СИСТЕМА КРИТЕРІЇВ ОЦІНКИ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Ольга Осаульчик Вінницький державний аграрний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188958

Ключові слова:

Система критеріїв, творчий потенціал, студенти вищої школи, система критериев, творческий потенциал, студенты высшей школы, system of criterias, creative potential, students of high school.

Анотація

У статті представлена система критеріїв оцінки творчого потенціалу студентів, яка охоплює як критерії, що орієнтовані на результат сформованості творчого потенціалу, так і критерії, що характеризують особистісні зміни в процесі формування творчого потенціалу. Особливу увагу було приділено гуманістичним тенденціям сучасного освітнього процесу: віра в творчі сили кожної особистості та впровадження індивідуального особистісно-діяльного підходу у вищих навчальних закладах, що відбилося у переважанні критеріїв групи особистісних змін і зростання. Окрім того, були відзначені особливості студентського віку стосовно творчої діяльності (суб’єктивна новизна і користь), що було відображено в представленій системі.

В статье представлена система критериев оценивания творческого потенциала студентов, которая содержит как критерии ориентированные на результат сформированного творческого потенциала, так и критерии характеризующие личностные изменения в процессе формирования творческого потенциала. Особое внимание получили гуманистические тенденции современного образовательного процесса: вера в творческие силы каждой личности и внедрение индивидуального личностно-деятельного подхода в высших учебных заведениях, что нашло свое отражение в преобладании критериев группы личностных изменений и роста. Кроме того, были определены особенности студенческого возраста в творческой деятельности (субъективная новизна и польза), что было отображено в представленной системе.

In the article the system of criteria for evaluation the students’ creative potential is represented, including both: criteria for the result of creative potential formation, as well as criteria to characterize personal changes in the process of creative potential formation. Special attention was paid to the humanistic tendencies of the modern education: belief in creative potential of every personality and introduction of personal activity-approach in higher educational establishments; that was presented by prevailing the criteria of personal changes and growth. Besides, the peculiarities of students’ age in creative activity (subjective novelty and advantage) were defined; that was also presented in the given system.

Біографія автора

Ольга Осаульчик, Вінницький державний аграрний університет

Викладач кафедри української та іноземних мов

Посилання

Гилфорд Дж. Три стороны интеллекта // Психология мышления. – М. : Прогресс, 1965.

Дебердеева Т. Новые ценности образования в условиях информационного общества // Инновации в образовании. – 2005.– № 3. – С. 5–13.

Лихвар В. Розвиток художньо-творчого потенціалу молодших школярів у процесі образотворчої діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07. – Херсон, 2003. – 22 с.

Луценко В. Критерії та рівні сформованості творчої активності майбутніх учителів музики [Електронний ресурс] : стаття (Онлайн бібліотека підручників) – Житомирський державний університет імені Івана Франка. – Режим доступу : http://studentam.net.ua.(studentam. net.ua/content/view/7358/97/) – Назва з титул. Екрану.

Моляко В. Здібності, творчість, обдарованість : теорія, методика, результати досліджень / В. О. Моляко, О. Л. Музика. – Житомир : Рута, 2006. – 320 с.

Моляко В. Психологічна теорія творчості / В. Моляко // Обдарована дитина. – 2004. – № 6.– С. 2–9.

Овсянецька Л. Творчий потенціал людини: соціально-психологічна парадигма / Л. Овсянецька // Соціальна психологія. – 2004. – № 2. – С. 140–145.

Прокопенко О. Екологізація інноваційної діяльності: мотиваційний підхід : монографія / О. В. Прокопенко. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2008. – 392 с.

Хмельковська С. Формування творчого потенціалу майбутніх учителів іноземних мов у процесі фахової підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / С. Хмельковська. – Одеса, 2005. – 20 с.

Швай Р. Гуманістичні теорії творчості / Р. Швай // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2008. – № 4. – С. 47–50.

Torrance E. Education and Creative Potential / E. P. Torrance. – Minneapolis : University of Minnesota Press, 1963. – 167 p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Осаульчик, О. (2019). СИСТЕМА КРИТЕРІЇВ ОЦІНКИ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188958

Номер

Розділ

Статті