РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ УЯВИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» ПЕДАГОГІЧНИХ ВУЗІВ НА ЗАНЯТТЯХ З КОМПОЗИЦІЇ

Автор(и)

  • Євген Силко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196620

Ключові слова:

Уява, творчість, композиція, художній образ, imagination, creativity, composition, artistic image.

Анотація

Стаття присвячена проблемі розвитку творчої уяви студентів на заняттях з композиції, удосконаленню методичної системи викладання композиції; аналізуються психологічні механізми уяви та роль художньої уяви у творчому процесі; розкриваються основні протиріччя між необхідністю розвитку творчої уяви як провідного компоненту творчих здібностей художника-педагога й відсутністю методичної системи розвитку творчої уяви засобами композиції.

Статья посвящена проблеме развития творческого воображения студентов на занятиях по композиции, совершенствованию методической системы преподавания композиции; анализируются психологические механизмы воображения и роль художественного воображения в творческом процессе; раскрываются основные противоречия между необходимостью развития творческого воображения как ведущего компонента творческих способностей художника-педагога и отсутствием методической системы развития творческого воображения средствами композиции.

The article is devoted to the development of the students’ creative imagination in the classroom composition, the improvement of the methodological training system of the composition; the psychological mechanisms of imagination and the role of artistic imagination in the creative process revealed the basic contradictions between the need for development of creative imagination as a leading component of the artist-teacher creative abilities and lack of methodological development of creative imagination by means of composition are analyzed.

Посилання

Боровик О. В. Развитие воображения : методические рекомендации / О. В. Боровик. – М. : ООО «ЦГЛ «Рон», 2000. – 112 с.

Выготский Л. С. Психология развития человека / Л. С. Выготский. – М. : Эксмо-Пресс, 2004. – 367 с.

Игнатьев Е. И. Воображение и его развитие в творческой деятельности / Е. И. Игнатьев. – М. : Знание, 1968. – 30 с.

Коваленко В. А. Творчество как ценность. Философия природы / В. А. Коваленко. – М. : Наука, 2005. – 239 с.

Ломаева Н. Н. Формирование образного мышления студентов художественно-графических факультетов педагогических вузов на занятиях композицией : дис. … кандидата пед. наук: 13.00.02 / Наталия Николаевна Ломаева. – М., 1998. – 187 с.

Палагина Н. Н. Воображение у самого истока: психологические механизмы формирования / отв. ред. А. А. Брудный. – Бишкек : Илим, 1992. – 123 с.

Рибо Т. А. Творческое воображение / Т. А. Рибо. – СПб. : Типография Ю .Н. Эрлихъ, 1901. – 327 с.

Творчість у контексті розвитку людини : матеріали міжнародної наукової конференції : Ч. 2., (Київ, 23–24 трав. 2003 р.) / Асоц. «Новий акрополь» [та ін.]. – Київ: Зірка, 2003. – С. 42–43.

Шрагіна Л. І. Проблема психологічної природи уяви / Л. І. Шрагіна // Науковий вісник Одеського нац. ун-ту. Том 15. Вип. 11, Ч. 2. Психологія : зб. наук. пр. – Одеса : ОНУ, 2010. – С. 156–164.

##submission.downloads##

Як цитувати

Силко, Є. (2020). РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ УЯВИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» ПЕДАГОГІЧНИХ ВУЗІВ НА ЗАНЯТТЯХ З КОМПОЗИЦІЇ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196620

Номер

Розділ

Статті