МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО МЕНЕДЖЕРА ТУРИЗМУ

Автор(и)

  • Анастасія Казьмерчук Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2011.189065

Ключові слова:

Підхід до навчання, суб’єктний підхід, культурологічний підхід, діяльнісний підхід, професіографічний підхід, компетентнісний підхід, approach to learning, subjective approach, cultural approach, activity approach, profesiohrafic approach, competence approach.

Анотація

У статті розглядаються методологічні підходи щодо формування професійної культури майбутніх менеджерів туризму у позааудиторній діяльності вищого навчального закладу: суб’єктний, діяльнісний, культурологічний, професіографічний, компетентнісний. Врахування даних підходів сприятиме формуванню професійної культури майбутнього управлінця, розвитку його необхідних знань, умінь, професійних та індивідуалльних якостей з метою формування конкурентоздатного спеціаліста на ринку праці.

В статье рассматриваются методологические подходы к формированию профессиональной культуры будущих менеджеров туризма во внеаудиторной деятельности вышего учебного заведения: субъектный, деятельностный, культурологический, профессиографических, компетентностный. Учет данных подходов будет способствовать формированию профессиональной культуры будущего управленца, развития его необходимых знаний, умений, профессиональных и индивидуальных качеств с целью формирования конкурентоспособного специалиста на рынке труда.

The article discusses methodological approaches to the formation of the professional culture of the future managers of tourism in extracurricular activities of university: subjective, activity, cultural, profesiohrafichnyy, competence. Consideration of data approaches promote a professional culture of the future manager, his development of necessary knowledge, skills, professional and personal qualities to develop a competitive labor market specialist.

Біографія автора

Анастасія Казьмерчук, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Аспірант кафедри педагогіки

Посилання

Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни / К. А. Абульханова-Славская. – М. : Мысль, 1991. – 299 с.

Антипова В. М. Компетентносный подход к организации дополнительного педагогического образования в университете / В. М. Антипова, К. Ю. Колесина, Г. А. Пахомова // Педагогика. – 2006. – № 8. – С. 5–62.

Брушлинский А. В. Психология субъекта / А. В. Брушлинский. – СПб. : Алетейа, 2003.

Буева Л. П. Человек, культура и образование в кризисном социуме / Л. П. Буева // Философия образования. – М., 1996. – С. 76–90.

Вітвицька С. С. Педагогічна підготовка магістрів в умовах ступеневої освіти: теоретико-методологічний аспект : монографія / С. С. Вітвицька. – Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2009. – 440 с.

Гессен С. И. Основы педагогики (введение в прикладную философию) / С. И. Гессен. – М. : Школа «Пресс», 1995. – 448 с.

Голік О. Б. Інтегративно-культурологічний підхід до формування ціннісної культури педагогічної діяльності [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.bdpu.org/scientific.published/conf2008/articles/Senction 4/ Golik.doc.

Зимняя И. А. Педагогическая психология : учебн. для вузов / И. А. Зимняя. – М. : Логос, 2002. – 384 с.

Зязюн І. А. Філософія поступу і прогнозу освітньої системи / І. А. Зязюн // Педагогічна майстерність: проблеми, пошуки, перспективи : монографія. – К. ; Глухів : РВВ ГДПУ, 2005. – С. 10–18.

Иванова Т. В. Культурологическая подготовка будущего учителя : [монография] / Т. В. Иванова. – К. : ЦВП, 2005. – 282 с.

Коджаспирова Г. М. Словарь по педагогике / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – Москва : ИКЦ «МарТ»; Ростов н/Д : Изд. центр «МарТ», 2005. – 829 с.

Леонтьев А. Н. Общее понятие о деятельности / А. Н. Леонтьев // Основы теории речевой деятельности. – М. : Наука, 1974. – С. 5–20.

Лозова В. І. Стратегічні питання сучасної дидактики / В. І. Лозова // Розвиток педагогічної і психологічної науки в Україні. – Ч. 1 Харків : ОВС, 2002. – С. 69–97.

Малхазов О. Р. Психологія праці : навч. посіб. / О. Р. Малхазов. – К. : Центр учбової літератури, 2010. – 208 с.

Олійник О. В. Культурологічний підхід як наукова основа розвитку теорії та практики педагогічної освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://bibl.kma.mk.ua/pdf/naukpraci/pedagogika/2006/50-37-6 pdf.

Осницкий А. К. Проблемы исследования субъектной активности / А. К. Осницкий // Вопросы психологии. – 1996. – № 1. – С. 5–19.

Стеценко А. П. Некоторые вопросы исследования личности в советской психологии / А. П. Стеценко // Вестн. Моск. ун-та. Сер. 14. Психология. – 1990. – № 2. – С. 39–49.

Татенко В. А. Психология в субъектном измерении / В. А. Татенко. – К. : Просвіта, 1996. – 404 с.

Фіцула М. М. Педагогіка : навч. посіб. / М. М. Фіцула. – Вид. 2-ге, випр., доп. – К. : Академвидав, 2007. – 560 с.

The Bologna Declaration on the European spase for Higher education on explanation. – Bolona, 1999.

##submission.downloads##

Як цитувати

Казьмерчук, А. (2019). МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО МЕНЕДЖЕРА ТУРИЗМУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2011.189065

Номер

Розділ

Статті