СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ДОКУМЕНТОЗНАВСТВА ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Тур

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196630

Ключові слова:

Методологія педагогічної науки, методологічний підхід, системний підхід, педагогічна система, комунікативна компетентність.

Анотація

Розглянуто поняття «системний підхід», розкрито умови його реалізації в педагогічному дослідженні (визначення складників, вивчення взаємозв’язків, побудова моделі, опис елементів), зазначено принципи використання (структурність, цілісність, ієрархічність, множинність). Особливу увагу приділено правилам застосування системного підходу до формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності (цілісності, відкритості, сумісності, стандартизації, автоматизації, невизначеності, надійності, альтернативності та ін.).

Рассмотрено понятие «системный подход», раскрыты условия его реализации в педагогическом исследовании (определение составляющих компонентов, изучение взаимосвязей, построение модели, описание элементов), определены принципы использования (структурность, целостность, иерархичность, множественность). Особое внимание уделено правилам применения системного подхода к формированию коммуникативной компетентности будущих специалистов по документоведению и информационной деятельности (целостность, открытость, совместимость, стандартизация, автоматизация, неопределенность, надежность, альтернативность и др.).

A concept «аpproach of the systems» is considered, the terms of his realization are exposed in pedagogical research (determination of making components, study of intercommunications, construction of model, description of elements), principles of the use are certain (structuralness, integrity, hierarchicalness, multiplicity). The special attention is spared to the rules of the application of approach of the systems to forming of communicative competence of future specialists on scientific discipline of documentation and informative activity (integrity, openness, compatibility, standardization, automation, vagueness, reliability, alternativeness and other).

Посилання

Краткий словарь по философии / под общ. ред. И. В. Блауберга, И. К. Пантина. – М. : Политиздат, 1979. – 413 с.

Курлянд З. І. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / З. Н. Курлянд та ін. – Київ : Знання, 2007. – 495 с.

Сидоров С. В. Правила реализации системного подхода в управлении развивающейся школой / С. В. Сидоров // Информационный гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». – № 2. – 2010. – Педагогика. Психология. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zpu-journal.ru .

##submission.downloads##

Як цитувати

Тур, О. (2020). СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ДОКУМЕНТОЗНАВСТВА ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196630

Номер

Розділ

Статті