ПОШУК МОЖЛИВОСТЕЙ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МОРАЛЬНОГО ФОРМУВАННЯ ДІТЕЙ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196276Ключові слова:
Мораль, поведінка, цінність, виховання, формування, moral, conduct, value, education, forming.Анотація
У статті звертається увага на необхідність пошуку нових можливостей ефективного виховного впливу на дітей шкільного віку для підвищення їх морального рівня за допомогою педагогічних досягнень людства, користуючись у процесі морального виховання досвідом різних напрямів педагогіки. Підкреслюється здатність ефективного використання вже наявних педагогічних знань. Вказується на важливість уміння вчителів користуватися особистими моральними знаннями і досвідом у взаємодії з дітьми шкільного віку в загальних учбових закладах, підтримка їх в життєвих ситуаціях.
В статье указывается на необходимость поиска новых возможностей эффективного воспитательного влияния на детей школьного возраста для повышения их морального уровня при помощи педагогических достижений человечества, пользуясь в процессе морального воспитания опытом разных направлений педагогики. Подчеркивается способность эффективного использования уже имеющихся педагогических знаний. Указывается на важность умения учителей пользоваться личными моральными знаниями и опытом во взаимодействии с детьми школьного возраста в общих учебных заведениях, поддержание их в жизненных ситуациях.
In the article it is specified on the necessity of new possibilities of effective educator influence on the school age children searching for the increase of their moral level through pedagogical achievements of humanity, using in the process of moral education of different directions of pedagogics experience. Ability of the effective use of already present pedagogical knowledges is underlined. It is specified on importance of teachers’ ability to use the personal moral knowledges and experience in co-operating with the school age children in general educational establishments, maintenance them in vital situations.
Посилання
Боришевський М. Й. Залежність розвитку альтруїзму особистості від спрямованості її самосвідомості / М. Й. Боришевський // Наукові записки Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – К., 2000. – Вип. 20. Ч. 1. – С. 45–51.
Боришевський М. Й. Ціннісні орієнтації в особистісному становленні сучасної молоді / М. Й. Боришевський // Проблеми загальної та педагогічної психології : збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – К., 2003. – Т.V. Ч 5. – С. 34–42.
Грищенко М., Ушинський К. (До 150-річчя з дня народження) / М. Грищенко. – К. : Знання, 1974. – 62 с.
Лордкипанидзе Д. Педагогическое учение К. Д. Ушинского. / Д. Лордкипанидзе. – М., 1950. – 368 с.
Макаренко А. О. О воспитании / А. О. Макаренко. – М. : Политиздат, 1990. – 415 с.
Макаренко А. Советское школьное воспитание / А. Макаренко // Избранные произведения : в 3-х т. Т. 3 – К. : Радянська школа, 1985. – 592 с.
Малахов В. Етика : курс лекцій : навч. посібник / В. Малахов. – К. : Либідь, 1996. – 304 с.
Сухомлинський В. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості / В. Сухомлинський // Вибрані твори в 5-ти т. Т. 1. – К. : Радянська школа, 1976. – 654 с.
Ушинский К. О нравственном элементе в русском воспитании / К. Ушинский // Педагогические сочинения в 6-ти т. Т. 2. – М. : Педагогика, 1988. – 496 с.
Ушинський К. Вибрані педагогічні твори / К. Ушинский. – К. : Радянська школа, 1949. – 418 с.