ЗАСОБИ НОВІТНЬОЇ ПЕДАГОГІКИ: ПЕРФОРМАТИВНІЙ ТЕКСТ

Автор(и)

  • Владислав Смирнов Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188999

Ключові слова:

Педагогіка, освітня парадигма, засоби навчання, навчальний текст, перформативний текст, перформативна функція, гіпертекст, pedagogy, educational paradigm, means of training, training text, performative text, performative function, hypertext.

Анотація

Розглянуто феномен перформативного навчального тексту, поява якого є закономірною на етапі виникнення й становлення новітньої педагогіки і зміни освітніх парадигм. Показано, що через перформативний текст реалізується найраціональніший спосіб засвоєння навчального матеріалу, коли прискорюються процеси формування системи знань і категоріального апарата в тих, кого навчають.

Рассмотрен феномен перформативного учебного текста, появление которого закономерно на этапе возникновения и становления новейшей педагогики и смены образовательных парадигм. Показано, что через перформативный текст реализуется самый рациональный способ усвоения учебного материала, когда у обучаемых ускоряются процессы формирования системы знаний и категориального аппарата.

The phenomenon of the performative training text, which appearance is regular in the stage of appearance and formation of newest pedagogy and change of educational paradigms is examined. It is shown that through the performative text the most rational method of mastering the training material is realized, when in trainees the processes of the formation of the system of knowledge and categorial apparatus are accelerated.

Біографія автора

Владислав Смирнов, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Посилання

Бим-Бад Б. М. Философия истории педагогики : [Электронный ресурс] – Режим доступа : http://www.bim-bad.ru/biblioteka/article_full.php?aid=197&binn_rubrik_pl_articles=103.

Витгенштейн Л. Логико-философский трактат / Л. Витгенштейн ; [пер. с нем. И. Добронравова и Д. Лахути] ; общ. ред. и предисл. В. Ф. Асмуса. – М. : Наука, 1958 (2009). – 133 с.

Гадамер Х-Г. Истина и метод. Основы философской герменевтики / Х- Г. Гадамер ; пер. с нем. – М. : Прогресс, 1988. – 704 с.

Гальперин И. Р. Текст как объект лингвистического исследования / И. Р. Гальперин. – М. : Наука, 1981.

Грязнова Ю. Б. Перформативные тексты в методологии науки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філософ. наук : спец. 09.00.03 / Грязнова Юлия Борисовна. – М., 1998.

Новиков А. М. Постиндустриальное образование: публицистическая полемическая монография / А. М. Новиков. – М. : Издательство «Эгвес», 2008. – 136 с.

Остин Дж. Слово как действие / Дж. Остин // Новое в зарубежной лингвистике. Теория речевых актов : сб. науч. тр. ; вып. 17. – М. : Прогресс, 1986.

Смирнов В. А. Информационная педагогика / Т. П. Варламова, И. С. Ерёмина, Л. П. Ефимова и др. // Теория, методика и организация педагогической работы [монография] ; под общ. ред. С. С. Чернова. – [Книга 2]. – Новосибирск : Издательство «СИБПРИНТ», 2010. – 250 с.

Смирнов В. А. Фізика-7: перші уроки / В. А. Смирнов. – [Частина I]. – Харків : Видавнича група «Основа», 2009. – 144 с.

Смирнов В. А., Дикань С. А. Безпека життєдіяльності: Університетський курс : [навчальний посібник] / В. А. Смирнов, С. А. Дикань. – Полтава : ПолтНТУ імені Юрія Кондратюка, 2008. – 304 с.

Фейерабенд П. Против метода. Очерк анархистской теории познания / П. Фейерабенд : пер. с англ. А. Никифорова. – М. : АСТ; Хранитель, 2007. – 413 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Смирнов, В. (2019). ЗАСОБИ НОВІТНЬОЇ ПЕДАГОГІКИ: ПЕРФОРМАТИВНІЙ ТЕКСТ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188999

Номер

Розділ

Статті