ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ УЧНІВ

Автор(и)

  • Анатолій Рацул
  • Долорис Завітренко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196616

Ключові слова:

Професійна орієнтація, професійне самовизначення, профільне навчання, освітні технології, становлення фахівця, процес підготовки, професійне зростання.

Анотація

У статті проаналізовані психолого-педагогічні основи профорієнтації учнів, урахувуючи зміни у структурі загальної середньої освіти, та узагальнено досвід упровадження перспективних освітніх технологій профорієнтації учнів. Висвітлено аналіз психолого-педагогічних досліджень із проблем професійного самовизначення підростаючого покоління; визначені властивості професійного мислення та інтересу в різних сферах діяльності, розроблено механізм виявлення особливих здібностей учнів під час вибору майбутньої професії; розглянуто проблеми професійної орієнтації та зайнятості молоді.

В статье проанализированы психолого-педагогические основы профориентации учащихся, с учетом изменений в структуре общего среднего образования, и обобщен опыт внедрения перспективных образовательных технологий профориентации учащихся Выполнен анализ психолого-педагогических исследований по проблемам профессионального самоопределения подрастающего поколения, выделены свойства профессионального мышления и интереса в различных сферах деятельности, рассмотрены проблемы профессиональной ориентации и занятости молодежи.

The article analyzes the psychological and pedagogical foundations of vocational guidance of students taking into account changes in the structure of secondary education and the experience of implementing educational technologies promising career counseling students. The analysis of psychological and educational research on problems of professional self younger generation is highlighted, properties of professional thinking and interest in various fields are considered.

Посилання

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2009. – № 28–29. – С. 57–58.

Бібік Н. М. Запровадження системи профільного навчання в старшій школі / Бібік Н. М., Головко М. В., Кизенко В. І. // Біла книга національної освіти України / НАПН України ; за заг. ред. В. Г. Кременя. – К., 2010. – С. 154–164.

Мадзигон В. Н. Продуктивная педагогика. Политехнические основы соединения обучения с производительным трудом : монография / В. Н. Мадзигон. – К. : Педагогічна думка, 2007. – 360 с.

Піддячий М. І. Підготовка старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання : монографія / М. І. Піддячий. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 228 с.

Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається. Затверджено наказом Міністерства освіти України, Міністерства праці України, Міністерства у справах молоді і спорту України від 02.06.1995 р. № 159/30/1526. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.zakon2.rada.gov.ua/laws/show/842-2008-%D0%BF.

Про впровадження наукового психолого-педагогічного проекту «Вибір успішної професії» : наказ Міністерства освіти і науки України від 28.07.08 р. № 699 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2008. – № 36. – С. 12–27.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.euroosvita.net/category=1&id=1528.

##submission.downloads##

Як цитувати

Рацул, А., & Завітренко, Д. (2020). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ УЧНІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196616

Номер

Розділ

Статті