профессионального образования // Высшее образование в России. – 2005. – № 4. – С. 23–30.

Зимняя И.А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования? (теоретико-методологический аспект) // Высшее образование сегодня. – 2006. – № 8. – С. 20–26.

Игнатьева Е. О менеджменте знаний и неявном знании в образовании // Высшее образование в России. – 2006. – № 12. – С. 36–41.

Каньковський І.Є. Інженерно-педагогічна діяльність та її складові / І.Є. Каньковський // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : Збірник наукових праць. – 2008. – № 21. – С. 53–62.

Коваленко О.Е., Брюханова Н.О., Мельниченко О.О. Концепція професійно-педагогічної підготовки студентів інженерно-педагогічних спеціальностей // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : Збірник наукових праць. – 2005. – № 10. – С. 7–20.

Краткий словарь иностранных слов/ Под ред. С.М. Локшина. – М. : Гос. Изд-во иностранных и национальных словарей, 1952. – 488 с.

Ларионова О. Компетентность – основа контекстного обучения // Высшее образование в России. – 2005. – № 10. – С. 118–122.

Новий тлумачний словник української мови у трьох томах. Т. 1 / уклад. В.В. Яременко, О.М. Сліпушко. – К. : Вид-во «Аконіт», 2003. – 928 с.

Новий тлумачний словник української мови у трьох томах. Т. 3 / уклад. В.В. Яременко, О.М. Сліпушко. – К. : Вид-во «Аконіт», 2003. – 864 с.

Тархан Л.З. Дидактическая компетентность инженера-педагога: теоретические и методические аспекты : Монография. – Симфирополь : КРП «Издательство «Кримучпедгиз», 2008. – 424 с.

Тархан Л.З. Дидактическая компетентность инженера-педагога : теоретические основы и модель // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. Збірник наукових праць. – Харків : УІПА, 2007. – С. 193–201.

Устемиров К., Шаметов Н., Васильев И. Профессиональная педагогика: учебник для студентов обучающихся по инженерно-педагогическим специальностям. – Алматы : ТОО «Акнур и К», 2005. – 432 с.

Философский словарь / Под ред. – М.М. Розенталя – 3-е изд. – М. : Политиздат, 1975

Царькова Е.А. Компетентность в контексте модернизации профобразования // Профессиональное образование. – 2004. – № 6. – С. 5–6.

##submission.downloads##

Як цитувати

Каньковський, І. (2019). ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188056

Номер

Розділ

Статті