КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ЩОДО РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ З МЕТАЛООБРОБКИ В ПТНЗ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188898Ключові слова:
Концептуальні підходи, професійне навчання, металообробка, концептуальные подходы, профессиональное обучение, металлообработка, conceptual approaches, vocational training, metalworking.Анотація
Досліджено та проаналізовано сучасні концептуальні підходи щодо розвитку професійного навчання кваліфікованих робітників з металообробки в ПТНЗ під час навчально-виробничого та виховного процесу. Враховуючи ці сучасні підходи в професійній школі, можна вийти на сучасну модернізацію професійно-технічної освіти. Вона повинна враховувати ринкові відносини в нашій державі, розвиток державного та приватного підприємництва, впровадження новітніх технологій, необхідність інтеграції нашої країни у світове співтовариство, розвиток творчої особистості.
Исследованы и проанализированы современные концептуальные подходы по развитию профессионального обучения квалифицированных рабочих по металлообработке в ПТУ во время учебно-производственного и воспитательного процесса. Учитывая эти современные подходы в профессиональной школе, можно выйти на современную модернизацию профессионально-технического образования. Она должна учитывать рыночные отношения в нашем государстве, развитие государственного и частного предпринимательства, внедрение новейших технологий, необходимость интегр
Contemporary conceptual approaches to the development of vocational training of skilled workers in metal working in the vocational schools during the school industrial and educational process are investigated and analyzed. Taking into consideration these current approaches to vocational school, you can get a modern upgrade of vocational education. It must take into account market relations in our country, the development of public and private enterprise, the introduction of new technologies, the need to integrate our country into the global community, the development of creative personality.
Посилання
Закон України «Про освіту» // Освіта України : нормативно-правові документи. До 4 Всеукраїнського з’їзду працівн. освіти / МОН України. – К., 2001. – С. 11–38.
Закон України «Про професійно-технічну освіту» // Освіта України : нормативно-правові документи. До 4 Всеукраїнського з’їзду працівн. освіти / МОН України. – К., 2001. – С. 267–292.
Національна доктрина розвитку освіти // ІІ Всеукраїнський з’їзд працівників освіти, 7–9 жовтня 2001 р. / МОН України. – К., 2001. – С. 137–155.
Концепція розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в Україні) // Проф.-техн. освіта. – 2004. – № 3. – С. 2–5.
Основні показники ПТО України станом на 01.01.2010. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.google/com.ua. htm.
Кремінь В. Г. Освіта в Україні: стан і перспектива розвитку // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць / В. Г. Кремінь ; за ред. І. А. Зязюна, Н. Г. Ничкало. – К., 2001. – С. 5–14.
Гуревич Р. С. Теоретичні та методичні основи організації навчання у професійно-технічних закладах : [монографія] / Роман Семенович Гуревич ; за ред. С. У. Гончаренка. – К. : Вища шк., 1998. – 229 с.
Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / Василий Васильевич Давыдов. – М. : ИНТОР, 1996. – 544 с.
Зеер Э. Ф. Личностно ориентированное профессиональное образование / Эвальд Фридрихович Зеер. – Екатеринбург : Урал. гос. проф.-пед. ун-т, 1998. – 126 с.
Кремень В. Г. Освіта і наука України : шляхи модернізації (факти, роздуми, перспективи) / Василь Кремень. – К. : Грамота, 2003. – 214 с.
Зайчук В. О. Творчий потенціал праці : [монографія] / Валентин Олександрович Зайчук. – К. : Форум, 2001. – 303 с.
Ничкало Н. Г. Професійна педагогіка в інноваційно-технологічному суспільстві / Н. Ничкало // Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф., 24–26 жовт. 2007 р. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. – Хмельницький, 2007. – С. 88–94.
Радкевич В. О. Роль інноваційних процесів у підготовці майбутніх фахівців / В. О. Радкевич // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. / [ред. кол. І. А. Зязюн, Р. С. Гуревич, Н. Г. Ничкало та ін.]. – К. : Винниця, 2000. – С. 196–200.
Концепція змісту освіти для європейського виміру України. [Електроний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pedagog.org.ua. htm.
Вайнтрауб М. Інтегроване розвивальне навчання у професійній школі / М. Вайнтрауб. – К. : Видавець Т. Клочко, 2009. – 179 с.