ВИДИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ В УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196611Ключові слова:
Оцінювання, зовнішнє оцінювання, внутрішнє оцінювання, тестування, шкала оцінювання, grade, assessment, internal assessment, testing, grading scale.Анотація
У статті розглядаються сучасні проблеми контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів на освітньому просторі України, розкриваються види оцінювання, аналізується характерне для української загальноосвітньої школи поєднання традиційних форм внутрішнього оцінювання знань умінь та навичок учнів і нових, інноваційних.
В статье рассматриваются современные проблемы контроля и оценки учебных достижений учащихся в образовательном пространстве Украины, раскрываются виды оценивания, анализируется характерное для украинской общеобразовательной школы сочетание традиционных форм внутреннего оценивания знаний, умений и навыков учащихся, а также новых, инновационных.
The article deals with modern problems of monitoring and assessment of student’s achievement in the educational space of Ukraine. The article discloses different types of assessment, analyzes distinctive combination for Ukrainian secondary school which combines traditional forms of interior assessment of student’s knowledge and skills whith modern forms of grading.
Посилання
Гончаров С. М. Вища освіта в Україні і Болонський процес : навч.-метод. посіб. для підготов. магістрів, асп. та перепідготов. викл. вищ. навч. закл. / С. М. Гончаров, В. С. Мошинський ; Нац. ун-т вод. госп-ва та природокористування. – Рівне, 2005. – 141 c.
Гусен Т. Моніторинг стандартів освіти: чому і як усе почалося [Текст] / Торстен Гусен, Альберт Тайджиман // Моніторинг стандартів освіти / [за ред. Альберта Тайджимана і Т.Невілла Послтвейта]. – Л. : Літопис, 2003. – С. 15–41.
Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти // Відкритий урок. – 2009. – №1. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/materials/estimation/2358/
Кашина Г. С. Зовнішнє незалежне оцінювання в освіті України : курс лекцій : навч. посіб. / Г. С. Кашина, В. П. Сергієнко. – Луцьк, 2010. – 115 с.
Локшина О. Зміст шкільної освіти в країнах Європейського союзу / О. Локшина. – К. : СПД Богданова А. М., 2009. – 404 с.
Науменко С. Система та методи оцінювання компетентностей учнів / С. Науменко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. П. Г. Тичини. – К., 2014. – № 51. – С. 72–79.
Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів. Наказ МОН України від 30.08.11 № 996 (додатки 1 – 12) // [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://kievtest.org.ua/normativni-dokumenti.
Канівець Т. М. Основи педагогічного оцінювання: [Навчально-методичний посібник] / Т. М. Канівець. – Ніжин : Видавець П. П Лисенко М. М., 2012. – 102 с.
Ингенкампа К. Педагогическая диагностика / Под ред. К. Ингенкампа. Перевод с нем. – М. : Педагогика. – 1991. – 525 с.
Про запровадження 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти. Наказ Міністерства освіти та науки України № 428/48 від 04.09.2000 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uazakon.com/document/spart40/inx40151.htm