ПОНЯТТЯ «КОМПЕТЕНТНІСТЬ», «КОМПЕТЕНЦІЯ» В ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • Г. Гордашевська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2009.188260

Анотація

У статті розкривається дидактико-психологічна складова формування професійної конкурентоспроможності вчителя на засадах компетентнісного підходу. Подано різнобічні трактовки понять «компетентність», «компетенція», «педагогічна і професійна компетентність», а також особливості зародження і поширення цих понять в освітньому середовищі, аналізуються структурні складові даних категорій та їхній взаємозв’язок. Прослідковуються варіанти їхнього тлумачення різними авторами та їхню значимість в підготовці спеціаліста.

In the given article the didacticо-psihologichna constituent of forming of professional competitiveness of teacher on the bases of competentnisnogo approach opens up. Are given riz lateral interpretations of notions «competence», «jurisdiction», competence» «pedagogical and professional, and also features of origin and distribution of these notions in educational, seredovishi. Аnalizouyotsya structural constituents of the given categories and their intercommunication. Proslidcovouyotsya variants of interpretation by their different actors, that their meaningfulness in preparation of specialist.

Біографія автора

Г. Гордашевська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Аспірант

Посилання

Бульгин Ю.Е. Организация социального управления (основные понятия и категории): Словарь-справочник. – М.: Наука, 1999.

Введенський В.Н. Компетентність педагога як важлива умова успішності його професійної діяльності // Інновації в освіті. – 2003. – № 4. – С. 21–23.

Киргинцев М.В., Нечаев С.А. Формирование профессиональной компетентности специалистов в дидактических и информационных средах. – Режим доступу: http:// conf.stovsu.ru.

Селевко Г.К. Педагогічні компетенції і компетентність // Сільська школа. – 2004. – № 3. – С. 29–32.

Хуторской А.Н. Ключевые компетенции как компонент личностно – ориентированной парадигмы образования // Народное образование. – 2003. – С. 58–64.

Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя: Диагностика и развитие. – М.: ТЦ Сфера, 2004. – С. 14.

##submission.downloads##

Як цитувати

Гордашевська, Г. (2019). ПОНЯТТЯ «КОМПЕТЕНТНІСТЬ», «КОМПЕТЕНЦІЯ» В ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2009.188260

Номер

Розділ

Статті